Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tazzey schreef:Kahawa schreef:
Je hebt sowieso druk op je ringvinger door het vasthouden van de teugel om te voorkomen dat die door je hand glijdt. (en als je daar te weinig/niet constant genoeg druk hebt kun je weer blaren krijgen van de wrijving van het glijden) Die druk is nu eenmaal voor sommige mensen al genoeg om blaren te krijgen.
Dat klopt inderdaad. Licht contact met de mond is voor mij voldoende voor fikse blaren. Als ik nu met een teugel in de hand film ga kijken heb ik binnen een half uur enorme blaren op de plaats. Men trekt helaas graag conclusies.
Tuurlijk zijn er mensen met een hele gevoelige huid, ik beschouwde mijzelf daar ook onder. Vorig jaar had ik nog een blaar die tot bloedens toe open lag en een week moest genezen. Tot ik dus overging op hele zachte leren teugels en een andere rijstijl, nergens meer last van.
Maar nu heb ik handschoentjes van Roeckl en ik kan niet meer zonder nu, ze zitten echt als een soort tweede huid en ik heb nooit meer last van blaren of wondjes tussen mijn vingers. 
liekec schreef:Ik denk dat als je blaren op je teugels krijgt je veelste veel druk hebt op je teugels. Zelf kan ik niet meer zonder handschoenen door littekens, maar daarvoor wel altijd zonder gereden.