Is het raar om een bodyprotector aan te schaffen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_SvD_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 08:07

ik zou niet weten wat er raar aan is, het is voor je eigen veiligheid!
als jij je daar goed bij voelt moet je dat doen. ik ben zelf ook al een gevallen en ging niet altijd even goed en zonder die bodyprotector kon het slechter aflopen. ik zal ook goed kijken naar wat voor bodyprotector je neemt aangezien ze niet allemaal even soepel zijn ;)

Irisdane1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:39

Ik vind het helemaal niet raar, als je je er beter bij voelt gewoon aanschaffen!

superdiego

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:20

domme vraag miss,
maar waarom een aj als je ook een bp hebt? *\o/*

Incroyable

Re: Is het raar om een bodyprotector aan te schaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:23

Helemaal niet raar!
Als jij je er beter bij voelt, gewoon doen. Is misschien nog wel veiliger ook ;)

En als je moeder het er niet mee eens is zou ik haar dit topic eens laten lezen. :D

AniekMac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:43

Ik zou het doen!! is helemaal niks raars aan.
Ik reed eerst ook heel lang zonder tot ik een jonge pony ging rijden. Ben heel blij dat ik er toen 1 gekocht heb.. een week erna er af gevallen en in het ziekenhuis beland en ben heeel blij dat ik hem om had!!
Het geeft mij altijd net een stukje meer zekerheid, ik heb hem altijd om met springen en buitenrijden of als ik op vreemde paarden ga.
Ik heb een BP van sir lancelot en zit echt heerlijk, heb niet eens door dat ik hem om heb! ze zijn ruim verstelbaar en ook nog in leuke kleurtjes!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:58

Ik zou hem gewoon aanschaffen desnoods 2e hands van je spaarcenten, iedereen kan een ongelukje overkomen en baat het niet dan schaad het ook niet!

Myrthe_Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:08

Helemaal niet raar, veiligheid voorop. Zie tegenwoordig steeds minder bp`s op springwedstrijden, bijna niemand heeft er nog een.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:12

Veiligheid staat voorop! Niets raar aan! Een super beslissing om een BP aan te schaffen! Je hebt maar een rug!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:19

Ts nee joh helemaal niet raar! Zeker als je al wat smakkers hebt gemaakt, vind ik het juist wel een verstandige keuze. Als je je daardoor ook weer wat zekerder gaat voelen.
Ik heb mijn bodyprotector ook pas aangeschaft nadat ik al 5 jaar op mijn paard reed. Maar ik werd banger (en dat na 1 echte val ;)) en heb ik zo'n ding aangeschaft zodat ik mij iets zekerder zou voelen. Ik ben heel blij dat ik hem heb gekocht.

Overigens eentje rond de 100 euro bij Pas de Deux in Katwijk (of iig ergens daar in de buurt).

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:22

Helemaal niet raar.! Klinkt juist als een verstandige keuze.

Ik wou dat ik bedacht om een bodyprotector te kopen voor ik mijn paard zadelmak ging maken. Dat had misschien wel voorkomen dat ik mijn rug brak. Na mijn val stap ik nergens meer op zonder BP. Hoe braaf het paard ook is. Een ongeluk zit in een klein hoekje, dat heb ik de harde weg geleerd.

Dus kort samen gevat. Als JIJ een BP wilt aanschaffen maakt niet uit welke rede je hebt. Doe het dan.! :D En heb lak aan wat andere ervan vinden. Het is jouw veiligheid waar je het voor doet.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 20:44

Topic is al van een tijdje terug en heb er inmiddels 1 aangeschaft :)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 08:56

En, geeft hij je wat meer vertrouwen en zekerheid?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 09:10

Héél goed meid!!
Dat geeft aan dat je bewust en nuchter met je passie bezig bent! Knap dat je hebt doorgezet ook al begreep je moeder de noodzaak niet (wat ik trouwens niet goed begrijp, maja...).

Ik rijd al jaaaaren paard, ook net jonge, zadelmakke paarden en ik ben vorig jaar gevallen en heb mijn rug gebroken en net niet in een rolstoel beland. Heel stom ongeluk. Het is zo gebeurd.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 10:40

Geeft mij zeker meer vertrouwen :)

Nogmaals, het is niet dat mijn moeder het niet begreep, ze staat er voor de 200% achter dat ik een bp neem.
Ze vroeg zich alleen af waarom ik na drie jaar ineens een bp wil.

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:46

Ik reed ook altijd zonder, maar vanwege de marathons moest ik er ook eentje kopen. Voelt voor mijn gevoel wel een stuk veiliger, en is helemaal niet raar.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 10:49

Ben hem ook erg dankbaar, ben op buitenrit gevallen en viel met m'n rug precies op een tak, body protector heeft echt mijn rug heel gehouden.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:09

SindyKaya schreef:
Ben hem ook erg dankbaar, ben op buitenrit gevallen en viel met m'n rug precies op een tak, body protector heeft echt mijn rug heel gehouden.

Super dat je hem aan had! Ben blij voor je dat je rug nog heel is en dat je verder kunt genieten van je paarden en van andere dingen in het leven :-).

Mensen die het raar vinden dat iemand een BP wilt dragen zijn raar! :wow: