Paardrijden terwijl het niet mag, wie doet het nog meer?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loezepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:08

Ik snap dat het moeilijk is als je lang niet mag rijden, ik zou er denk ik zelf ook stiekem op stappen. Maar daardoor kunnen sommige problemen ook erger worden, dus wel oppassen. Nu is het bij jou gelukkig alleen je duim!

LinseyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:42

Toen ik mijn duim had gebroken ben ik ook weer eerder gaan rijden als mocht, wel rustig aan gedaan maar achteraf wel wat last van gehad.

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:21

LinseyA schreef:
Toen ik mijn duim had gebroken ben ik ook weer eerder gaan rijden als mocht, wel rustig aan gedaan maar achteraf wel wat last van gehad.

:')
Ik heb nu een beeld in mijn hoofd van jou op paard met het duimpje omhoog. +:)+ Toppie!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:22

Oh ja, ik had mijn enkel gekneust bij de gym en ben gewoon dezelfde avond nog gaan rijden. Was de instructrice ook net die dag van plan om te springen. Uiteraard gewoon meegedaan.. kon de dag erop thuisblijven omdat ik niet meer op die enkel kon steunen, dus laat staan dat ik kon lopen :')

Is nog weken lang opgezwollen geweest. Oeps. :+
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 29-01-15 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:23

Ik. 2 x mijn schouders en sleutelbeen gebroken en uit de kom geschoten. 1e keer was hij flink uit de kom en op 3 plekken schouder gebroken en de 2e keer was mijn hele schouder kapot en zaten er breuken in mijn sleutelbeen. Mocht niet meer rijden, na 3 weken toch gedaan. En achteraf onwijs spijt van! Nog steeds pijn en intensief mijn armen gebruiken kan niet meer. :o
Laatst bijgewerkt door rapunzelx op 29-01-15 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:24

Toevallig heb ik afgelopen zondag vliegles gehad... rib gebroken en hersenschudding.
Ik hoop er volgend weekend weer op te zitten.. :Y)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:26

Zeer schuldig!

Ik miste het rijden zo erg, dat toen ik weer enigszins op mn voet kon staan ik weer op mn paard ben gestapt. Wel met iemand er naast.
Ik had mijn rug op 2plaatsen gebroken, voet verbrijzeld en mn hand gebroken.
Zat overigens niet erg lekker hoor met een voet en arm in het gips en je rug gespalkt.
Heb alleen gestapt!

Samcky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:26

hihi iedereen doet het wel eens, maar soms loopt het niet altijd even goed af. Toen ik mijn arm gebroken had (bovenarm, dus geen gips, enkel draagdoek) , ben ik nog altijd blijven rijden (niet erg deftig aangezien ik geen druk op de teugel kon zetten maar goed, zat er wel op :p) maar helaas vond paardje het geweldig me er nogmaals af te gooien, en ben ik op de gebroken arm beland (wat dus echt ongelooflijk (!) veel pijn deed). Weer naar de spoed, en ja hoor... nu niet enkel gebroken maar ook nog eens been door weefsel... Toen heb ik 2 volle maand niet kunnen rijden, terwijl het anders maar 6 weken was... Doe ik dus nooit meer :)
Soms kan je beter gewoon geduld hebben, maar met je eigen paardje is dat natuurlijk nooit gemakkelijk :p

Quanneh

Re: Paardrijden terwijl het niet mag, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:28

Schuldig :)
Paar jaar geleden met gebroken arm, net niet meer in gips maar toch nog paar weken eigenlijk moeten wachten. Hierdoor duurde het helaas nog langer, en nu ik thuis zit met een zwaar gekneusde elleboog (jammer genoeg al 3 weken..) wacht ik toch maar even totdat ik echt weer mag, al is dat best wel heel erg zwaar :)

Nien73

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:58

Na een val van een paard had ik twee dikke knieën.
Dat was half oktober gebeurt.
Foto's gemaakt maar ze konden niks zien. De week erop ben ik gaan rijden. Dat ging redelijk een been laten hangen enzo.
De week erop was ik verstandig en ging niet rijden.
De week daarop mocht ik op mijn lievelingspaard van de manege en toen struikelde hij en lag hij op mijn zere knie.
Ik kan het toch niet laten om niet meer te rijden. Nog steeds loop ik bij de fysio.wel balen, maar ik blijf rijden.
Dus heel herkenbaar dat je wil blijven rijden

_FWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:03

Schuldig!

