stal eigenaar geeft paard niet terug

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:56

pillow schreef:
Er wordt hier van alles geschreven. Er zijn al 11 uur lang veel vragen gesteld. Maar TS geeft nergens een antwoord op. Dus heeft het nut om te reageren?

Nu dus nog bijna 24 uur verder en TS heeft nog steeds nergens op gereageerd Ik vind het een raar verhaal.

Devic

Re: stal eigenaar geeft paard niet terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:02

Nou idd. Ook pas 6 berichten gepost dus ik denk dat we te maken hebben met een schaduwaccount

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:34

Dat zou heel goed kunnen. Maar ondanks een schaduwaccount kan het wel een echte vraag zijn. Ik denk nog steeds dat er meer speelt dan alleen dit verhaal. En dat TS goed naar haar eigen rol moet kijken in het geheel. En om de tafel moet gaan zitten om het uit te praten.
Als je juridisch gelijk hebt, dan kan je het gevoel krijgen dat dat niet meer hoeft. Dan heb je het gelijk aan je kant. De morele kant wordt dan vergeten.
En dan komen er reacties met vragen en blijkt er van alles onduidelijk te zijn. Misschien valt dat wat tegen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:37

laatste 3 pagina's niet gelezen, dus wie weet heeft iemand het al aangehaald, maar anyway;

Jullie blijven nu wel hameren op die gratis weide die persoon 3 beschikbaar heeft gesteld, maar 1) die kost persoon 3 ook niets en 2) persoon 1 en 2 hebben alle kosten betaald; voer, veearts, hoefsmid ect.

Persoon 3 heeft alleen de weide beschikbaar gesteld, die hij gratis gebruikt.
Persoon 1 en 2 hebben de aanhoopsom betaalt en betalen alle dagelijkse kosten

En dan nog vinden jullie op basis van die gratis weide dat persoon 3 recht heeft op een uitkoopbedrag?
Nou zo wil ik ook wel een paard houden; geen kosten en op de koop toe levert me zelfs nog geld op ook EN ik heb ( in principe) dat paard al die tijd kunnen gebruiken.

TS; wie hebben dat koopcontract ondertekent? Alleen jij en persoon 2? Of alle 3?
In geval van laatste zit je juridisch gezien idd dat je hem moet uitkopen.....maarre; dan ging ik wel even een sommetje maken; wat kost bvb een kale weide normaal gesproken per maand om te huren? Deel dat bedrag door 3 en trek daar het deel voor persoon 3 eraf ( ja ook al gaat dat tegen je principes omdat die persoon 0,0 kosten heeft gehad) van de gevraagde uitkoopsom. Dan is er nog het feit dat persoon 3 nog altijd zijn deel van die aankoopsom niet heeft betaald. Trek dat ook nog even af van het bedrag wat meneer denkt te kunnen opeisen. Dan de voerkosten en andere kosten voor verzorging; door 3en delen en zijn deel wat nog niet betaalt is van het uitkoopbedrag aftrekken.
Al naar gelang hoe hoog dat aankoopbedrag was, maakt of jullie dan idd persoon 3 nog moeten uitkopen of dat persoon 3 alsnog jullie geld schuldig is.

Das de meest eerlijke manier imo Zeker gezien ik opmaak uit je eerste post dat het wel afgesproken was dat alle 3 zouden betalen aan ten minste het aankoopbedrag, maar ik neem aan ook de verdere kosten voor verzorging.

Uiteraard geldt dan ook; als persoon 3 kosten heeft gemaakt voor een omheining ect waar jullie nog niet aan mee hebben betaald; delen en jullie deel weer optellen bij de uitkoopsom

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:36

xxCYNNxx schreef:
laatste 3 pagina's niet gelezen, dus wie weet heeft iemand het al aangehaald, maar anyway;

Jullie blijven nu wel hameren op die gratis weide die persoon 3 beschikbaar heeft gesteld, maar 1) die kost persoon 3 ook niets en 2) persoon 1 en 2 hebben alle kosten betaald; voer, veearts, hoefsmid ect.

Persoon 3 heeft alleen de weide beschikbaar gesteld, die hij gratis gebruikt.
Persoon 1 en 2 hebben de aanhoopsom betaalt en betalen alle dagelijkse kosten

En dan nog vinden jullie op basis van die gratis weide dat persoon 3 recht heeft op een uitkoopbedrag?
Nou zo wil ik ook wel een paard houden; geen kosten en op de koop toe levert me zelfs nog geld op ook EN ik heb ( in principe) dat paard al die tijd kunnen gebruiken.

