Staldrama maar fijne stal, what to do?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: Staldrama maar fijne stal, what to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:47

Ik heb helaas ook op een stal gestaan waar de sfeer afschuwelijk was. Jammer want het is een prachtige stal. Toen het stal management ook minder werd en we meer moesten betalen terwijl we meer zelf moesten gaan doen, ben ik vertrokken. Ik ging elke keer met een knoop in mijn maag naar stal. Kwam soms nog maar 1x per week laat in de avond en deed bijna niets meer met mijn pony. :n
Ik zou dus zeker verhuizen in jouw geval..

Macchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 01:16

Ik zou gelijk weg gaan. Als jij het te veel vind is het te veel en jij wil het ook fijn hebben natuurlijk

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 03:01

Wij zijn er weleens om verhuisd, maar eigenlijk is het op heel veel stallen wel.

Probleem is als je erin mee gaat, het lastig is om er afstand van te krijgen. Beste is dus op een nieuwe stal even de kat uit de boom te kijken. Als je je niet mengt met mensen, kunnen ze ook niet echt iets over je vinden en kan je aardig buiten schot blijven.
Ook is het dan vanaf het begin vrij duidelijk dat je geen slachtoffer bent voor zulke type's.

In principe moet de stalhouder ingrijpen. Maar aan de andere kant, wil die zich ook vaak niet mengen en weet ook heel vaak niet wat er zich exact afspeelt. Wel zie je waar de stalhouder een goed beleid heeft en stevig aan het roer staat, mensen toch minder kans krijgen om de boel te terroriseren.
Heel af en toe zijn er stalhouders die er zelf aan meedoen en dan moet je je eigenlijk gewoon overal buiten houden en alleen beleefd en vriendelijk zijn.

Soms zijn het periodes op een stal. Gaat er iemand weg of komen er nieuwe mensen bij, veranderen verhoudingen en kan de sfeer zomaar heel anders zijn. Ook negatief dus.

Ben je echter heel gevoelig voor dit soort dingen, krijg je dat misschien op een andere stal ook weer en is het probleem niet opgelost. Dan kan je beter leren erboven te staan.

Dat laatste heb ik wel geleerd. Toen wij nog in pension stonden waren er vast mensen die over mij/ons kletste, maar ik kreeg dat helemaal niet mee. Boeit me ook niet, heb er geen last van gehad en ben er niet anders door.

Een wijze les is altijd; als mensen met jou over Pietje kletsen, kletsen ze waarschijnlijk ook met Pietje over jou.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 06:21

Lekker bluetooth hoofd telefoon of apple airpods in.

Lekker doei, hoef niet eens er naar te luisteren. Je kan ipv daarvan naar muziek luisteren of een audiobook of iets.. en gewoon genieten van je tijd bij je paard.

Lolaaa_54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 00:09

f4bjheu schreef:
@ts hoe gaat het inmiddels?

Even een update, ben in ieder geval heel erg geschrokken van al jullie verhalen 8)7

Maar ik heb mij de laatste tijd heel afstandelijk opgesteld, vond ik suuuperlastig, en heb het aangegeven dat ik geen zin had in de negativiteit wanneer ze bij mij kwamen stoken (zat daarna trillend als een rietje in mijn zadel :') ) , en het is zowaar effectief gebleken! Dus ik hoop dat ik dit een beetje vol kan houden, want mijn paarden staan er zo fijn bij nu. Ooit op een dag komen ze alleen echt bij huis hoop ik :=

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:28

Goed gedaan! *\o/*

Gewoon volhouden dat jij daar geen zin in hebt en dus ook niet aan mee doet.
Ooit houden ze er dan vanzelf mee op.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:41

Goed zo!

En ook niet teveel op in gaan.

Gewoon heel terloops; Ja, daar heb ik allemaal geen zin in hoor. Kom voor mn paard.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:50

En voelt het nu beter? Kan je het nu makkelijker om er niet in mee te gaan?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:35

Eigenlijk moet de stalhouder duidelijk maken dat hij/ zij zulk gedrag niet accepteert
Ze huren wel een plek voor hun paard maar zijn ten alle tijden te gast !

En dan dien je je te gedragen als gast

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:41

Zinzi_jewel schreef:
Eigenlijk moet de stalhouder duidelijk maken dat hij/ zij zulk gedrag niet accepteert

Helemaal mee eens, alleen vergeten vooral de klanten die er al langere tijd staan dat nog wel eens merk ik

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:43

Zinzi_jewel schreef:

Hahahaha moest je eens weten hoeveel er denken de les te lezen aan de stalhouder of aan mij als stalmeisje :') :') :')
Maar idd... ons antwoord daarop is een advertentie op internet dat er een stal vrij komt bij ons. Is niet te doen anders.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:44

Er zijn ook staleigenaren die zich zo kinderlijk sneu gedrageb heb ik meermaals mogen ervaren.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:46

Dat kan zeker. Als je je staleigenaren niet meer vertrouwd, staat het je natuurlijk ook vrij om te verhuizen :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:47

Poekkie schreef:
Zinzi_jewel schreef:

Hahahaha moest je eens weten hoeveel er denken de les te lezen aan de stalhouder of aan mij als stalmeisje :') :') :')
Maar idd... ons antwoord daarop is een advertentie op internet dat er een stal vrij komt bij ons. Is niet te doen anders.

Weet ik
Zelf ook werkzaam geweest op een stal
Echter was t daar meestal gewoon gezellig
Maar sommige klanten menen wel meer te mogen als andere

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:14

Goed gedaan TS! En nou weer genieten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:16

Poekkie schreef:
Dat kan zeker. Als je je staleigenaren niet meer vertrouwd, staat het je natuurlijk ook vrij om te verhuizen :)

Het is echter natuurlijk ruk als alles goed is voor het paard om dan vanwege geroddel en bemoeizuchtigheid van de eigenaar (of stalgenoten) weg te gaan.
Stallen met goed paardenmanagement zijn helaas dungezaaid. Ik ontwijk (zulke) mensen gewoon zo goed mogenlijk.

TS, ik hoop dat je taktiek gaat werken!