Chagerijnen op het losrijterrein

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:33

xxpaaardje schreef:
ik kan je uit evaring vertellen ja. Daarom heb ik echt een pest hekel aan dressuur ruiter.

Leuk om te weten dat je een pesthekel aan mij hebt, terwijl je mij niet eens kent.........Heb je wel in de gaten wat voor uitspraak je hier nu eigenlijk doet?

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:48

Inoterry schreef:
xxpaaardje schreef:
ik kan je uit evaring vertellen ja. Daarom heb ik echt een pest hekel aan dressuur ruiter.

Leuk om te weten dat je een pesthekel aan mij hebt, terwijl je mij niet eens kent.........Heb je wel in de gaten wat voor uitspraak je hier nu eigenlijk doet?

ik weet wat ik zeg en ik mag toch me mening geven ik heb het gewoon niet op dressuur ruiters ik ben zelf een eventig ruiter ik vind bij de eventing ruiters en de spring ruiters veel meer gemoederlijker dan bij de dressuur ruiters want bij de dressuur ruiters is veel meer haat onderling . En ik ken wel paar aardigen dressuurder maar dat zijn der heel weinig. En veel van die dressuur ruiters vinden het dan niet nodig dat der wat voor de springers gedaan word . Maar willen wel dat der van alles voor hun gedaan word. En als der dan wat voor de springers gedaan word dan comentaar hebben dat ze de bak niet in kunnen ofzo.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:58

Hahaha jeetje! Die moet je eens laten losrijden voor een reinig wedstrijd! Dan weten ze niet wat hun overkomt :')

Bizar zeg.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:16

het maakt ook wel verschil in welke provincie je rijdt...
hier in friesland waren sommigen en dan vooral in de hogere klassen, best wel asociaal. een vb. mijn zus, die voor mij groomde, werd gevraagd om te lezen, ze had daarvoor ook al anderen voorgelezen, dus ze zei dat ze maar iemand anders moest gaan vragen. Schijnbaar niet gelukt, dus ze kwam na mijn proef weer naar haar toe. Laat nou net mijn paard in de proef gestruikeld zijn en hij bloedde uit zijn mond, dus mijn zus en ik renden met het paard, redelijk in paniek, naar de trailer om het allemaal wat beter te bekijken. Schold ze mijn zus uit omdat ze de gezondheid van mijn paard voor haar proef stelde. Aangezien ik wat in paniek was, heb ik haar ook kennis laten maken met mijn (normaal verborgen) vocabulaire. was niet zo netjes, maar ja :D
aan de andere kant heeft mijn zus een keer €5,- gekregen na t lezen, kon ze een kop koffie voor haar zere keel :+ , dus ze zijn niet allemaal zo ;)
ik reed ook wel in Noord Holland en daar gaat het, naar mijn ervaring, toch heel anders. de eerste keer stuiterde ik bijna van mijn paard, toen een mederuiter mij, zonder scheldwoorden, aansprak. Ik heb haar uitgebreid bedankt voor de welkome afwisseling :D

moet er wel ff bij vermelden; alle ervaringen zijn al van een tijdje geleden, ik rij al een tijdje geen wedstrijden meer..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:43

xxpaaardje schreef:
ik weet wat ik zeg en ik mag toch me mening geven ik heb het gewoon niet op dressuur ruiters ik ben zelf een eventig ruiter ik vind bij de eventing ruiters en de spring ruiters veel meer gemoederlijker dan bij de dressuur ruiters want bij de dressuur ruiters is veel meer haat onderling . En ik ken wel paar aardigen dressuurder maar dat zijn der heel weinig. En veel van die dressuur ruiters vinden het dan niet nodig dat der wat voor de springers gedaan word . Maar willen wel dat der van alles voor hun gedaan word. En als der dan wat voor de springers gedaan word dan comentaar hebben dat ze de bak niet in kunnen ofzo.

Hmmm, ik rij dressuur en springen en wil ook nog SGW gaan doen... ben ik dan per evenement verschillend? :+

Ik kom gelukkig weinig ellende tegen, in welke discipline dan ook.
Ik zie arrogante dressuurmutsen die op je neerkijken, botte springruiters die lijken te denken dat zij als prof meer rechten hebben dan ik als beginnend amateur en bij de oefencross SGW-ruiters die vinden dat de baan van hen is omdat zij een bloedpaard rijden en ik een spikkelForesthengst.
Totdat ik ermee aan de praat raak en het hele aardige behulpzame mensen blijken te zijn. _O- Dan krijg je complimenten over je paard, hulp bij het parcours verkennen of ga je gezellig samen uitstappen :=
The problem's all in my miiiind :)ddd :)ddd :)ddd :Y)

Change3x

Re: Chagerijnen op het losrijterrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:59

Degene hierboven die allemaal rare conclusies trekt staat er bekend om dat alleen wat zij zegt goed is. Niet op Bokt.nl , maar andere sites waar veel mensen van mijn leeftijd gebruik van maken.

