Hier is 24/7 al paar weken ca 1 1/2 maand niet meer mogelijk. Gelukkig mogen ze overdag het land nog wel op.
Kan hier gewoon echt NIET. Andere jaren had de boer ons ook nu al uit de wei gevist, maar in de wei is minder uitmest werk, dus staan we er overdag nog in. Maar het erin en eruit zetten moet je bijkans met lieslaarzen doen die in de blub blijven steken. Verder op in het weiland is het uiteraard beter.
Die van mij vertikt het om binnen te staan. ik heb een verharde inloop voor de stal en daar voor ligt wel wat modder, ik heb nog bijna niet hoeven vegen op het verharde. Ze komt volgens mij max. 2x per dag even binnen. Brokjes eten Bij rotweer gaat ze liever met de billen in de wind en de kop aan de grond staan. Soms dan lok ik haar de stal in met eten, maar als het op is wandelt ze mooi weer de regen en wind in. Ik heb het opgegeven.
Carnivoria
Geplaatst: 26-10-15 15:54
De paarden gaan hier naar binnen zodra het 's nachts echt te koud wordt. Overdag staan ze in de bak, ze kunnen dan ook op de platen waar eten en drinken is.
Vind het toch net wat fijner dat m'n oudje 's nachts warm binnen staat in de winter.
Hier sinds een kleine week 's nachts binnen. Om 6:00 weer naar buiten en rond 20:00 weer binnen. Staan nog wel op het land, wordt straks van 6:00-20:00 in de bak met onbeperkt hooi
Bij mij staan ze allemaal nog gewoon 24/7 buiten. Wel met schuilstal en één heeft een deken op
Riel
Geplaatst: 05-11-15 11:03
Mijn voorkeur gaat naar 24/7 buiten indien dit paardvriendelijk kan.
Met paardvriendelijke bedoel ik dat je voldoende grond en/of een goede ondergrond moet hebben zodat paarden niet in de blubber moeten staan. Indien je dat niet hebt, moet je zelf bekijken hoe lang je paarden buiten kunnen zonder dat je wei/paddock verandert in een modderbad en/of moet je dingen gaan aanpassen aan je wei/paddock.
Tevens moet je paard het uiteraard fysiek aankunnen om buiten te staan. Dit kan je als eigenaar het beste zelf inschatten, eventueel in overleg met de dierenarts als je een ouder/zwakker/ziek dier hebt.
Hier nog altijd 24/7 buiten: wei ligt droog, paddock wat natter maar is nog goed te doen. Is ook nog veel te warm om de teddybeertjes hier binnen te zetten.
Nou hier is vanaf morgen alle weidegang weer gedaan tot mei.. Helaas... Hoopten dat het nog droog zou blijven, maar helaas.
osanta
Geplaatst: 06-11-15 20:51
Bij alle bij de plekken waar ik rijd , (licht redelijk ver van elkaar Zeeland (provincie) en gelderland ) staan alle paarden 24/7/365 buiten , en vinden t gewoon lekker !
maaaikkee
Geplaatst: 06-11-15 20:53
Hier staan ze nog lekker 24/7 buiten, wei ligt wel wat natter maar nog niet zo erg nat. De boer voert ze 1 keer per dag hooi bij en ze krijgen daarnaast brok/luzerne en wortels. Er staat niet heel veel gras maar nog wel genoeg, paarden zijn beide nog netjes op gewicht eentje iets te vet nog. Hoop dat ze deze maand nog 24/7 buiten kunnen blijven. Als het te slecht weer word gaan ze op naar stal met uitloop meestal staan ze dan s nachts in stal opgesloten maar hopenlijk mogen ze dit jaar buiten blijven s nachts
byjou1983
Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-15 19:15
Mijne staan nu alweer een paar weken snachts op stal, en ze vinden het wel prima. Zeker mijn omaatje vindt het fijn.
Liseef
Geplaatst: 10-11-15 19:55
Hier gaan de paarden vanaf vannacht naar binnen. Er staat nu veel wind, regent veel en is een stuk kouder. De weersvoorspellingen voor hier zijn dat het op korte termijn alleen maar erger wordt. Ik merk aan de paarden dat ze het nu wel prettig vinden om gewoon lekker naar binnen te gaan. 7,5 maand 24/7 buiten gelopen, vind ik niet slecht Nu gaan ze dan voorlopig van ca. 06:30 tot 22:00 op de wei
Bollebuik
Geplaatst: 10-11-15 19:58
Hier gaan de paarden eigenlijk nooit s'nachts naar binnen tenzij ze nat zijn van het rijden. Maar eigenlijk staan ze al hun hele leven 24/7 op de wei.
hier is ook alles van het land af. alles staat binnen of op wintergedeelte.
PrizTwir
Geplaatst: 10-11-15 21:59
Mijn fjord blijft s'nachts buiten op het land. Mijn Andalusier heb ik wel binnen staan in de nacht. De rest van de paarden staan allemaal nog op het land.
Wij hebben hier echt geluk, het wordt hier nooit echt "blubberig". Tot vorig jaar werd het dat wel op het stukje vlak voor de stal, maar dat hebben we nu verhard dus dat is gelukkig van de baan.
Voorlopig staan ze nog op de zomerwei, die is iets lager gelegen. Zodra die te nat wordt, gaan ze naar het andere stuk vlak bij de stal.
Ze kunnen wel vanuit elk weiland zelf de stal in en uit wanneer ze dat willen. De zwarte gaat weleens binnen staan overdag als het regent, en 's nachts gaat hij sowieso daar hooi staan knabbelen. Het trekpaard trekt zich er allemaal niets van aan en blijft meestal gewoon buiten staan.
Fifo
Geplaatst: 16-11-15 17:43
Bij ons gaan ze waarschijnlijk dit jaar voor het eerst naar binnen als het hard begint te vriezen. Afgelopen jaren hebben ze wel 365 dagen per dag buiten gelopen.
Hier staat paardlief zolang mogelijk 24/7 buiten. Tot wanneer ligt echt aan het weer, dit jaar heeft hij langer 24/7 buiten gestaan vanwege het zachte weer. De rest van het jaar komt hij sowieso gewoon overdag vanaf half 8 tot een uur of 5 buiten.
Wij zijn wonen helaas dicht bij de dijk en dat betekend dat wij een hele natte wei hebben als het hoog water is en als er veel regen valt. Dus als het te nat is staat hij op het verharde en anders gewoon in de wei. Meneer heeft en hekel aan regen en wind en staat dan meestal de hele tijd voor het hek te drallen om naar binnen te mogen.
Sarah_Fons
Geplaatst: 18-11-15 16:53
Die van mij blijven ook het hele jaar buiten. Ze hebben een schuilstal maar staan hier ook bijna nooit in. Enkel om hun hooi te knabbelen
Ellis1990
Geplaatst: 16-12-15 17:11
mijn merrie heeft altijd buiten gestaan had een schuilstal thats it. Verhuisd van stalling en daar moesten ze savonds naar binnen. wat ik wel erg jammer vond.
Maar zorg gewoon dat je paard een goeie dikke deken op heeft en genoeg kuil of hooi te eten heeft en hou de waterbak in de gaten.
vroeger konden paarden ook niet op stal he
luxje
Geplaatst: 16-12-15 23:02
Ellis1990 schreef:
Maar zorg gewoon dat je paard een goeie dikke deken op heeft