Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
moonfish13 schreef:En van mij mag dat veranderen in roekeloze keuze = niet verzekerd.
Ik vind het enorm egoïstisch tov de mensen om je heen om dat onnodige risico te nemen.
Écht egoïstisch, dan zeg ik als je dan vind die cap niet op te hoeven zijn ook de gevolgen voor jezelf.
Kun je dan geen lepel meer vasthouden om zelf te eten is dat behoorlijk vaak als je banketstaaf gevallen bent goed je eigen schuld.
Maar dan hoeft niet de rest van Nederland de rest van jou leven iemand te betalen die lepel voor je vast te laten houden.
Mijn mening, laat die capplicht maar komen.

elnienjo schreef:AfricanLady schreef:Rare vergelijkenis xD een fiets kan er niet vandoor gaan maar een paard wel xD
Met een fiets begeef je je tussen het gemotoriseerd verkeer en op asfalt. Komt allemaal veel harder aan dan in de bak of in het bos van je paard vallen.

snorremans schreef:Ik draag ook wel eens geen cap en zou het persoonlijk niet op prijs stellen als een wildvreemde mij daar op zou aanspreken. Iedereen zijn eigen keuze. Zeker bij mensen van 18+.
Op een accomodatie of iets dergelijks kan ik het begrijpen maar zeker in het bos lijkt mij dat eigen keuze. Of het nou verstandig is of niet maar dat is een andere discussie
verder heeft het weinig zin denk ik om het te zeggen. Forgive schreef:Ik moet zeggen dat de vraag voor mij niet zo moeilijk is. Uiteraard bij kinderen zou ik er op een vriendelijke manier iets van zeggen, waarbij je er natuurlijk niet voor moet zorgen dat je als een betweter over komt. Een cap dragen is voor je eigen veiligheid en wanneer je een cap niet draagt kan er ernstig letsel optreden. Een cap is voor je veiligheid, dus waarom zou je hem dan niet dragen? Een autogordel is voor je veiligheid, dus waarom niet gewoon even om doen? 'Eigen verantwoordelijkheid' is denk ik wel anders wanneer het jouw dochter/zoon/moeder/zus wie dan ook is die de rest van zijn of haar leven gehandicapt of erger is. En wat als jij het zelf bent? Je kunt het hoe dan ook nooit meer terugdraaien.
Ik snap het niet. Ik snap het gewoon oprecht niet, misschien dat dat voor sommige betweterig of arrogant overkomt. Maar ik denk dat je in sommige gevallen, waaronder deze, beter iets te voorzichtig kunt zijn. Waarom je leven/toekomst riskeren? Ik ben oprecht wel benieuwd naar de reden (zonder daarbij discussie uit te lokken, daar niet om)
Ik vind het persoonlijk ook doodeng om zonder cap te rijden.
hannaengolda schreef:Dank jullie wel voor al jullie ervaringen/meningen.
Toch vind ik het raar dat een fiets wordt vergeleken met een paard Een dier blijft altijd onvoorspelbaar, een fiets bestuur je zelf.
En ook zijn er veel die zeggen 'vroeger droeg er bijna niemand een cap'. Vroeger is toch niet nu? Vind niet dat je vroeger met nu mag vergelijken
hannaengolda schreef:Dank jullie wel voor al jullie ervaringen/meningen.
Toch vind ik het raar dat een fiets wordt vergeleken met een paard Een dier blijft altijd onvoorspelbaar, een fiets bestuur je zelf.
En ook zijn er veel die zeggen 'vroeger droeg er bijna niemand een cap'. Vroeger is toch niet nu? Vind niet dat je vroeger met nu mag vergelijken
capopjekop schreef:Ik vind jouw houding erg arrogant overkomen. Volwassenen weten de gevolgen heus wel. Ze nemen zelf bewust het risico. Wie ben jij dan om te zeggen dat ze het blijkbaar niet weten