[FOTO] Show je rij- en stalkleding!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DreamGuide

Re: [FOTO] Show je rij- en stalkleding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:05

Ik heb twee jassen voor in de winter; een donkerblauwe en een felrode. Die rode zit eigenlijk het lekkerst, maar past bijna nergens bij haha. Met echt koud weer kies ik wel eerder voor comfort dan looks hoor.

Ik droeg voorheen eigenlijk altijd oude, slonzige kleding op stal, maar het afgelopen jaar ben ik toch overgestapt op wat betere paardenkleding. Ik wil dus van de zomer op zoek gaan naar een paar nieuwe shirtjes voor met het warme weer. Ik heb afgelopen winter echt twee heerlijke thermoshirts bij Kramer gekocht, die waren ook erg betaalbaar dus daar wil ik nu ook gaan kijken voor wat zomer kleding. :)

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:16

Even terugkomend op mijn vraag over de jassen:
Ik ben echt een ontzettende kou-kleum en kies in de winter echt voor mijn groene jas. Is echt de enige waar ik het warm in heb :') Laagjes met een dik vest erover werkt voor mij echt niet. Ik heb laagjes met een dik vest en dan mijn jas haha. Kan me voorstellen als je een binnenbak hebt dat je je jas makkelijker uittrekt inderdaad en dan wel een passend vest bij je broek/ dekje hebt.

Daarentegen ben ik wel jaloers op jullie gave sets hoor :j Misschien toch maar in dit topic even goed nog doorlezen waar mensen goedkoop gave shirts halen. Rijbroeken heb ik altijd kleuren als donkerblauw/ grijs/ zwart, dus daar kan ook wel veel leuks op. Heb ook zeker wel leuke dekjes, waar ik leuke shirts op kan kopen.

Moet trouwens wel een nieuwe winterjas hebben voor bij de paarden. Ga wel even kijken voor een kleur als zwart/ donkerblauw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:46

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-04-20 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:47

Sammiex2000 schreef:
Wat vinden jullie van deze set?
https://www.agradi.nl/sets/br-event-faded-rose/

Ik vind die kleur niks maar dat pastel-achtige staat m'n paard ook niet :)
Lijkt mij ook een lastige kleur kleding bij te vinden

Ik heb via ebay de lemieux mustard besteld, heb denk ik een shirtje in dezelfde kleur dus hoop dat dat inderdaad match!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:57

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:42

Ik ben niet zo van de dekje + peesbeschermers + oornetje combo. Ik vind het er dan gauw uitzien als een soort parade paardje, helemaal in de slingers gehangen. :')
Alleen het dekje vind ik wel een mooie kleur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:20

Ik vind het dekje leuk en hij is betaalbaar, ben inderdaad ook niet zo van de oornetjes en de beenbeschermers, maar zou er dan wel graag een shirtje bij willen en dat wordt weer een uitdaging, dus ik laat hem eerst liggen

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:25

Er zit een grijze bies op, dus er zou zonder problemen een grijs shirtje bij kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:31

M'n nieuwe baselayers zijn binnen. 2 van Felix buhler en 1 van steeds.
Afbeelding

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:37

Marije_1997 schreef:
[ [url=m/os0KUq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zou je een betere foto van de bordeaux van Felix buhler kunnen maken? :) Ben erg benieuwd of deze bij m'n bordeaux dekje van ES past ;)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:44

bliksemflits schreef:
Ik ben ook nogsteeds op zoek naar een korte mouwen shirt voor bij de Rosewood, hoeft geen paardenmerk te zijn maar man oh man wat een onmogelijk kleur :')
Gaat om deze kleur, bijna alles is té roze:
[ [url=m/SdD3DS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kijk eens bij kramer....ik denk dat misschien de terracotta kleur wel er bij past.....https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-bove ... 2849-XS-TE

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:46

Marije_1997 schreef:

Heel mooi!

Ik vind de shirts van Felix Bühler ook echt heerlijk zitten. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:51

bliksemflits schreef:
Marije_1997 schreef:

Zou je een betere foto van de bordeaux van Felix buhler kunnen maken? :) Ben erg benieuwd of deze bij m'n bordeaux dekje van ES past ;)

Zal even proberen. Qua kleur komen de steeds en Felix buhler wel echt dicht bij elkaar.

Edit:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-04-20 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:52

DreamGuide schreef:
Marije_1997 schreef:

Heel mooi!

Ik vind de shirts van Felix Bühler ook echt heerlijk zitten. :j

Ik verbaasde me over de dunne stof, maar wel echt heerlijk. Super fijn voor de zomer.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:55

Ik vind het wel vervelend dat alle merken zo verschillend vallen in base layers. Normaal heb ik shirtmaat XS. Die van Aztec Diamond in XS is krap en in S netjes, Paragon in S ruim en Felix Buhler ook ruim, daar had ik denk ik toch liever een XS gehad maar in die kleur (nu) niet leverbaar. Terwijl de leggings van Paragon in S weer heel klein vallen. Dat blijft het lastige met online (in het buitenland) bestellen.

Ik denk aan weer een base layer en legging set te halen bij Aztec Diamond in het (midden) grijs. Heb ook nog een mooie rijlegging gezien met een leuk detail in het zwart. Wil ook nog een olive set, maar aangezien ik geen siliconen zit wil blijft er weinig over.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:59

Marije_1997 schreef:
Ik verbaasde me over de dunne stof, maar wel echt heerlijk. Super fijn voor de zomer.

In de zomer draag ik toch liever een t-shirt of tank top, geen lange mouwen hahaha.

Ik heb afgelopen winter heerlijke thermo shirts bij hen gekocht. Ik zie helaas dat ze ze nu net meer hebben, hopen maar dat ze volgend jaar terug komen. Dan koop ik er nog een paar.

Nessie schreef:
Ik vind het wel vervelend dat alle merken zo verschillend vallen in base layers. Normaal heb ik shirtmaat XS. Die van Aztec Diamond in XS is krap en in S netjes, Paragon in S ruim en Felix Buhler ook ruim, daar had ik denk ik toch liever een XS gehad maar in die kleur (nu) niet leverbaar. Terwijl de leggings van Paragon in S weer heel klein vallen. Dat blijft het lastige met online (in het buitenland) bestellen.

Ik denk aan weer een base layer en legging set te halen bij Aztec Diamond in het (midden) grijs. Heb ook nog een mooie rijlegging gezien met een leuk detail in het zwart.

Ik heb daar nooit zo'n last van. Ik draag eigenlijk van alle merken een maat M. Als die dan ietsie groot valt heb ik daar geen last van.

Ik vind die sets van Aztec Diamond super mooi, maar ik denk dat ik daar toch iets te body concious voor ben. :o

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:03

Die shirts met lange mouwen vind ik het mooiste, maar dat draag ik meer met tussenliggende temperaturen. Die van Paragon vind ik wel qua stof het fijnste, ademen wat meer. Die van Felix Buhler ook trouwens zo te zien. Zomers rijd ik graag gewoon in een shirt of top met rijlegging.
Laatst bijgewerkt door Nessie op 07-04-20 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:03

Ik heb ook een BR baselayers met fleece voering. Die is wel lekker warm. Deze die ik er bij heb zijn echt zomer shirtjes. Ik moet helaas wel veel lange mouw in de zomer ivm zonne allergie. Maar deze zijn absoluut niet te warm.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:04

Ik merk het ook hoor Nessie :)
Ik heb meestal een S. Die van Aztec vallen goed maar van Felix Buhler vallen de mouwen wijder dus probeer daar volgende keer ook een XS denk ik.
En die van HorseGloss had ik zelfs een M want de S was veelte kort..

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:06

Ik koop wel weer veilig een Aztec set, ik hoor het al :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:06

bliksemflits schreef:
Ik merk het ook hoor Nessie :)
Ik heb meestal een S. Die van Aztec vallen goed maar van Felix Buhler vallen de mouwen wijder dus probeer daar volgende keer ook een XS denk ik.
En die van HorseGloss had ik zelfs een M want de S was veelte kort..

Ik dacht dat het aan mij lag dat die mouwen zo lang vielen van Felix. Maar dat is het merk dus. Alleen als ik S ga nemen zal het weer te strak zijn voor mij.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 18:38

Marije_1997 schreef:

Ik heb ook van felix, idd.
Heel dun, maar dat zit wel erg lekker! En ik draag wel gewoon een softshell jas of een polyester bodywarmer.

Ik haat mn dikke bovenarmen dus draag graag lange mouwen. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:46

Ik zit een beetje te kijken naar de Stone taped rijbroek van Anky, hier nog mensen die deze hebben en vinden jullie hem mooi? ik vind het prachtig met de glitters en zo, maar ben altijd bang dat andere mensen dat niet mooi vinden

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 18:47

Ik zie geen glitters? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:53

https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... 12131.html
In de aanbieding voor wie hem nog meer wil, zitten steentjes op en glitter dingetjes bij de zak. Ik ben wel echt verliefd, maar aan de andere kant heb ik ook al zo’n soort een broek van ejzelf en die is een stuk goedkoper, die is qua steentjes wel iets anders maar die steentjes vallen toch snel onder je jas of shirt