ikke schreef:Ik rijdt heel relaxed 80-90km/h omdat ik WEET dat ik een flinke marge heb, die ik zou kunnen gebruiken om me uit een situatie te redden.
Dat is naar jouw 140 km (blijkbaar met haast) een leuke marge, jammer dat je paard niet weet wat een tegenstrijdigheden je hier plaatst. nogmaals het is niet zozeer de combinatie die voor problemen zorgt, het feit dat een of meerdere paarden "los" in de trailer staan maakt dat elke manoeuvre rustig en vloeiend moet plaatsvinden. In elke onverwachte situatie komt een extra schok als je paard opgevangen wordt door de trailer, die situatie is van niet leuk tot levensgevaarlijk.
ikke schreef:Het gaat er niet om wie er gelijk heeft, maar dat je je afwegingen maakt op basis van feiten en niet op basis van aannames..
jouw feiten zijn allemaal aannames, afgezien van de wettelijke regelingen en hoe hard jij zelf rijd, de post gaat hier ook niet om hoe goed jij rijd maar een eerlijk verhaal naar leden die dat niet zo vaak doen.
ik ben het met ibbel eens dat er maar weinigen zijn die een aanhanger rond de 3500 kg trekken.
Maar met 1500 kg aan de haak is dat voor velen al een niet dagelijkse situatie.
Ik heb dan ook grote moeite om Sneller dan 100 km met de trailer rijden te promoten zeker voor een trailer met paarden. Regels zijn niet specifiek voor paardenvervoer maar voor aanhangers, vandaar mijn mening. ik ben er van overtuigd dat elke combinatie die een paardentrailer kan trekken veilig (leeg) sneller dan 100 kan, maar daar komen we bij specifieke omstandigheden.
Na de uitleg van het Het B+ (Code 96) rijbewijs kan dat interessant zijn voor mensen die met meer dan 2 paarden rijden en een pick-up (amerikaanse trailer).