Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Tamara_089 schreef:off-topic vraagje. ik lees veel mensen die hun paard naar de slacht brengen waarbij het paard ook echt bij de "slager" blijft. Mijn paarden zijn allemaal nog erg jong dus hoop ik dit de komende "20 jaar" uit te kunnen stellen maar wil toch alvast een heldere keuze voor het geval dat het iets eerder komt dan "20 jaar". Als je je paard laat slachten kan je het dier dan ook weer meenemen/op laten halen? wil namelijk mijn maatje heel graag laten cremeren.
Lynn_Nikita schreef:Nijkerk is veel te ver weg, ik ga geen 3 uur paard op de trailer zetten. Heeft ook geen haast verder. paard gaat voor cunsumptie, is verder gezond en als het dan toch naar slacht gaat dan ook meteen maar `nuttig`
Ik las al over een slagerij in Best en kreeg daar ook een pb over, heeft nog iemand daar ervaringen mee? of weet iemand een nette slagerij dichter in de buurt?
Woogy schreef:als de slachter gewend is om meerdere diersoorten te doen is geen probleem, maar veel koeien slachters, slachten enkel koeien.
helaas gaat dat nog altijd te vaak fout.Lynn_Nikita schreef:Kan dat misschien in een ander topic verder bespreken worden?? Ik vraag om adressen en wat ik moet regelen niet om wanneer en paard hersendood is of niet