bij meerdere geintereseerden prijs tegen elkaar uitspelen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:58

tja.
paardenhandel... Ze proberen gewoon het meeste geld te verdienen zonder rekening te houden met de eventuele kopers.

Ik heb zelf 5,5 jaar geleden ook iets vervelends meegemaakt.
Ik was diverse keren bij paard gaan kijken en proefrijden.
Vervolgens op een Zaterdag mondeling en via mail en sms afgesproken tot koopovereenkomst.
Paard zou Maandag gebracht worden na de keuring en verkoop van mijn vorige paard.
Ik bel op dat ze het paard kunnen brengen en toen kreeg ik doodleuk te horen dat ze 1 dag eerder een hoger bod hadden gehad en het paard direct verkocht hadden.
Het gaat hier om een trainingsstal en geen particulier.
Het ging hier om een standaard basis paard van 3 jaar met een vp van € 7000 en wij hadden dus een prijs overeengekomen van iets lager dan de vraagprijs.

Op dat moment was ik er goed ziek van maar iets daarna kwam ik mijn huidige paard tegen waar ik stapelgek op ben.
Sindsdien ben ik altijd blij geweest dat het zo gelopen is. Mijn huidige paard was namelijk nog veel leuker en beter dan het paard wat we eigenlijk zouden kopen.

Radiostilte

Re: bij meerdere geintereseerden prijs tegen elkaar uitspelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:56

Ts ik heb eigenlijk nog een vraagje. Je zegt dat koper 1 nu ook geen kans heeft gekregen. Hoe weet jij dat? Misschien heeft ze koper 1 wel opgebeld met de mededeling dat hij nog steeds welkom is maar ze al wel een bod heeft liggen dat hoger is dan de vraagprijs? Dan heeft de eerste koper toch nog de keus gehad om wel of niet te komen met het oog op een hogere vraagprijs.

Jouw mondelingen afspraak was misschien gemeend; dat je het paard wilde kopen mits de volgende keer rijden ook goed ging. (Zoals je ziet zat er gelijk aan jou afspraak al een maar dus totaa geen garantie voor de verkoper). Maar je moet je ook realiseren dat een verkoper die zelfde woorden misschien wel van tien verschillende mensen hoort en aan het einde het paard nog steeds niet verkocht is.

Ik vind dat de verkoper niks mis gedaan heeft. Haar intensies waren goed. En door timing is het misschien niet helemaal super gelopen ( eerste kijker die pas een week later komt kijken en een derde kijker die gelijk komt en boven de vraagprijs biedt). Ik denk dat ze het allemaal goed en netjes wilde doen. Ze is sympathieker dan de meeste verkopers. Want alle verkopers hebben wel zo beetje te maken gehad met kijken die geen kopers zijn, mensen die zeggen dat ze het paard willen kopen maar niet doen, mensen die niet op komen dagen enzovoorts. Jammer dat je nu zo negatief praat over haar en het paard. Ga lekker op zoek naar een ander paardje. Hoe meer je kijkt en berijdt hoe meer kans dat je echt de goede vind voor jou

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:35

tamaramt schreef:
Ik heb zelf 5,5 jaar geleden ook iets vervelends meegemaakt.
Ik was diverse keren bij paard gaan kijken en proefrijden.
Vervolgens op een Zaterdag mondeling en via mail en sms afgesproken tot koopovereenkomst.
Paard zou Maandag gebracht worden na de keuring en verkoop van mijn vorige paard.
Ik bel op dat ze het paard kunnen brengen en toen kreeg ik doodleuk te horen dat ze 1 dag eerder een hoger bod hadden gehad en het paard direct verkocht hadden.

Ja dat gebeurd, zoiets heb ik ook weleens meegemaakt, maar andersom ook hoor; alles afspreken, helemaal tot in detail de koop gesloten. Sta je klaar met je paard netjes gepoetst, transportbandage's om en er komt niemand opdagen. Om doodleuk te horen 'ooo oja, nee we hebben besloten om het toch niet te doen'. >;)
Ik kan er werkelijk wel een boekwerk over schrijven, ik heb de gekste dingen al meegemaakt.
Ga je bij een paard kijken uitgebreid telefoongesprek gehad want het was niet om de hoek en je wilt wel weten of het ongeveer is wat je zoekt. Kom je daar is het paard gewoon stokkreupel, zat helemaal vast vanuit de heup, kon nog geen 3 stappen draven viel bijna om. En als je dan je boosheid probeert weg te bijten en vraagt waarom dat niet gemeld is aan de telefoon vóór je 2 uur ging rijden, krijg je ook nog een antwoord; nou is toch niet zoveel aan de hand?
Of een hengst te koop hebben staan, braaf paard maar uiteraard voor ervaren ruiter, waarop een doos komt kijken helemaal onder de indruk, durfde hem amper te aaien. Na een halfuur hem aangestaard te hebben wilde ze er dan toch wel eventjes op als ik hem vast zou houden. Mens had geen rijschoenen, chaps of cap niets bij zich. Kon er amper zelf op komen, zat als een zoutzak en hield zich vast aan het zadel, ik mocht hem niet eens loslaten. En nadat ze weg was bleek mijn cap nog vol te zitten met luizen ook :r
En zo kan ik nog wel even doorgaan, dus wat dat betreft is dit nog helemaal niet zo gek.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:16

Tja, als het om de verhalen gaat heb ik er ook nog wel een paar :+ . Ik durf van mezelf te zeggen dat ik eerlijk en integer handel, maar af en toe word je wel wanhopig. In het geval van TS is er volgens mij niet zoveel aan de hand, de verkoper heeft keurig gebeld, gezegd dat er nog iemand kwam. Als de koop nog niet is gesloten is dat op z'n zachtst gezegd toch een duidelijke hint...
Over die keuringen: paarden worden ook wel vooraf gekeurd, waarom zou je anders investeren in training als het paard toch voor de verkoop is?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:33

Wie zegt dat de eerste geïnteresseerde niet gebeld is met de mededeling dat er en bod van € 11.000,- is gedaan? Net als jij, TS de keuze hebt om daar overheen te bieden zou de eigenaar misschien wel de eerste geïnteresseerde ook de kans hebben gegeven. Het is dan ook die persoon om daar overheen te gaan of af te zien van het paard. Net zoals jij die keuze hebt.

Ik vind het wel heel eerlijk zoals het is gegaan. Jullie waren allemaal aanwezig en je bent gewoon overboden. Kan gebeuren. :)

Ik mis even de wending waarom het paard nu misschien wel een blessure zou hebben?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:13

Kendra schreef:
Ik durf van mezelf te zeggen dat ik eerlijk en integer handel, maar af en toe word je wel wanhopig.

Ik heb ook weleens gedacht; ik zou er ook eigenlijk schijt aan moeten hebben een ook op zo'n manier moeten 'handelen' maar dat kan ik dan weer niet over mijn hart verkrijgen.

Vind ook niet dat hier echt veel gekke dingen zijn gebeurd, beetje aparte gang van zaken dat wel maar soms gaat dat ook zo.
Ik neem aan dat ze die andere persoon wel gebeld heeft ja, das beter dan hem gewoon laten komen en dan pas melden dat de prijs ineens 2000 omhoog is gegaan. Dan zou ik not amused zijn.