Tips, tricks of ergernissen van/voor de stal/pensionhouder!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:57

Harry72 schreef:
Popstra schreef:
Nogmaals niks mis met recreatie ruiters zoals ik al schreef maar die hebben er niks aan als ik mijn rundowns of snelle cirkels oefen :D
Daar komt bij ze vaak een reining bodem veeeeel te zwaar vinden.
Het is gewoon fijn als wedstrijd ruiter mensen om je heen te hebben die begrijpen waar je mee bezig bent en die je enigszins motiveren.
Ik heb het overigens niet over af en toe een wedstrijdje mee pakken ik heb het over op hoog niveau mee rijden. Heb het dus meer over een trainings stal
Ik geloof ook niet dat recreatie ruiters daar zelf graag zouden willen staan.

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met een recreatie ruiter die af en toe een wedstrijdje mee pakt.
Is dat bij jou 1 keer in het half jaar of vallen daar ook de ruiters onder die bijna elke week op wedstrijd gaan en meerdere pony's uitbrengen op B-M niveau ?
Begrijp mij goed , ieder zijn hobby.
Maar ik word er ECHT niet blij van als wij dressuur aan het trainen zijn er een western ruiter bij in de bak komt en op 2 meter voor ons haar stops gaat oefenen. En vanuit snelle cirkels vlak langs ons voluit weg in ren galop . Enig idee hoe hoog in het bloed staande dressuur pony's daar op reageren ? Nog los van dat de vlakke bodem er met een half uur bijna uitziet als een knollen veld.
Gelukkig hebben wij de pony's aan huis staan, maar zouden wij op zo'n pension stal staan zou dat voor ons een reden zijn om direct te verkassen.
Nogmaals ,ieder zijn hobby en niks verkeerds over western ruiters maar in mijn ogen gaat het niet samen.

Nu zie ik een fanatieke westernruiter dat nog niet doen op een dressuurbodempje :D

Harry72

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:03

Lioony schreef:
Nu zie ik een fanatieke westernruiter dat nog niet doen op een dressuurbodempje :D

O ja wel, zij rijden wedstrijden en geven ook lessen western rijden.
Ik keek er ook van op en had ook niet gedacht dat op deze bodem het nog zo hard kon gaan.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:06

Harry72 schreef:
Popstra schreef:
Nogmaals niks mis met recreatie ruiters zoals ik al schreef maar die hebben er niks aan als ik mijn rundowns of snelle cirkels oefen :D
Het is gewoon fijn als wedstrijd ruiter mensen om je heen te hebben die begrijpen waar je mee bezig bent en die je enigszins motiveren.
Ik heb het overigens niet over af en toe een wedstrijdje mee pakken ik heb het over op hoog niveau mee rijden. Heb het dus meer over een trainings stal

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met een recreatie ruiter die af en toe een wedstrijdje mee pakt.
Is dat bij jou 1 keer in het half jaar of vallen daar ook de ruiters onder die bijna elke week op wedstrijd gaan en meerdere pony's uitbrengen op B-M niveau ?
Maar ik word er ECHT niet blij van als wij dressuur aan het trainen zijn er een western ruiter bij in de bak komt en op 2 meter voor ons haar stops gaat oefenen. En vanuit snelle cirkels vlak langs ons voluit weg in ren galop . Enig idee hoe hoog in het bloed staande dressuur pony's daar op reageren ? Nog los van dat de vlakke bodem er met een half uur bijna uitziet als een knollen veld.
Gelukkig hebben wij de pony's aan huis staan, maar zouden wij op zo'n pension stal staan zou dat voor ons een reden zijn om direct te verkassen.
Nogmaals ,ieder zijn hobby en niks verkeerds over western ruiters maar in mijn ogen gaat het niet samen.

Even sprekende voor Postra (verbeter als ik het fout heb). Geeft ze aan dat ze zelf niet maar aan paar wedstrijdjes mee doet, maar echt op hoog niveau traint. Met andere woorden, dus niet niks.

En daarnaast geeft ze juist aan waarom ze dus niet tussen de recreatieruiters wil. Juist om wat jij aangeeft. Dat anderen daar dus niet blij van worden en op de stal waar ze nu staat, de rest het dus wél begrijpt omdat ze het zelf ook op (hoog) niveau beoefenen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:35

Harry72 schreef:
Popstra schreef:

Ik snap je helemaal want dat is ook wat ik bedoel met snelle cirkels en de rundowns dat andere paarden daar flink op kunnen reageren. Maar ik bedoel, niet een recreatie ruiter die af en toe een wedstrijdje mee pakt ik bedoel de echte op niveau trainende ruiter die in het wedstrijd seizoen maandelijks wel 10 dagen in het buitenland vertoeft om shows te rijden. Ik heb het geluk dat ik dus thuis mijn locatie heb incl grote indoor arena met reining bodem. Ik hoef met niemand Rekening te houden. Heb hiervoor ook alleen maar op een trainingstal gestaan waar iedereen met dezelfde discipline bezig was en geloof me, ook daar zaten we elkaar wel eens in de weg hoor ;)
Maar ben met je eens dat dit niet samen gaat en daarom zeg ik ook dat een recreatie ruiter naar mijn idee niet snel voor een stal zou kiezen waar vooral wedstrijd gericht getraind word. Welke discipline dan ook. Ik zou dat zelf als ik geen wedstrijd ruiter was ook niet willen.

LENTI

Re: Tips, tricks of ergernissen van/voor de stal/pensionhouder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:54

Ik zou het niet aangeven als ik 1 of 2 stallen aan zou bieden. Maar feitelijk maakt niet zoveel uit. Als je je netjes inschrijft als ondernemer bij wijze van dan val je alsnog onder de Kleine ondernemers regeling en hoef je de BTW niet af te staan. Als je onder een winst van ongeveer 10.000/11.000 euro blijft(wat je echt wel blijft met weinig stallen) hoef je ook geen belasting te betalen.
Als je het ingeeft als inkomen bij de Inkomstenbelasting gaat je jaarinkomen omhoog en betaal je wat meer belasting.
Wellicht is zakelijk dan voordeliger?

timmysytse70

Re: Tips, tricks of ergernissen van/voor de stal/pensionhouder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:43

ik heb ook mijn paarden 10 aan huis gehad en een paar jaar ook pensionklanten gehad, maar ben er toch mee gestopt. je bent je privacy kwijt, rekening houden met voeren voor wedstrijden etc. wat wel en niet voeren. Bij mij stonden ze wel buiten met schuilstal dus met stal is het met voeren waarschijnlijk makkelijker. Omdat ik alleen een schuilstal had en dus niet heel veel vroeg, kreeg ik veel mensen die graag hun paard bij mij wilde zetten, maar dat ik ondertussen wel continue bezig was met dekens erop en eraf moest doen en ojee het paard is nat :( heb daarna alleen nog maar mensen gehad met koudbloeden zonder dekens en die het gewend waren om 24/7 buiten te staan. Nu sta ik lekker met mijn 2 paarden op pension en bevalt mij super goed! heerlijk hoef niks meer te regelen :D