Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ayasha schreef:miss_lizje schreef:Ik denk dat als TS haar glazen een beetje heeft ingegooid door te vermelden dat ze een andere koper heeft waar ze meer vertrouwen in heeft.
Als ze gewoon was gaan praten dat het haar toch niet lekker zat en dat ze de proeftijd vanaf haar kant wil beëindigen had ze zeker in haar recht gestaan.
Dat ze hem daarna als nog wil verkopen aan haar verzorgster is niet fancy en zal niet de schoonheidsprijs verdienen, maar daar heeft de manege dan niks meer over te zeggen.
Nu ook niet.
Maartje1990 schreef:Batlow: wist je nog niet dat t hier op bokt stikt van de (zogenaamde) juristen?![]()
Ts goed dat je informeert bij een jurist. Als je in je recht staat gewoon doen. Ook al is het niet netjes.
het is interessant om hier toch de echte feiten van te weten en niet 'ik vind' 
Batlow schreef:Welk recht heeft de manege dan? En waarom staat ts in haar recht? (Ik weet zelf niet waarom)
Staat dit zo in de wet? is dit vastgesteld? Is dit ergens terug te vinden? Ik geloof dat veel mensen nu hun mening geven dat ts het paard moet terughalen en in haar recht staat, maar zijn er ook feiten?
galaxyfizzy schreef:Maartje1990 schreef:Ja johBatlow: wist je nog niet dat t hier op bokt stikt van de (zogenaamde) juristen?Mij is altijd erin gestampt dat degene die aantoonbaar de stalling/ verzorging voor het paard betaald de eigenaar is mocht het nodig zijn om eigenaarschap aan te tonen. Bokt staat er ook vol mee als mensen met juridische achtergrond reageren, dus zo'n gekke gedachte lijkt mij dat niet. Ts betaald ook nu nog de stalling + betreft een proefperiode die door beide kanten opgezegd kan worden. Is dat nou zo moeilijk? Jurist zou niet nodig moeten zijn, ze hadden gewoon gisteravond hun eigen paard moeten inladen met hun gezonde verstand, zeker nu partij die paard op proef heeft niet terug deinst om te intimideren, want dat doen ze in mijn ogen. Paard inladen en weer in eigen beheer brengen. Mocht het zover komen dat de andere partij echt wil gaan zieken, dan staat paard tenminste weer veilig bij ts terwijl dat zich afspeelt. Wat een gedoe, dit had zo makkelijk voorkomen kunnen worden
Whoknows schreef:Pony is niet betaald.
TS is dus eigenaar en beslist nog altijd waar hij heen gaat.
Dus kan zij immers ook beslissen om het terug te halen.
Je kunt hoogstens de kosten vergoeden voor de paar dagen onderhoud.
MarChak schreef:Toen de pony naar de manege ging, heeft TS een prijs afgesproken met de manege. Dat geldt in mijn ogen als een mondelinge verkoopovereenkomst, waarbij als ontbindende factor is afgesproken dat als de proefweek niet bevalt, de pony terug gaat.