Urielle, daar ben ik het helemaal mee eens. :j Mensen kijken vaak onbewust bot of arrogant, zodra je er dan mee praat blijken ze heel aardig te zijn. :+

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:34

Urielle schreef:
xxpaaardje schreef:

Hmmm, ik rij dressuur en springen en wil ook nog SGW gaan doen... ben ik dan per evenement verschillend? :+

Ik zie arrogante dressuurmutsen die op je neerkijken, botte springruiters die lijken te denken dat zij als prof meer rechten hebben dan ik als beginnend amateur en bij de oefencross SGW-ruiters die vinden dat de baan van hen is omdat zij een bloedpaard rijden en ik een spikkelForesthengst.
Totdat ik ermee aan de praat raak en het hele aardige behulpzame mensen blijken te zijn. _O- Dan krijg je complimenten over je paard, hulp bij het parcours verkennen of ga je gezellig samen uitstappen :=

ik vind dat het per springen cross en dressuur en eventing ruiter verschil zitten. Ik vind de mensen die eventing rijden of springen. Veel meer behulpzaam dan de dressuur ruiter. Ik ben zelf een eventing ruiter. Maar heb kwa wedstrijden met me vorige alleen gedressuurd. Maar met me huidige paard rij ik eventing.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:54

Urielle schreef:
xxpaaardje schreef:

nee ik zeg niet dat jij dan per evenement bent. Maar ik heb met dressuur ruiters gewoon geen goed evaringen en tuurlijk der zijn altijd wel mensen die wel aardig zijn. En nee ik bedoel niet dat alle wat ik zeg de waarheid is maar het wel mij evaring. En nee ik heb hun dan nog nooit wat gedaan gewoon me aan de bak regels gehouden. En me eigen paard niet kunnen rijden door dat hun daar ze kans niet voor gaven omdat hun zich niet aan de bakregels hielden. Maar ik heb evaring met verschillenden diciplinse en daar zie je kwa mentileit echt wel verschil. En het is gewoon een geven dat dressuur ruiters vaak als arro en niet behulpzamen mensen bestaan. En spring ruiters enzo wel en dat is echt niet alleen mijn evaring. En ik rij lang genoeg daar in mee om het te weten hoe die mensen zijn. Al was het voeger langen na niet zo erg en mis gunnen dan nu in de paarden sport. Maar ja ik doe lekker me eigen ding en laat ze lekker gaan mijn maakt het niets uit ik antwoord allen op de maker van dit topic. Want ze voeg om evaringen nou dat is mijn evaring met dressuur ruiters.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:00

Change3x schreef:
Degene hierboven die allemaal rare conclusies trekt staat er bekend om dat alleen wat zij zegt goed is. Niet op Bokt.nl , maar andere sites waar veel mensen van mijn leeftijd gebruik van maken.

Urielle, daar ben ik het helemaal mee eens. :j Mensen kijken vaak onbewust bot of arrogant, zodra je er dan mee praat blijken ze heel aardig te zijn. :+

Nou ik weet niet waar jij het over heb of wie jij bent. Ik verstel aan de topic maker. Alleen mijn evaring. En tuurlijk zijn niet allen dressuur ruiters zo. Maar wel een hoop en het is echt niet alleen mijn evaring. En ik doe nooit een ander kwaad en zeker niet met los rijden. Ik doe gewoon me eigen ding en ik pas me gewoon aan ze aan. Maar ik hou me wel aan de bak regels wat die arro mensen dan niet doen. En ik trek geen raten conclusies en ik zeg niet alleen wat ik zeg goed is. Maar jij dit wel naast nu. Want ik ken jou niet. En ik vertel alleen mijn evaring want daar vroeg de topic maker om. Nou en dan geef ik die.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:23

Dorine92 schreef:
Yentaah schreef:
Net iets anders, maar ik heb ook wel eens gehad toen ik ging vrijrijden. Er waren in dezelfde bak ook 2 meisjes aan het springen, dus er werd aan mij gevraagd of ik wilde stappen op de hoefslag zodat zij er makkelijk langs konden. Tuurlijk, geen probleem. Komt er even later en andere vrouw (dressuur) rijden, werd ik uitgescholden omdat ik op de hoefslag stapte en haar paard op de mijne botste, terwijk ik al 2 minuten aan het stappen was en ze mij duidelijk zag. Tja, waar moet je dan stappen?

