Achterlijke prijzen, is dit nu echt nodig?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:53

NatasjavE schreef:
QueLee schreef:
Ik zal naar aanleiding van dit topic de volgende keer dat ik in een ruitersport zaak kom eens voor de grap een pikeur broek passen. Gewoon om te kijken of ze voor mij idd ook veel fijner zitten als mijn HH broekjes :j

Punt is die HH rijbroeken zitten bij het passen misschien wel even lekker. Maar na een paar maanden voel je het verschil echt wel.

Ik heb ook HH broeken en die lubberen na een paar keer wassen steeds meer uit.

Hier regelmatig HH broeken. Maar heb nog nooit meegemaakt dat die gaan lubberen als ik ze al een tijdje heb. En al tig keer heb gewassen.

Irisdane1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:35

Sommige spullen zijn echt belachelijk duur, ik had een keer een prachtige cap gezien dus ik zoeken naar de prijs... Was hij €600 8)7 . Voor een cap! Ik snap ook niet dat deze winkel zo goed loopt door de prijzen :$ mij lijkt dat dure en goedkopen spullen gewoon het zelfde zitten alleen vinden mensen de dure dingen lekerder zitten omdat het duur is en dus wel van een "betere" kwaliteit is.. Ik ben iig super tevreden met de spullen die ik heb!! :)) :D

Icrack

Re: Achterlijke prijzen, is dit nu echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:50

Dat ben ik niet met je eens Iris. Bij het zoeken (na 13kg afgevallen te zijn) naar een goed passende rijbroek heb ik zowel goedkopere merken als duurdere merken gepast. Ook duidelijk aangegeven dat ik geen prijs en of merk wilde horen om zo zonder invloed van merk en prijs en passende broek te verkrijgen. Ik heb 6 verschillende broeken gepast waarvan er 1 voor mij met kop en schouders boven uitstak. Dit bleek een Ariat te zijn, de prijs had ik er dan ook graag voor over en die mening heb ik nu nog steeds. Eens een Ariat....altijd een Ariat.
Ik mijn geval heeft dat dus niks te maken met merk en de prijs, maar puur om de pasvorm, kwaliteit en draagcomfort.

Tuurlijk zie ik ook wel eens wat hangen van een degelijk merk waarvan ik de pasvorm niet fijn vind, de afwerking en of het materiaal niet je van het is. Dat blijft dan ook hangen in de winkel ondanks dat het wel mijn lievelingsmerk is. Ik koop zeker niet alleen voor het merk, maar ga wel voor kwaliteit en comfort.

Dus ja, ook ik ben super tevreden met mijn spullen ondanks dat ze niet met een paar tientjes betaald zijn :-)

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:59

Grappig topic. Ik koop ook 'dure' spullen. Gewoon omdat het kan. Als het lekker zit en leuk uitziet, waarom niet.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:33

Het is naar mijn mening echt niet alleen het merk waar je voor betaald. Voor een groot deel wel ja, maar vaak merk je toch wel degelijk het kwaliteit/pasvorm verschil hoor!

horses_XD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:20

Ik vind dat 'betere' merken en 'duurdere' prijzen meestal wel betere kwaliteit hebben. Mijn zus heeft Ariat rijlaarzen en daar doet ze nu al vijf jaar mee, en die gaan waarschijnlijk nog jaren mee en zien er nog uit als nieuw. Als iets heel lekker zit, er leuk uitziet (want dat wil je natuurlijk ook voor de prijs) en je kan het betalen, dan vooral doen. Ik heb zelf verschillende merken. Maar wat bij mij het duurst was, gaat bij mij ook het langst mee. Maar iedereen zijn eigen mening :)

o0loveFly0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:00

Ik heb een mix van simpele goedkope kleding en wat duurdere. Ik heb een Anky jas die inmiddels al 6 jaar meegaat en er nog steeds top uit ziet. Mijn HH jasjes daar gaat de voering er naar een paar wasbeurten uit of wordt plat en dan moet ik weer een nieuwe kopen.
Ook merk ik dat het leer van de wat duurdere rijbroeken toch echt jaren meegaat waar die bij andere na een paar maanden al helemaal korrelig is geworden. Ik heb geen merken om merken te hebben en draag lang niet altijd dure spullen maar voor sommige kleding wil ik best wat investeren. Al ben ik het zeker eens dat 250 euro voor een rijbroek echt niet alleen kwaliteit is wat je betaald. Dat zouden fabrikanten zich best een mogen realiseren.