germie schreef:In de B was 188 het hoogste bij mijn paard. In de L1 185, en in de L2 heb ik 2 keer 195 gescoord. In de M1 en M2 ook een paar keer 193. En daar begon ik wat vaker in de prijzen te rijden. Maar ik was dus nooit de B uitgekomen als je pas bij een 7 gemiddeld winst rijdt. Ik ben wegens een drachtig paard met 17 punten pas overgegaan. 18 dagen voor de bevalling L1 gestart en meteen 177 punten en een 2e prijs.
L2 ging eerst niet, ineens als een trein en was toen zo de L2 uit, M1 had ik zoiets van echt niet meer dan 10 winstpunten, dus vrijdags 10e gehaald, zondags M2 gestart. Week later eerste keer winst.
Dus we waren er echt wel klaar voor. En dit ondanks monsterscores. Ik vind een 7 gemiddeld een monsterscore. Dat is niet haalbaar met een gemiddeld paard helaas. Ik ben met 182 punten ook wel eens eerste geweest. En met 193 in de M2 ook wel eens tweede.
Ik startte vorig jaar na zeer succesvol M1 (regelmatig rond de 200 punten, terwijl paard niet optimaal liep), in het M2. Meteen een winstpunt, terwijl paard daags daarvoor zeer drukke kampioenschappen had gelopen (eerst zelf al in het M1 geplaatst, dat om half 9, vervolgens om 10.30 een teamproef op ZZ niveau (ja dat is nieuw sinds vorig jaar), om 11.30 ereronde want kampioen, om 15.30 kür op muziek teamproef en vervolgens een uur of 2 later nog een ereronde want reservekampioen). Helemaal in mijn nopjes... Daarna wat meer tijd voor mijn paard zelf, in plaats van alle teamzaken... Dan denk je dat je wel die lijn door kan zetten. Niets was minder waar...
Want wat ik zelf eigenlijk wel wist (echt niet klaar voor M2) werd daarna wél bevestigd.
Ik ben van mening dat je niet op één of twee proeven kan baseren dat je ergens klaar voor bent/was.
Sowieso vind ik niet dat je dat kan zeggen op basis van wat je in een voorgaande klasse hebt gereden. Dat is enkel bevestiging dat je de zaken in die klasse goed hebt uitgevoerd. Niet dat je het in een andere klasse ook kan doen.
Ik werd onlangs nog 2e met 178 punten, nummer 1 had 178,5

Dat was zwaar hilarisch trouwens, niet dat mijn punten onterecht waren, zeker niet. Maar het geeft gewoon weer dat jureren niet objectief kan. En dat je uit moet gaan van je eigen gevoel of je iets aankan of niet. Maar realiteitszin heeft niet iedereen heb ik op concours wel gezien.