TS; wie hebben dat koopcontract ondertekent? Alleen jij en persoon 2? Of alle 3?
In geval van laatste zit je juridisch gezien idd dat je hem moet uitkopen.....maarre; dan ging ik wel even een sommetje maken; wat kost bvb een kale weide normaal gesproken per maand om te huren? Deel dat bedrag door 3 en trek daar het deel voor persoon 3 eraf ( ja ook al gaat dat tegen je principes omdat die persoon 0,0 kosten heeft gehad) van de gevraagde uitkoopsom. Dan is er nog het feit dat persoon 3 nog altijd zijn deel van die aankoopsom niet heeft betaald. Trek dat ook nog even af van het bedrag wat meneer denkt te kunnen opeisen. Dan de voerkosten en andere kosten voor verzorging; door 3en delen en zijn deel wat nog niet betaalt is van het uitkoopbedrag aftrekken.
Al naar gelang hoe hoog dat aankoopbedrag was, maakt of jullie dan idd persoon 3 nog moeten uitkopen of dat persoon 3 alsnog jullie geld schuldig is.

Das de meest eerlijke manier imo Zeker gezien ik opmaak uit je eerste post dat het wel afgesproken was dat alle 3 zouden betalen aan ten minste het aankoopbedrag, maar ik neem aan ook de verdere kosten voor verzorging.

Uiteraard geldt dan ook; als persoon 3 kosten heeft gemaakt voor een omheining ect waar jullie nog niet aan mee hebben betaald; delen en jullie deel weer optellen bij de uitkoopsom

Dit vind ik een goede en eerlijke oplossing.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:28

Ik denk dat allicht het verhaal helemaal anders in elkaar steekt.
Ze kocht met 3, maar zij heeft een aankoopbewijs op haar naam? Nou dat is al heel eerlijk en als dat effectief zo moest zijn, dwaling tov de anderen (of ze nu met geld een deel overgemaakt hebben of op een andere manier hun aandeel verworven zouden hebben)

Dat persoon 3 mss geen geld overgemaakt heeft, neemt niet weg dat die persoon wel zijn deel voldaan heeft. faciliteren van een plek voor dat paard én ook dat kost geld. Dus of dat land van hem is, van de gemeente of van janneke of mieke, dat onderhoud en de voorzieningen zijn voor hem. Dus ofwel stond er al een omheining, stal/schuilhok, ofwel moest dit nog voorzien worden. Ook onderhoud kost geld( gras-bosmaaier,benzine daarvoor, gereedschap voor stal- en weide-onderhoud, water en mss elektriciteit, denk ook aan wat met de mest en mss bodemverbeteraars rond schuilhok en weet ik wat.) Verder wordt er wel gezegd dat er op het paard gereden kan worden, maar wie heeft bvb die kosten gemaakt (zadel, hoofdstel etc.)?

En als persoon 3 als een soort opa was, dan denk ik dus effectief niet dat er echt slechte wil in het spel is, maar dat er hier eerder spraken is van mss wel op die man zijn kap te hebben willen profiteren of iets hebben willen bekomen.

Persoon 2 wordt eigenlijk ook heel weinig benoemd en wat die zijn rol is? Mss is er wel een link tussen persoon 2 en 3? Waardoor persoon 3 mss meegegaan is in dit verhaal en onder valse voorwendselen in dit verhaal is beland. Want als die man gewoon dat land voor haar ter beschikking had, dan had dat ook gewoon overeengekomen kunnen worden, zonder dat die überhaupt ooit aanspraak ging maken op eigendom. Plots wilt TS vanalles wijzigen en is die 3e persoon de slechte?.... heel bedenkelijk allemaal.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:30

Persoon 2 is TS haar vriend.

Ze had de quote enigszins verkloot maar hier zegt ze dat:
xjevanscm schreef:
Ayasha schreef:

Persoon 2 is uit gekocht zoals ik het begreep. Persoon 3 heeft niets betaald aan de aankoop en heeft dus geen geld gekregen maar wil dat nu wel.

nee persoon 2 is mijn vriend en die wilt samen met mij dat paard stallen mijn vriend en ik hebben dat paard toen ook betaald.

Ik ga wel met Gini mee maar daar heb je niets aan.

Ik ga een wilde gok doen maar ik veronderstel dat jullie ook geen contract op gemaakt hebben?

