ohjajoh6 schreef:Ik zou er toch echt een 3e onafhankelijke zadelpasser/maker bijhalen.
En n.a.v. die conclusies, toch echt stappen gaan ondernemen, richting die JK.
Laat het haar op papier zetten wat precies de bevindingen zijn en M.D.H., het lijkt mij verstandig als jij dit dan ook doet voor haar.
Dan staat TS een heel stuk sterker denk ik, anders verzand dit in een welles nietes verhaal ben ik bang.
Succes TS!
Maar stel nou (effe advocaat van de duivel), dat de derde nu zegt dat het niet goed ligt.
a) geen idee hoe lang het geleden is dat JK het wel goed vond liggen en hoe erg het paard in die tijd veranderd is.
b) geen idee hoe lang het geleden is dat die tweede passer het wel goed vond liggen en hoe erg het paard in die tijd veranderd is.
c) wie moet je geloven als twee (opgeleide) mensen zeggen dat het wel goed LAG (!!) en 1 opgeleide en een handvol "stuurlui" het niet goed vinden liggen?
d) stel dat JK en die tweede er nu bij zouden komen? Vinden die dan ook dat het zadel nu wel goed ligt?
e) stel dat het niet goed ligt, moet je dan niet ook een bevestiging hebben van een opgeleide (Veearts bijvoorbeeld) dat het probleem dat zich voordoet (afname spieren en pijnlijke rug) enkel en alleen te wijten is aan een slecht passend zadel. En dat het niet andersom is (paard heeft een klapper gemaakt in het land, gaat zijn rug ontlasten, spieren worden minder, vorm paard veranderd, dus zadel ligt niet meer goed).
Het lijkt allemaal zo ontzettend simpel, maar zolang het paard niet kan nadenken en precies kan aangeven wat de juiste volgorde is, blijft voor ons allemaal onwijs gissen. Waarbij is niet voorbij wil gaan aan het feit dat er een probleem is en dat dit probleem opgelost moet worden, in ieder geval voor het paard van TS.