Ontevreden over zadelmaker, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:35

Ik zou er toch echt een 3e onafhankelijke zadelpasser/maker bijhalen.

En n.a.v. die conclusies, toch echt stappen gaan ondernemen, richting die JK.
Laat het haar op papier zetten wat precies de bevindingen zijn en M.D.H., het lijkt mij verstandig als jij dit dan ook doet voor haar.
Dan staat TS een heel stuk sterker denk ik, anders verzand dit in een welles nietes verhaal ben ik bang.
Succes TS!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:40

ohjajoh6 schreef:
Ik zou er toch echt een 3e onafhankelijke zadelpasser/maker bijhalen.

En n.a.v. die conclusies, toch echt stappen gaan ondernemen, richting die JK.
Laat het haar op papier zetten wat precies de bevindingen zijn en M.D.H., het lijkt mij verstandig als jij dit dan ook doet voor haar.
Dan staat TS een heel stuk sterker denk ik, anders verzand dit in een welles nietes verhaal ben ik bang.
Succes TS!

Maar stel nou (effe advocaat van de duivel), dat de derde nu zegt dat het niet goed ligt.
a) geen idee hoe lang het geleden is dat JK het wel goed vond liggen en hoe erg het paard in die tijd veranderd is.
b) geen idee hoe lang het geleden is dat die tweede passer het wel goed vond liggen en hoe erg het paard in die tijd veranderd is.
c) wie moet je geloven als twee (opgeleide) mensen zeggen dat het wel goed LAG (!!) en 1 opgeleide en een handvol "stuurlui" het niet goed vinden liggen?
d) stel dat JK en die tweede er nu bij zouden komen? Vinden die dan ook dat het zadel nu wel goed ligt?
e) stel dat het niet goed ligt, moet je dan niet ook een bevestiging hebben van een opgeleide (Veearts bijvoorbeeld) dat het probleem dat zich voordoet (afname spieren en pijnlijke rug) enkel en alleen te wijten is aan een slecht passend zadel. En dat het niet andersom is (paard heeft een klapper gemaakt in het land, gaat zijn rug ontlasten, spieren worden minder, vorm paard veranderd, dus zadel ligt niet meer goed).

Het lijkt allemaal zo ontzettend simpel, maar zolang het paard niet kan nadenken en precies kan aangeven wat de juiste volgorde is, blijft voor ons allemaal onwijs gissen. Waarbij is niet voorbij wil gaan aan het feit dat er een probleem is en dat dit probleem opgelost moet worden, in ieder geval voor het paard van TS.

Anoniem

Re: Opgelicht? en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:48

Tja Rocamor, zo kan je alles wat krom is recht praten natuurlijk en in antwoord op jouw stellingen;
a- blijft het simpele feit dat die JK al vanaf het begin (wat zoals ik het gelezen heb al bijna half jaar geleden is, bij de eerste klachten, niet heeft willen langskomen en gezegd heeft; gooi er maar een bontje onder... - no offense - maar ik was toen al klaar met die kerel geweest eigenlijk...
b - ik je geen antwoord op kan geven maar er eigenlijk ook niet echt toedoet.
c - bestaat er dan een opleiding voor zadelpasser? Als er iets met een grote arrogante mond vaak verkocht word zijn het zadels wel en als jij dus ziet dat je paard pijn heeft, het zadel schuift en de masseur van het paard , dit bevestigd, dan weet ik persoonlijk wel waar ik voor kies qua verstand...
d- heb je een goed punt maar daar kom je nu dus nooit meer achter denk ik, maar zou wel een mogelijkheid kunnen zijn om mee te nemen voor TS om haar zaak wel of niet te kunnen maken....

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:11

Ohjajoh6, ik wil niets rechtlullen dat krom is. En niemand HOEFT antwoord te geven op mijn vragen. Maar het zijn wel zaken waar je rekening mee moet houden.

Maar ik reageerde op jouw: "Laat het haar op papier zetten wat precies de bevindingen zijn en M.D.H., het lijkt mij verstandig als jij dit dan ook doet voor haar. Dan staat TS een heel stuk sterker denk ik, anders verzand dit in een welles nietes verhaal ben ik bang." Als ze heel sterk wil staan, zal ze alles moeten uitsluiten en zeker moeten zijn dat het probleem wordt / werd / is veroorzaakt door een slecht zadel.

Oke, laten we voorop stellen, dat als je een product koopt en je bent niet tevreden, dan moet het opgelost worden. Daar zijn we het over eens, toch? Maar als het product wel voldeed bij aanschaf, maar door omstandigheden buiten schuld van de verkoper om voldoet het product niet meer, wat moet je dan als verkoper?

