xxCYNNxx schreef:laatste 3 pagina's niet gelezen, dus wie weet heeft iemand het al aangehaald, maar anyway;
Jullie blijven nu wel hameren op die gratis weide die persoon 3 beschikbaar heeft gesteld, maar 1) die kost persoon 3 ook niets en 2) persoon 1 en 2 hebben alle kosten betaald; voer, veearts, hoefsmid ect.
Persoon 3 heeft alleen de weide beschikbaar gesteld, die hij gratis gebruikt.
Persoon 1 en 2 hebben de aanhoopsom betaalt en betalen alle dagelijkse kosten
En dan nog vinden jullie op basis van die gratis weide dat persoon 3 recht heeft op een uitkoopbedrag?
Nou zo wil ik ook wel een paard houden; geen kosten en op de koop toe levert me zelfs nog geld op ook EN ik heb ( in principe) dat paard al die tijd kunnen gebruiken.
TS; wie hebben dat koopcontract ondertekent? Alleen jij en persoon 2? Of alle 3?
In geval van laatste zit je juridisch gezien idd dat je hem moet uitkopen.....maarre; dan ging ik wel even een sommetje maken; wat kost bvb een kale weide normaal gesproken per maand om te huren? Deel dat bedrag door 3 en trek daar het deel voor persoon 3 eraf ( ja ook al gaat dat tegen je principes omdat die persoon 0,0 kosten heeft gehad) van de gevraagde uitkoopsom. Dan is er nog het feit dat persoon 3 nog altijd zijn deel van die aankoopsom niet heeft betaald. Trek dat ook nog even af van het bedrag wat meneer denkt te kunnen opeisen. Dan de voerkosten en andere kosten voor verzorging; door 3en delen en zijn deel wat nog niet betaalt is van het uitkoopbedrag aftrekken.
Al naar gelang hoe hoog dat aankoopbedrag was, maakt of jullie dan idd persoon 3 nog moeten uitkopen of dat persoon 3 alsnog jullie geld schuldig is.
Das de meest eerlijke manier imo Zeker gezien ik opmaak uit je eerste post dat het wel afgesproken was dat alle 3 zouden betalen aan ten minste het aankoopbedrag, maar ik neem aan ook de verdere kosten voor verzorging.
Uiteraard geldt dan ook; als persoon 3 kosten heeft gemaakt voor een omheining ect waar jullie nog niet aan mee hebben betaald; delen en jullie deel weer optellen bij de uitkoopsom
Dit vind ik een goede en eerlijke oplossing.