Even meningen met betrekking inslapen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Petpa

Re: Even meningen met betrekking inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 15:07

A gos.
Ik krijg van achter mijn beeldscherm gewoon kippenvel.
Ik denk dat het voor jou en je merrie goed is dat je op zoek bent naar een maatje...
Sterkte en ik ga duimen zodat je zo snel mogelijk een maatje vindt!

Saskiafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 16:11

Heel veel sterkte, het is heel moeilijk om dit een plekje te geven.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 16:56

Och nee, zo snel, heel veel sterkte!

En met betrekking tot het vinden van een maatje, geen idee waar je woont maar je zou contact kunnen opnemen met het manegepaardenpensioen in Essen om te informeren naar een adoptieoaard.
Ik wens jullie veel sterkte!!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 17:02

Heel veel sterkte.
Bij ons is het zelfde gebeurt in covid tijd dus wij mochten niet de straat op met de auto.
Dus de merrie die als laatste over bleef heel heel veel aandacht gegeven en zodra het kon (na 5 weken) haar naar vrienden gebracht om in de kudde te in te scharen. Ze deed en doet het geweldig, cirkel doorbroken.
Ze staat bij Lizy en Jeffrey van Bokt in Frankrijk (Haute. Viene) die voor 110 euro per maand misschien ook voor jouw paard ook nog een plekje hebben ( het gaat heel hard).
Was het moeilijk? Ja.
MAAR Polie is zo gelukkig dat ik geen spijt gehad heb van onze keuze.
Misschien een idee?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 14:55

Hoe gaat het, TS?

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 15:26

Ik zou ze dan beide tegelijk laten inslapen.......
Hier ook een buurvrouw heeft dat ook gedaan een shetlander en een E-pony. Beide waren inmiddels stokoud en diverse euvels. De ene werd echt ernstig ziek en toen heeft ze besloten om ze beide te laten inslapen. Dierenarts stond er voor 100% achter....

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 08:19

Lief dat je vraagt... tijd voor update... even honden uitlaten en de paarden ( :) ) checken en verzorgen en dan uitgebreid

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 13:06

Zo... die laatse anderhalve week was een behoorlijke roller coster. Ik blijf maar op autopilot maar te pas en te onpas schiet ik vol. Het voelt gewoon onwerkelijk en niet fair.
En Beitsie was nog meer drama.
Dus toch op zoek naar een maatje.
Hadden hier ook de optie besproken om haar te verhuizen naar een kennis 1 dorp verderop... maar dan was ik de controle, het "dagelijkse" kwijt, plus dat had betekend ons stekkie opgeven... mijn 2 stalkatjes herplaatsen, mijn redelijk tamme merel (methusalem van nu 8 jaar) en kraaienvriendjes achterlaten...
Nee, zover ben ik echt nog niet.

Dus zoektocht begon.
Een lieve bokker had mij haar shet aangeboden. Maar gezien zijn leeftijd, en toch behoorlijka aanpassingen qua stal (die wij huren) niet echt een optie.
Dus verder... contact gehad met een manege hier in de buurt, die hadden wel een ouder paard voor mij - maar in goed overleg met de eigenaren was mij dat toch te link - een vreemd waardevol paard op stal in bruikleen.
Heb ja meegemaakt hoe onverwachts en snel een ongeluk kan gebeuren.

Dus maar marktplaats en FB afgestruind... en jeetje, wat schrik je ervan. Wat een hoop paardjes en ponnies worden afgeschoven "met pijn in mijn hart" , prijzen tussen de 200 en 1000 en een waslijst van of ziektjes (PSSM / PIDD - "maar heeft geen last van,hoor") en ouderdoms kwaaltjes zoals athrose, spat... ohja kissing spines was er ook nog in de aanbieding.

Dus dit ook maar laten liggen.

Maar een gezond (en jonger) paard kopen in haast heeft ook geen nut en kan alleen maar fout gaan.

En toen heb ik mij herinnert.
Afgelopen jaar toen ik ons herplaatser Belg bij de fokker ophaalde had ie ook nog een eenzaam, laatst paardje staan.
Toen zei die al " als je hem een goed thuis kan bieden, neem mee"

Maar toen had ik alleen ons kleine Ponybox vrij - en dat doe je niet.
Woensdag de stoute schoenen aangetrokken en hem ge-appt.
Ja, hij was er nog en ja het aanbod stond ook nog.
Met manlief overlegd en hierna op zoek naar transport... want onze trailer hadden wij 2 jaar geleden verkocht.
Weer met manege contact opgenomen ( hebben ook transportbedrijf) en ja, ze konden een gaatje vrij maken, mits heel vroeg op zaterdag ochtend.