Ik vind het hele stuk van TS gewoon een lastig iets. Ik begrijp (maar wellicht ergens overheen gelezen) dat TS pas met een bontje moest gaan rijden, nadat JK terug is geweest en het paard al last van rug en spieren had. Dit kun je mijns inziens op twee manieren interpreteren.
1) JK "doet maar wat"
2) JK ziet een paard dat erg veranderd is in de tijd dat hij het zadel aangemeten heeft. Hij verwacht dat het paard weer goed in de spieren kan komen. Een zadel voor een arm bespierd paard is heel lastig (weet er helaas alles van). Door een bontje/pads te gebruiken zou (!?) het zadel voorlopig bruikbaar kunnen zijn, zodat het weer zonder bontje past als het paard weer in zijn geode doen is. Let wel ik zeg zou kunnen, want ken zowel paard als het zadel niet.

In geval 1) is JK geen goede zadelpasser en moet je er ver van weg blijven.
in geval 2) is JK juist een meedenkende zadelpasser, die zijn klanten niet onnodig op kosten wil jagen. En ik ben bang dat de keus tussen 1 en 2 vrij klein is. Afhankelijk van je Eigen ervaring kies je voor 1 of voor 2 en is het moeilijk om verder te kijken dan hetgeen je net bevestigd hebt gezien.
En geval 3, hij had ook kunnen zeggen dat het zadel niet meer voldeed, een heel scala aan nieuwe zadels kunnen passen en TS een zadel van 2500 euro kunnen aansmeren, omdat hij vindt dat dat het enige zadel is dat wel past op rug paard en bips TS (en 350 euro teruggeven op het oude zadel bijvoorbeeld).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:17

Ja ik heb het dan toch ietwat anders gelezen eigenlijk, maar goed ik weet het ook niet natuurlijk, dat vooropgesteld. Maar dat is het enige advies wat ik kan geven, als TS er echt zo van overtuigd is dat het allemaal niet klopt, zorg dan dat je de juiste mensen achter je hebt met een onderbouwd verhaal.
Ik ben gewoon bang dat TS anders echt kan fluiten naar haar zuurverdiende centen...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:36

Klopt, maar dat zou ze sowieso moeten doen. Het probleem is alleen dat we met paarden werken en zoveel paardenmensen / mensen met paarden zoveel meningen. Zadel ligt wel of niet goed. HB paard moet op ijzers / NB bekapt. Paard kan wel / niet blootvoets door het leven. Osteopathie is een verrijking / geldklopperij. Paardentandarts dient wel / geen elektrische apparatuur te gebruiken.

we hebben allemaal ervaringen, de een positief, de ander negatief.

Overigens las ik dat TS dacht dat het niet tot een bevredigende oplossing kan / gaat komen. Ben heel benieuwd wat voor TS een bevredigende oplossing is.

Saskia345

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:44

Hoe gaat ondertussen. Heeft ze al iets voor elkaar kunnen krijgen?

Charissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 18:12

Lezers lezers, wat een hefftige reacties!

Heb nog niet alles gelezen maar begrijp dat er veel ophef is over de termen die ik gebruikt heb.
Welnu; een kopietje uit de dikke van dale
Ia de oplichter zelfst.naamw. (m.)
Uitspraak: [ˈɔplɪxtər]
Verbuigingen: -s (meerv.)

Ib de oplichtster zelfst.naamw. (v.)
Uitspraak: [ˈɔplɪxtstər]
Verbuigingen: -s (meerv.)

iemand die door misleiding geld krijgt van andere mensen
Synoniem: afzetter

Ten tweede;
Er is mailcontact tussen meneer Kool en mij. Er word nagedacht over een passende oplossing en een manier om vriendelijk afscheid van elkaar te kunnen nemen. Echter is dit moeilijk te bereiken door o.a. mijn verlies van vertrouwen in de vakman etc.

Ten derde;
Natuurlijk is mijn doel al bereikt -> Er wordt eens een keertje geluisterd ipv dat er gezegd wordt dat het allemaal met een bontje wel op te lossen is.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 29-06-15 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: beledigende en wat agressieve tekst verwijderd

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:15

BAM, goedzo TS!

Ik hoop dat je er nog uit komt, al heb ik er een hard hoofd in.

Hopelijk komt het wel goed bij de counrtymill, daar heb ik persoonlijk zeer goede ervaringen mee (met Herman)

Charissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 19:28

Dankje Peelie!!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:30

Ik vind je best passief agressief in je berichten overkomen....
Veel succes en hopelijk komen jullie er alsnog samen uit.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:24

Gewoon volhouden TS.
Heb zelf tot 2 x toe een zadel terug laten nemen door de zadelpasser/verkoper. Zelfs na een jaar nog. Zadels pasten niet goed en hadden nooit goed gepast. Pony had echt geen gemakkelijke zadelrug.
1 x op maat gemaakte. Dat echt niet goed paste. (Ook een reden waarom ik nooit meer voor een "op maat" gemaakt zadel zou kiezen. Zie dat nog maar eens terug te krijgen. Na een jaar van heen en weer gezeur, waarbij de verkoper stellig beweerde dat het wippen van het zadel aan de achterkant toch echt zo'n probleem niet was, maar een 2nd opinion voorgesteld bij een gerenommeerde zadelmaker. Toen kon het zadel wel terug en kreeg ik mijn geld terug.