Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kinel schreef:Onze dochter is inmiddels 11 en vindt paarden wel leuk maar rijdenzoekt ze steeds uitvlucht. Ze kan het wel maar is onzeker. Ik ga haar niet pushen omdat het mijn grote passie is. En wil ze rijden dan gaan we rijden zo niet dan niet. Ik vind school nu even belangrijker. Laatste jaar basisschool . We zien wel wat het wordt. Is het niet dan niet. En ja kinderen luisteren niet naar eigen ouders als het om lesgeven gaat.
senna21 schreef:kinel schreef:Onze dochter is inmiddels 11 en vindt paarden wel leuk maar rijdenzoekt ze steeds uitvlucht. Ze kan het wel maar is onzeker. Ik ga haar niet pushen omdat het mijn grote passie is. En wil ze rijden dan gaan we rijden zo niet dan niet. Ik vind school nu even belangrijker. Laatste jaar basisschool . We zien wel wat het wordt. Is het niet dan niet. En ja kinderen luisteren niet naar eigen ouders als het om lesgeven gaat.
Als het niet rijden komt doordat een kind bang is, kan goede, kindvriendelijke instructie haar helpen om daarmee te dealen. Spelenderwijs, zonder dwang, haar handvatten geven om meer te durven.
En dat is een levensles waar ze vervolgens op andere fronten profijt van kan hebben.
Als ze gewoon andere dingen minstens net zo interessant vindt, is het natuurlijk anders.