Zwaar gekneusd stuitje, na twee weken weer gaan rijden terwijl ik niet mocht rijden voor een maand.
Met een gekneusde rib een week later weer gaan rijden.
En een gebroken sleutelbeen :D

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:11

Ook ik mag normaal niet meer rijden. scheurtje gehad in ruggewervel, 2x whiplash gehad door ongeval en nu ernstige artrose op 2 wervels. Ik rijd nog steeds al gaat het rijden nu wel anders dan vroeger. Ik reed vroeger fanatiek springen en dressuur, dat kan nu niet meer ik kan niet meer genoeg kracht op mijn benen houden omdat pijn doet in mijn rug. Soms als ik een goede dag heb dan rijd ik nog zoals voorheen, dagen waarop het moeilijk gaat rijden we nu veel in het bos, dagen waarop het helemaal niet gaat rijd ik niet meer. Als moet ik zeggen dat sinds we de overstap maakte naar een westernzadel mijn rugpijn hééél goed meevalt, ik rijd vooral veel eindeloos lange buitenritten, en dat gaat gelukkig prima. Zo goed zelfs dat we trektochten en meerdaagse gaan rijden zijn. Zo lang ik kan rijden is er niemand die me kan tegenhouden om niet te rijden :D

ByCJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:02

Ik snap heel goed dat je tijdens een blessure het liefst zo snel mogelijk weer op je paard springt, maar we weten natuurlijk allemaal dat dit echt alles behalve verstandig is. Maar dit geldt voor alle sporten uiteraard. Het gaat heel vaak goed, maar als jij nou het diegene bent waarbij het niet goed gaat, kan je misschien wel veel langer niet paardrijden. Tot zover mijn correcte praatje haha, jullie moeten uiteraard lekker doen waar je jezelf goed bij voelt.

Taranes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:13

Qua mijn gezondheid is het niet aan te raden om op een paard te stappen. Maar ja dat paard was er al eerder. Ik moet gewoon veel afwisselen, een stapeltje is uit den boze, als ik te lang in dezelfde houding zit kan ik mijn knieën niet zo goed gebruiken. Maar gelukkig wil mijn merrie liever ook niet alleen stappen.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:15

Schuldig , met een gescheurde kruisband nog vrolijk in volle galop door het bos gecrost

Joke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:18

Aantal jaar geleden kniebanden verrekt en gescheurd. Helemaal dik in het verband, liep op krukken. En dan mag je de kringkampioenschappen rijden, dus wat doe je dan? Tsja hijs me maar op die pony dan!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:02

Stiekem moet ik wel een beetje lachen om sommige bokkers, gewoon met gipsen rijden.

Zou vol trots zeggen dat mij dat gelukkig nog niet gebeurd is, maar bedenk me dat mijn eerste paardrijles met een dikke enkel was, die net in een rijlaars paste. Maar moest en zou erheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:10

Verstandskiezen getrokken. Dag erna vrolijk aan de cross.
Nu wel wat wijzer geworden alhoewel??? }>
Gekneusde ribben, erop geen probleem, eraf tja.

tamaradekok

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:50

ik heb net mijn hand en wijsvinger verbrijzeld. (door een vreugdesprong) geopereerd en wil heeeeeeeel graag weer beginnen met rijden. nu 3 weken geleden. helaas kan dit nog wel 4 maanden duren en heb ik mijn paard verstandig weg gebracht en in training gezet. ik ben bang dat als ik toch opstap er grotere gevolgen zijn in de toekomst.
;( hoop dat ik over 2 maanden weer zodanig kan bewegen dat ik alsnog op kan stappen.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:09

