Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lieser schreef:Ook voor een 16-jarige die pas 4 jaar rijdt (waarvan 2,5 jaar op een manege, dus 1 keer in de week les), eerlijk gezegd.
prugelpiet schreef:Lieser schreef:Ook voor een 16-jarige die pas 4 jaar rijdt (waarvan 2,5 jaar op een manege, dus 1 keer in de week les), eerlijk gezegd.
Wat een stomme opmerking zeg![]()
En dan vinden mensen het nog gek dat Bokt leegloopt. Open en een topic, krijg je op basis van een foto naar je hoofd geslingerd dat je paard niet bij je past.
TS, niks van aantrekken hè. Je bent 16, geen 6. Paard past qua schofthoogte prima, en verder kan niemand oordelen over het karakter.
Percy schreef:Waar had je het dan wel over Lieser?
GJ9 schreef:Ik denk dat je de dag(en) dat je broertje erop rijdt moet zien als rustdag, gezien hij haar toch niet aan het werk zet. Een paard is gemaakt om te bewegen dus daar zou ik niet zo bang voor zijn dat ze daar overbelast van raakt. Ze raken overbelast van teveel en te lang hetzelfde doen.
Little_Gift schreef:Waar is de tijd dat kinderen dankbaar waren als ze een paard het hunne konden noemen hé...
nevica schreef:Waar is de tijd dat volwassene geen gemene opmerkingen maakte naar kinderen omdat ze zich niet kunnen verschuilen achter hun computer.
TS is hartstikke dankbaar, dat spat er voor mij wel vanaf in haar posts. Ik vind haar ook heel volwassen reageren, in tegenstelling tot sommige echte 'volwassenen'.
Little_Gift schreef:Waar is de tijd dat kinderen dankbaar waren als ze een paard het hunne konden noemen hé...
En wat is er mis met 150 euro moeten meebetalen en maar 2x kunnen rijden?
Als je later volwassen bent en het is je eigen paard van jou alleen, kan het zomaar zijn dat je de volle mep stalgeld mag betalen voor een paard waar je medisch gezien nooit meer op kan rijden...
Dat heet nu eenmaal kennismaken met de echte wereld en het volwassen worden...
Het leven is nu eenmaal niet eerlijk dus neen, ik denk dat hier heeeeeel veel nuances en redenen niet door TS gekend zijn maar wel door de volwassen ouders.
Om hier dan ts een beetje op te lopen stoken tegen haar ouders door te zeggen dat haar moeder niet fair is of zelfs egoïstisch of dat TS dit of dat moet doen (zoals zadel ontzeggen) om haar moeder te dwingen TS meer te laten rijden, vind ik eigenlijk niet kunnen.
Je weet nooit wat je daarmee allemaal veroorzaakt!
Little_Gift schreef:Stille meelezer, maar wil nu toch ff reageren. "Kennismaken met de echte wereld en het volwassen worden"? Sorry, maar volwassen is je aan afspraken houden ook als je je bedenkt, of in samenspraak nieuwe afspraken maken. Als ik met iemand afspreek 150 p/m + zadel te betalen en dan een paard voor mezelf te hebben, verwacht ik dat ook en niet dat er opeens 3 ruiters zijn. Als dit in de context van een volwassene was neergezet die het met een andere volwassene had afgesproken, zou er ook geroepen worden dat eenzijdig afspraken veranderen not done is.Waar is de tijd dat kinderen dankbaar waren als ze een paard het hunne konden noemen hé...
En wat is er mis met 150 euro moeten meebetalen en maar 2x kunnen rijden?
Als je later volwassen bent en het is je eigen paard van jou alleen, kan het zomaar zijn dat je de volle mep stalgeld mag betalen voor een paard waar je medisch gezien nooit meer op kan rijden...
Dat heet nu eenmaal kennismaken met de echte wereld en het volwassen worden...
Het leven is nu eenmaal niet eerlijk dus neen, ik denk dat hier heeeeeel veel nuances en redenen niet door TS gekend zijn maar wel door de volwassen ouders.
Om hier dan ts een beetje op te lopen stoken tegen haar ouders door te zeggen dat haar moeder niet fair is of zelfs egoïstisch of dat TS dit of dat moet doen (zoals zadel ontzeggen) om haar moeder te dwingen TS meer te laten rijden, vind ik eigenlijk niet kunnen.
Je weet nooit wat je daarmee allemaal veroorzaakt!