Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Edhunter schreef:marleen_usar schreef:Je ziet op zondag je paard lopen, je ziet al dat het niet goed gaat. Je gaat naar huis om de volgende dag te bellen, ik zou gaan kijken bij mijn paard.
Wij zagen EEN paard in de verte lopen .....
hoe moeilijk kunnen we lezen dus ik heb het paard NIET gezien omdat je NIET op zondag mag komen!
Dus ik wist ook NIET dat het paard ziek was ! En IK heb de volgende dag gebeld waar het paard stond ..... onderbuik gevoel?
1e opfok is nalatig geweest.
2e dierenarts heeft maar wat gespoten er was geen reden voor dat er ontsteking was ook niet in het bloed
3e de symptomen wezen ook toen al op maagzweren maar was niet bevestigd en de opfok zou de zorg na gesprek op zich nemen omdat..... maar zij konden niet de zorg bieden we hebben hen wel een kans gegeven dat leek ons redelijk .
Wij hebben tijdens het “ziek” zijn elke dag contact gehad.
Nogmaals een paard in de wei ontwikkelt geen maagzweren ! Alleen als er dus weinig voedsel is ! En ja de opfok heeft ZORG plicht!
NikkiDeKerf schreef:lienbono schreef:Beetje speciaal dat je al die honderden km's gaat rijden om in de verte naar je paard te kijken. Als je toch op voorhand al wist dat je niet binnen mocht..
Volgens mij had ze verwacht haar paard in het weiland aan te treffen, waarbij ze er wel dichterbij had kunnen komen. Ik snap eigenlijk alle rare sneren in dit topic niet zo, vaak gebaseerd op allemaal aannames. Het bericht van de topicstarter kan onduidelijk overkomen, maar je kunt toch ook vragen stellen in plaats van te oordelen gebaseerd op een aanname?
suffie schreef:Rizette schreef:Hoe komen daar 500 paarden in opfok? Is het daar heel goedkoop met daarbij ook minder verplichtingen dan bij een duurdere opfok? Het is soms maar net waar je voor kiest of wat je belangrijk vindt. Een paard kan snel maagzweren krijgen, zelfs na 3 dagen niet eten heb ik begrepen . Zonder scopie die meteen bij aankomst bij jullie gedaan is kun je dat denk ik moeilijk bewijzen. Het is maar net van welke kant je er soms tegenaan kijkt.
De opfok van Wim te Pas in Winterswijk heeft ook plaats voor 450 paarden en niet goedkoop!
Goof schreef:Edhunter schreef:Het probleem van velen is dat ze slecht lezen ... wij kwamen geregeld kijken zoals ik al vaker vermeld heb...
ik heb een contract met de opfok en daar staat niets in over dierenarts, maar mondeling hebben wij wel gezegd dat ze bij acute zorge eerst de da moeten bellen en dan ons verwittigen. Ik heb vaak telefonisch contact gehad in de tijd dat ik niet zelf aanwezig kon zijn! Ik heb met ze contact gehad over het voer en weinig eten in het land en daar werd mij verzekerd dat het goed zou komen en dat er paarden naar huis gestuurd zijn om meer gras over te houden voor de “eigen” paarden. Er werd mij verzekerd dat mijn paard in het land kon blijven. Een ziek paard ga je niet meenemen naar je eigen stal waar drachtige merries staan... op dat moment was niet bekend wat er loos was...de dierenarts was 6 x geweest voordat ik er iets van af wist. Ze hadden metacam gegeven en antibiotica elke dag paard had geen koorts !!! Dat had ik nooit toegestaan ! Je geeft geen antibiotica als er geen infectie is ! Toch ?
De dierenarts van de opfok vond het raar dat ik niet van in kennis was gesteld dat mijn paard iets mankeerde ... en je mag daar niet komen op zondag en bellen doe je ook niet zomaar ... dan toch ? Vind ik nogal brutaal ... en op dat moment wist ik ook niet dat ze ziek was ..... dus
Als je geregeld kwam kijken en vaak telefonisch contact had, hoe kan het dan dat jij die hele periode van 6 dierenartsbezoeken en medicatie gemist hebt?
marleen_usar schreef:Als ze haar paard eerder had verhuisd had ze ook geen kosten gehad, in welke situatie je ook zit of wat er ook aan de hand is binnen je familie verhuizen kan altijd.
fransje23 schreef:Wat ik niet begrijp is dat je als je al bezorgd bent in augustus in oktober weer gaat kijken op een dag waarvan je weet dat de stal gesloten is. Daarbij is het ook nog eens 400 kilometer rijden dus niet om de hoek.
NikkiDeKerf schreef:fransje23 schreef:Wat ik niet begrijp is dat je als je al bezorgd bent in augustus in oktober weer gaat kijken op een dag waarvan je weet dat de stal gesloten is. Daarbij is het ook nog eens 400 kilometer rijden dus niet om de hoek.
Zoals ik het lees stond het paard normaliter niet binnen, maar op de wei, dus had ze normaliter gewoon kunnen zien hoe het ging met haar paard.
Amber_anne schreef:Ze heeft wel overlegd en toen werd er gezegd dat ze naar een ander weiland zouden gaan
Dat ts gaat op een dag dat ze dicht zijn maakt verder niet uit, normaal had ze kunnen kijken
cp112 schreef:@TS, lees de reactie van Floortjem goed door. Zij is iemand die juridisch onderlegd is en geeft imo het enige juiste antwoord.
Staar je niet blind op hoe jij vind dat het zou moeten. Zo werkt de wereld niet.
Ga in gesprek en probeer tot een oplossing te komen. Juridisch ga je niks bereiken.
jobamara schreef:Denk dat vele van jullie het zinnetje missen dat ze thuis drachtige merries heeft staan. Een diertje waarvan je niet weet wat het bij zich draagt aan mogelijke virussen of ziektes wil je niet zomaar direct verplaatsen. Dit is wel heel makkelijk gedacht.