Ik heb ook met een gebroken vinger incl gips een spring wedstrijd gereden.
Gelukkig achteraf nooit last van gehad en alles is goed genezen.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:15

Gebroken vingers kun je prima mee rijden, geen enkel probleem. Na mijn kijkoperatie aan mijn knie zat ik er ook met 4 dagen weer op, met krukken naar je paard, bbp op en gaan met die banaan :=

1 voordeel, mijn paarden zijn alle 3 nu gewend om naast een persoon met krukken te lopen +:)+

nutmeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:20

Van m'n scooter gevallen, beide knieën opengehaald. Ik kon amper lopen, bukken of zelfs een broek aan zonder enorme pijn. Ik ben de dag erna gewoon gaan rijden, heel creatief met/zonder beugels maar ach.

Verder wel eens met griep/koorts e.d. gaan rijden maar (nog) nooit met gebroken botten. Mijn ouders zouden me persoonlijk uit het zadel trekken als ze dat zouden zien.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:04

Sommige dingen die voorbij komen zijn best link haha, dacht dat ik erg was..

Mijn huisarts raadt het mij sowieso af om überhaupt iets met paarden te doen vanwege mijn allergie (icm copd).
Jammer voor hem werk ik in het weekend tussen de paarden, fotografeer ik paarden en heb ik mijn eigen paard waarmee ik wedstrijden rijd :Y)
Gelukkig heb ik goede medicijnen en als ik die netjes neem is het prima te doen.

Verder een tijd geleden verstandskiezen trekken, tijd niet mogen rijden maar de dag erna gewoon al 3 paarden rijden. Goede pijnstillers en gaan.

Van de zomer was ik geopereerd aan mijn blinde darm toen mocht ik 2 weken niet bij de paarden komen. Stiekem toch een keer geweest. Na iets van 4 weken had ik mijn arts heel lief aangekeken of ik toch niet al voorzichtig kon beginnen met rijden en omdat het herstel goed ging mocht ik het wel voorzichtig proberen.
Ik gelijk 3 kwartier gereden, stap, draf galop etc. Mama kneep hem langs de kant :')

Vroeger had ik ook een kwestie toen ik een pony van iemand leasde en ik door omstandigheden een vond ik heel leuk paard mocht gaan leasen. Mijn ouders vonden dat alleen geen strak plan: klein meisje, groot paard, paard heeft nog geen controle in galop, vliegt door de bocht etc. :+
Toch heb ik het 'stiekem' met mijn stalgenoten en eigenaar gedaan en vervolgens mijn ouders overtuigd dat het prima kon :D

Verder ben ik ook wel iemand die gewoon door pijntjes heen bijt..
Laatst was ik met een strandrit (vanuit een manege) nogal bruut van een pony gevallen (die rende over mijn heen, kwam op mijn pols te staan). Deed behoorlijk zeer en kon vrij weinig met mijn pols maar gewoon gaan rijden natuurlijk. Op dat moment was ik gelukkig dat ik wel een braaf paard heb die niet aan mijn handen loopt te plukken en licht in zijn mond is..

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:17

Ze zeggen niet zomaar dat paardenmensen tegen een stootje kunnen :)

- Allergie voor hooi en haar, advies van arts om te stoppen met mijn paarden. MOOI NIET! ik neem de dikke ogen/keel en neus voor lief.

- 2 dagen na bevalling (gehecht) zat ik alweer op mijn paard.

- Gebroken teen, toch gereden

- Loop al jaren met slijtage aan knieën, advies niet meer paardrijden. DOE IK DUS WEL

Achter de geraniums zitten word ik ook niet vrolijk van, laat mij maar gewoon mijn hobby uitoefenen tot ik echt niet meer kan. Heb ik in ieder geval nog heel wat leuke jaren achter de rug.

LindaColijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:29

Niet heel ernstig maar met een zere rug toch rijden, op zich prima. Maar de dag daarna kwam wel de straf: nog een week langer dan normaal last gehad. :)