Je hoort het verhaal maar van één kant. Lijkt me dat je twee mogelijkheden hebt:
Persoon drie die je een flinke periode aan huur uit gespaard heeft toch een bedrag geven als bedankje voor dat feit.
Of als je perse ruzie en problemen wil; de knol gewoon opladen, paspoort aangeven als gestolen/kwijt en een nieuw paspoort aanvragen.

Hij heeft het niet onderverhuurd want jullie hebben geen huur betaald. :) Als er geen papieren op gemaakt zijn is het woord tegen woord wie wat betaald heeft dus als hij kwaad wil dan kan hij rustig beweren dat hij uitgekocht wil worden, wat ie dus ook doet, en zie het tegendeel maar eens te beweren.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 17:17

Ja ansich ook niet belangrijk wie persoon 2 is (kan evengoed inmiddels een ex zijn :D)
Persoon twee blijkt dus niet uitbetaald, wel hebben ze allebei betaald kan TS geen eigendomsbewijs voorleggen enkel en alleen op haar naam (of dat wordt mss het volgende topic ;-) ). Blijft het toch een vreemde dat plots die opa figuur, zich helemaal keert? Niemand gaat toch out of the blue een eigendomsrecht opeisen, tenzij er ergens grondslag voor is. Allicht spelen hier gemaakte afspraken, die ook de basis zijn geweest waardoor ts en haar vriend en de derde man beslist hebben dat paard te kopen en aldaar te stallen.

Bon het fijne zullen we niet weten denk ik :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:07

Zoals het nu uit ziet vraag ik me af of we TS nog gaan zien eigenlijk. :)

Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand zomaar rechten op eist maar aan de andere kant loop ik lang genoeg tussen de paarden rond om nergens meer van op te kijken als het op paardenmensen aan komt. :=
We zijn geen ras apart, af en toe lijken we van een geheel andere planeet te komen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:24

Kan ook best zijn dat "persoon 3" hier is komen informeren wat zijn rechten zijn :D
Ben dat wel vaker tegen gekomen op Bokt. En inderdaad hoor je er dan nooit meer iets van.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:50

Devic schreef:
Nou idd. Ook pas 6 berichten gepost dus ik denk dat we te maken hebben met een schaduwaccount

Zou het de bekende "schaduwaccounter" kunnen zijn die zich vaak uitleeft met een nieuw account en absurde topics?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 09:58

Ayasha schreef:
Zoals het nu uit ziet vraag ik me af of we TS nog gaan zien eigenlijk. :)

Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand zomaar rechten op eist maar aan de andere kant loop ik lang genoeg tussen de paarden rond om nergens meer van op te kijken als het op paardenmensen aan komt. :=
We zijn geen ras apart, af en toe lijken we van een geheel andere planeet te komen.

Nee dat is wel waar :D :+ :Y)

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:15

Rizette schreef:
Devic schreef:

Zou het de bekende "schaduwaccounter" kunnen zijn die zich vaak uitleeft met een nieuw account en absurde topics?

Die ken ik niet geloof ik.
Maar vind het wel bijzonder dat iemand zich op 2/11 registreerde, 6 berichten post en daarna nooit meer online komt.

Maar op zich vind ik het niet echt een absurd topic, het is op zich wel een leuke casus.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:30

Dit soort problemen kun je ook niet verzinnen.De realiteit in de paardenwereld is vaak meer bizar dan welke fantasie ook.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:46

Gini schreef:
In welke situaties werken mensen zich soms vrijwillig. Ik snap dat eigenlijk niet, op welk moment dacht je dat een paard aankopen met 3 mensen een goed idee was en tot in de eeuwigheid goed zou gaan?
Denk toch eens na voordat je zo rare constructies op gaat zetten met levende dieren.

Dit ja. :Y)

Ik weet zelfs niet welk advies ik je moet geven, ik vind het zo'n ongelooflijk impulsieve niet-constructie dat ik niet weet hoe je dit zou moeten oplossen. Uitbetalen zeker?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:33

Moderatoropmerking:
Omdat de topicstarter na het plaatsen van het topic al meerdere dagen niets meer van zich heeft laten horen en er daardoor ook geen antwoord gegeven wordt op de vragen die nu open staan en herhaald worden plaats ik hier een (tijdelijk) slotje. Mocht de topicstarter weer online komen en weer deel willen nemen aan dit topic om antwoorden te kunnen geven dan kan ze door het plaatsen van een TEM op het topic dit aangeven. Daarna zal het topic weer geopend worden.