Paard dat niet in de wei kan, Wie helpt mij?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Re: Paard dat niet in de wei kan, Wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:31

Ik denk dat Petra een goede keus is om jullie te helpen, als het haar niet lukt zou ik niemand weten die het dan wel zou kunnen doen.

Veel succes!

Babette1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 21:42

janouk schreef:
Billy schreef:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het redelijk schocking vindt, dat dit paard perse naar buiten moet, ongeacht de consequenties die het kan hebben voor zijn omgeving....Soms zijn dingen gewoon niet anders, ik denk dat dit paard een prima leven heeft zoals het nu is. En ik zou hem niet bij mijn paard (redelijk dominante merrie) in de wei willen hebben al hebben er 12 gedragsdeskundigen aan gesleuteld

Eens met Billy.
paard wordt prima verzorgd.
Ik zou op zoek gaan naar een binnenbak waar hij lekker 1 x in de week kan rollen en uit zijn dak kan gaan zonder andere paarden te grazen nemen.

Weet jij een goede binnenbak? Ik wil dit namelijk graag 1x per week doen als het qua tijd mogelijk is. Heb bij mij in de buurt bij verschillende binnenbakken gevraagd maar daar mag het niet.

bensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 17:57

Wat ook kan helpen is een grote heg achter het stroomdraad plaatsen, dan kunnen ze niet zien wat achter de heg zit en zullen ze er minder snel overheen springen. Maar weet niet of dat helpt bij een jachtpaard zoals die van jou. Bij onze buurman helpt het wel enorm.

jehoekman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 22:57

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 23:16

Waar kom je vandaan? Ik weet dat ze bij stoeterij du vlist een geheel af te sluiten binnenbak hebben. Zij hebben ook pensionpaarden.

Babette1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 09:29

smurffie schreef:
Waar kom je vandaan? Ik weet dat ze bij stoeterij du vlist een geheel af te sluiten binnenbak hebben. Zij hebben ook pensionpaarden.

Ik sta met het paard in Soest!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:52

Al eens het bloed laten onderzoeken? Misschien iets mis met de hormonen? Zeker omdat het zo extreem is.
In dat geval is het goed op te lossen en ben je misschien ook gelijk van het uitbreken af als er meer rust in zit.

Babette1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 15:54

CaPrIoLe`79 schreef:
Al eens het bloed laten onderzoeken? Misschien iets mis met de hormonen? Zeker omdat het zo extreem is.
In dat geval is het goed op te lossen en ben je misschien ook gelijk van het uitbreken af als er meer rust in zit.

Je bedoelt om te kijken of hij nog klophengst is? We hebben dat onderzoek al gedaan.. Hij is 100% ruin;)!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:04

Niet alleen dat, maar ook de hormoonhuishouding. Als daar iets fout is is dat nog het meest simpel om een oplossing voor te zoeken.

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:31

Een hengstenhouder die ik vroeger kende had in het land een grote stalen overdekte kooi (4x6 oppervlak, zo'n 2,5 meter hoog en dan gaas als 'dak'). Zo stond de schouwhengst midden in de merriekudde zonder dat hij kon uitbreken. Helaas heb ik geen contact meer met de goede man, en geen idee hoe hij aan die kooi kwam. Ik vond het wel vrij geniaal. Is wellicht een oplossing?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:27

Tjha ik heb hier wel een omheining waar hij never nooit niet uit kan, maar veeel te ver uit je buurt.
Is namelijk afgezet voor herten compleet met gaas.
Ik vraag me overigens af dat zou hij in training gaan bij iemand of hij daarna bij je eigen stal ook weer naar buiten mag.
De angst zit er bij die mensen gewoon in wbt het paard.
Ik bedoel hij heeft 15 jaar normaal in de wei gestaan en voor zover ik nu al tich pagina's lees eigenlijk 1 accident gehad met een paard. Dit was wel een giga aanval , maar wie weet wat dat andfere paard uitgelokt heeft.
Heb hier ook al paarden gezien die prima met andere konden en dan bij een ander paard door een bepaald type gedrag compleet in de aanval gingen.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:02

Als hij 15 jaar in de wei heeft gestaan, en opeens ging het mis, kan het ook een medisch probleem zijn. Niet alleen de hormonen maar kijk ook naar maag zweren, en andere aandoeningen. Misschien is het niets maar ik zou zeker proberen uit te sluiten dat het iets medisch is voordat je al dat geld uitgeeft aan het hekkenwerk.