Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jet schreef:Maar de oude eigenaar heeft hem helemaal niet verkocht aan de handelaar.
GabberGill schreef:Maar even alles bij elkaar
Paard is naar de handelaar gegaan als weidepaard? Als je zoveel om je dier geeft en het dier echt niet meer gereden kan en mag worden dan breng je deze toch niet naar een handelaar of ben ik nou de enige die dit heel raar vind.
GabberGill schreef:.Maar even alles bij elkaar
Paard is naar de handelaar gegaan als weidepaard? Als je zoveel om je dier geeft en het dier echt niet meer gereden kan en mag worden dan breng je deze toch niet naar een handelaar of ben ik nou de enige die dit heel raar vind.
GabberGill schreef:Wat had dit paard toen ze na 8,5 jaar der eigenaar verliet en als weidepaard ergens belande buiten de pees om? Daar is 10000% een dossier van en al helemaal als die afgekeurd is. Afkeuren gebeurd niet van een keertje een peesblessure en meestal wordt dit helemaal uitgezocht. Zij weet naar wie die ging. Als ik mijn paard wegdoe weet ik dat in ieder geval wel dus ga ik ervan uit dat zij dat ook weet. Wat heeft het dier daar gedaan en is ze daarna naar de handelaar gegaan? Kan het zijn dat de pees heel veel rust heeft gehad. Zijn er röntgenfoto's en ga zo maar door.
GabberGill schreef:Maar even alles bij elkaar
GDG schreef:TO mag het paard terugbrengen op basis van dwaling. Ze heeft gevraagd naar de medische geschiedenis en de handelaar heeft toen de eerdere peesblessures niet gemeld. Op die grond mag ze het paard terugbrengen.
speurneusc schreef:GabberGill schreef:Maar even alles bij elkaar
eigenaar die het dier in bezit had waar het paard weidepaard werd heeft haar ook zo verkocht aan iemand als weidepaard, die heeft het doorverkocht aan handelaar... dus niet degene die zoveel om het paard gaf
GDG schreef:GDG schreef:TO mag het paard terugbrengen op basis van dwaling. Ze heeft gevraagd naar de medische geschiedenis en de handelaar heeft toen de eerdere peesblessures niet gemeld. Op die grond mag ze het paard terugbrengen.
Dit is wat ik gisteren al zei. Maar als ik TO zo lees wil ze het paard eigenlijk niet terugbrengen en dan wordt het een stuk lastiger. Wat wil ze dan, korting? Dat hoeft de handelaar niet te geven.
Het is echt kiezen of delen: paard terug en geld terug, of paard houden en met veel geluk heel misschien coulance van de handelaar met iets aan geld terug. Maar dat geld is niets waard hoor, als het paard alsnog niet geschikt blijkt voor je doel. Want wat ga je dan doen?
valine schreef:Ik zal het verhaal nog even samenvatten en wat zaken verhelderen![]()
De eigenaar die dit paard jaren heeft gehad heeft het paard ter goede trouw verkocht als weidemaatje, de merrie is een goede moeder en opvoedmerrie en zij zou in een jaarlingenkudde komen te staan. De persoon aan wie zij dit paard heeft verkocht bleek later contacten te hebben met de handelaar waar ik haar van heb gekocht. De oude eigenaar is in dit geval ook niks te verwijten.
Popstra schreef:Waar staat dat het paard meerdere peesblessures gehad heeft? Ik zie enkel staan het in december vorig jaar 1 pees blessure gehad heeft.
En een arts keurt nooit een paard af. Hij geeft enkel een advies.
Citaat:Ik heb het paard gekocht om ritten door het duin te maken, hier staan we namelijk naast. een paard met 2 peesblessures waarvan eentje vrij recent daar wil ik niet het duin mee in, dat is gewoon te zwaar voor de pezen
DuoPenotti schreef:Toch achterlijk danCitaat:Ik heb het paard gekocht om ritten door het duin te maken, hier staan we namelijk naast. een paard met 2 peesblessures waarvan eentje vrij recent daar wil ik niet het duin mee in, dat is gewoon te zwaar voor de pezen
En afkeuren is gewoon spreektaal voor negatief advies.
Dat weten jullie doorgewinterde paarden mensen best...
Eef_Bam schreef:pateeke schreef:Hmmm TS jij gaat ervan uit dat de DA ongeacht of je erbij bent eerlijk handelt… mijn ervaring, met meerdere dierenartsen, is toch echt wel anders… dierenartsen die niet eerlijk zijn bij een verkoop om de verkoper te helpen van het paard af te raken of die beginnen met onzin uit te kramen om een stalhouder tevreden te stellen… er zijn niet voor niets dierenartsen die nooit nog in de buurt van mijn paard mogen komen….
Dat het gebeurt betekent nog niet dat een dierenarts dat mag doen. Zij hebben richtlijnen te volgen en als ze dat niet doen kan je een klacht indienen bij heg tuchtcollege. Het zou niet moeten gebeuren dat een da een oogje dichtknijpt.
Popstra schreef:Maar een paard weg willen doen als weidemaatje dat doe je dan toch niet via een handelaar die daar geld aan moet verdienen?