Harry72 schreef:Popstra schreef:Nogmaals niks mis met recreatie ruiters zoals ik al schreef maar die hebben er niks aan als ik mijn rundowns of snelle cirkels oefen![]()
Daar komt bij ze vaak een reining bodem veeeeel te zwaar vinden.
Het is gewoon fijn als wedstrijd ruiter mensen om je heen te hebben die begrijpen waar je mee bezig bent en die je enigszins motiveren.
Ik heb het overigens niet over af en toe een wedstrijdje mee pakken ik heb het over op hoog niveau mee rijden. Heb het dus meer over een trainings stal
Ik geloof ook niet dat recreatie ruiters daar zelf graag zouden willen staan.
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met een recreatie ruiter die af en toe een wedstrijdje mee pakt.
Is dat bij jou 1 keer in het half jaar of vallen daar ook de ruiters onder die bijna elke week op wedstrijd gaan en meerdere pony's uitbrengen op B-M niveau ?
Begrijp mij goed , ieder zijn hobby.
Maar ik word er ECHT niet blij van als wij dressuur aan het trainen zijn er een western ruiter bij in de bak komt en op 2 meter voor ons haar stops gaat oefenen. En vanuit snelle cirkels vlak langs ons voluit weg in ren galop . Enig idee hoe hoog in het bloed staande dressuur pony's daar op reageren ? Nog los van dat de vlakke bodem er met een half uur bijna uitziet als een knollen veld.
Gelukkig hebben wij de pony's aan huis staan, maar zouden wij op zo'n pension stal staan zou dat voor ons een reden zijn om direct te verkassen.
Nogmaals ,ieder zijn hobby en niks verkeerds over western ruiters maar in mijn ogen gaat het niet samen.
Nu zie ik een fanatieke westernruiter dat nog niet doen op een dressuurbodempje