In dat geval gelden weer gewoon de bakregels en hoor jij op de rechterhand voorrang aan haar te geven als zij linksom rijdt. Of als zij draaft heeft ze sowieso voorrang. Natuurlijk hoeft ze niet te schelden

Ze kwam van achteren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:36

Inoterry schreef:
xxpaaardje schreef:

Ben ook een dressuurruiter en ik snap de uitspraak wel. :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:15

Kom als groom op spring, eventing en dressuur wedstrijden en rijdt zelf alleen dressuurwedstrijden. Nog nooit hele extreme dingen mee gemaakt. Maar de sfeer is wel heel anders op eventing wedstrijden. Het is allemaal veel relaxter, mensen staan veel meer open voor een praatje. Bij dressuurwedstrijden zijn de meeste mensen echt alleen bezig met hun eigen ding, ook niks mis mee natuurlijk, maar voor een praatje staan de meeste mederuiters niet open. Ik vind dat juist gezellig om even een praatje te maken, het haalt de spanning er ook wat van af.

OrdoRosario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:21

Ik vind het per wedstrijd erg verschillend. Sommige wedstrijden is de sfeer gemoedelijk, op andere wedstrijden zijn de ruiters wat meer gesloten en zit er wel eens een asociale uitspatting tussen. Dat voorkom je denk ik niet. Zelf gewoon vriendelijk blijven en je aan de rijbaanregels houden. Als zou ik mij niet laten uitschelden, dan krijg je een nette maar indringende woordenstroom terug.

Draver_Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:09

Meestal valt het wel mee bij het losspringen. Één keer meegemaakt in de M dat een moeder van een ander kind voor mijn kind met pony ging staan en hem haarfijn ging uitleggen dat het losspringen alleen voor M ruiters was! Mijn kind heel droog naar dat mens " wat denk je dat ik hier kom doen dan??"

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:25

ik ga zelf ook door voor dressuurruiter.

Maar ik moet zeggen dat er hier in de buurt weinig haat en nijd en gedoe is onder elkaar.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:30

Afgelopen zondag wedstrijd en er kwam iemand naar me toe... Jij reed toch de vorige wedstrijd hier ook mee zei ze? Ik vond jou zo aardig, mijn paard was toen zo lastig en bang. (Ik had mijn hulp aangeboden in de vorm van voorop rijden). En ik vond zo leuk dat je niet boos werd op je voorlezer die fouten maakte, echt dat vond ik zo aardig zei ze . Nou dat maakt me dag goed!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:01

Het is nogal plaats afhankelijk van wat voor mensen er zijn.
Plekken gehad waar het super gezellig was en mensen elkaar echt hielpen ( ow, is je knotje eruit? hier heb je een paar elastiekjes of vlechtdraad. Bang paard? Kom rijden we samen even langs die enge hoek etc.)
Helaas ook bij plekken geweest waarbij vooral vanaf de zijkant veel kabaal was. Moeders die hun kroos nog aan het toescheeuwen waren dat ze hun pony er nu maar even "door heen" moesten raggen want anders liep hij niet. Of als je de persoon voor je succes wenste je een blik des doods kreeg.

Ook een keer gehad dat er een jong dier voor het eerst mee op wedstrijd was, kon nogal meppen en had een rood strikje in de staart. De groom kwam al op hoge poten aanzetten dat we gesommeerd werden om uit de buurt van het paard te blijven. We waren met inclusief dat paard met 5 man in de losrijbaan (20x40). Agja prima. Neem jij lekker die volte bij de A en gaan wij bij de volte op de C wel verder losrijden. No problemo. Tot dat de dame continu haar paard op mijn paard liet afgaan met de woorden " MAAK PLAATS, MAAK PLAATS". Tja, ze kreeg van ons al 20x20 voor haarzelf maar dat was kennelijk niet genoeg ofzo. :') .

Ik wil in een hoop dingen meedenken en meewerken, maar dingen tegen de bakregels in gaan eisen vind ik toch wel een tikkeltje asociaal.
Maar ik rijd ook wedstrijden voor mijn plezier, ik hoef niet persee te presteren. Misschien dat daar een groot verschil in zit.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:13

Het maakt het soms minder leuk, maar begin bij jezelf :D
Mijn ervaring is dat als je mensen begroet als je de losrijbak in gaat, het de sfeer al positief beïnvloed door dat kleine contactmomentje. Is er dan een per-ongeluk-botsing dan is dat met een sorry ook wel klaar.
Degene voor je even succes wensen, kleine moeite :)