Super, super top geregeld.
Om half zes zijn wij met wagentje vertrokken, half acht stond nieuwe vriendje erin en om 9 waren wij thuis.

En nu ben ik eigenaar van een 20 jarige Anglo-Arabier.

Maar het aller aller mooiste : van seconde 1 is ons merrie gek op hem.
En zij eet, zelfs haar hooi.

Het zit wel een beetje achterstallig onderhoud aan hem, maar smid , wormenkuur en tandarts zijn voor volgende week geregeld .

Meet Pollux X

Afbeelding

Leuk detail : mijn allerallereerste paard 40 jaar geleden was er ook een "X"

Nu de volgende weken hem rustig laten wennen en de basis weer leren, de laatste 10 (of meer ) jaar is hij puur grasmaaier geweest. Dus poetsen, stilstaan, netjes meelopen,
hoeven geven... alles vreemd of vergeten.

Maar ik heb tijd en verder hoeft hij niets als lief en happy te zijn.

En ik kan nu beginnen met rouwen, verwerken en het een plekje geven - zal wel nog n tijdje duren...

Soms zijn gezegde echt waar :
If you're brave enough to say Good bye
Life will provide you with a new hello...

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 13:36

Wat fijn dat er een maatje is. Veel plezier met hem!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 13:38

Fijne update!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 13:41

Voor dit moment heb je de meest ideale situatie in een uiterst verdrietige situatie...
Je merrie eet weer, die last valt van je schouders!
Jij krijgt nu alle tijd om te rouwen en die tijd moet je ook nemen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 13:51

Petpa schreef:
Voor dit moment heb je de meest ideale situatie in een uiterst verdrietige situatie...

Ja,en of het nu het vroege opstaan (en laat naar bed) gisteren was of toch de stress om Beitsie, maar vanacht als verdoofd geslapen... zo diep zelfs dat ik niet eens in de gaaten had dat een grote,harige Belg op bed is geslopen, haha.
Normaliter weet zij dat zij beneden moet slapen bij haar vriendin, in de ochtend op de overloop wachten en het bed voor alleen de mensjes plus katjes bedoeld is... maar toen ik wakker werd lag ze uitgestrekt naast mij, wordt dus weer afleren :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 13:56

Petpa schreef:

Dit heb je heel mooi gezegd :j

Wat fijn dat ze elkaar ook meteen accepteren.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 14:02

sasja0705 schreef:
Petpa schreef:

Ja,en of het nu het vroege opstaan (en laat naar bed) gisteren was of toch de stress om Beitsie, maar vanacht als verdoofd geslapen... zo diep zelfs dat ik niet eens in de gaaten had dat een grote,harige Belg op bed is geslopen, haha.
Normaliter weet zij dat zij beneden moet slapen bij haar vriendin, in de ochtend op de overloop wachten en het bed voor alleen de mensjes plus katjes bedoeld is... maar toen ik wakker werd lag ze uitgestrekt naast mij, wordt dus weer afleren :+

Ik denk de rust en wetenschap dat je merrie weer eet ervoor gezorgd heeft dat je goed geslapen hebt.

Ik denk dat je een fijne oplossing hebt gebonden.

Toen iris vorige jaar bijna een maand in de kliniek stond, had layka het er ook erg moeilijk mee.
At niet goed, was echt extreem mat qua gedrag ondanks dat er andere paarden in de buurt stonden.

De eerste nacht dat iris thuis was. Was spannend.
Maar tegelijk was de innerlijke onrust weg.

Layka at weer hooi met smaak en iris kon thuis ook goed hooi eten met smaak

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:43

Wat een mooie update <3

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 12:54

Het moment dat alles een plekje krijgt en je kan loslaten kan je ook weer rusten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 13:50

sasja0705 schreef:
Petpa schreef:

Misschien dat de hond wat bezorgd om je was of wist dat je wel een extra knuffel kon gebruiken. :knuffel:
Fijn dat je een passend maatje hebt gevonden.