De ANWB outdoor laarzen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:04

Doggylover schreef:
xJitskee schreef:
Mijn ouders lopen al jaaaaren op dezelfde ANWB laarzen, doen al een jaar of 5 met een paar die echt veel gebruikt worden. Sinds kort heb ik de laars Lady Pien, die was toen voor 99 euro in de aanbieding. Mijn maat 36 valt ongeveer een maatje groter, maar kleiner was er niet :')
Ik heb zelf ook erg korte benen (ben maar 1,60) maar de laarzen zijn bij mij zeker niet te lang.
Ik ben er heel erg blij mee, banjer er mee door de modder en rijd er ook mee. In de winter heerlijk warme en droge voeten.

Hey een mede kort bener :D :+ tot waar komen de laarzen bij jou ? ik ben ook maar 1.60 .
ik ben op zoek maar mede door mijn korte pootjes (max 36 cm tot in mijn knieholte :roll: ) is het een ramp om wat (betaalbaars) te vinden ook om mee te rijden en die ook warm zijn ?

Volgens mij (schat ik) zijn ze ongeveer 35 centimeter. Ik heb 42 cm van hak tot knieholte, maar ik heb dus geen last van laarzen die in mijn knieholtes snijden of iets dergelijk. Zal wel eens kijken of ik een keer een foto kan maken.

YPT

Re: De ANWB outdoor laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:51

Ik heb de Marilyn besteld/ontvangen (zie eerder comment). Zitten lekker aan de voet en is de maat perfect. Aan de kuiten strak bij het aantrekken en wordt wel minder strak tijdens dragen. Gisteren en vandaag door de plassen op de wei en in het bos gebanjerd en heb lekker warme en droge voeten. Spoel ze onder de buitenkraan af en laat ze opdrogen. Tot nu prima dus !

En toch .. dit topic volgend vandaag toch ook maar de Lady Ontario 01 en Lady Pien besteld. Jullie zijn hier zó positief over. Vooral ook omdat ik (ook) stevige .. oh nee .. gespierde kuiten heb .. haha .. Laarzen kunnen altijd nog op zolder bewaard worden. En voor zo'n zacht prijsje ! Toppiedoppie !

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:04

Ik heb geen dikke kuiten, wel stevig en gespierd, maar ze zaten mij wel echt te strak :n

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:07

Ik ben 1.70,maar heb ook korte beentjes. Hoogte van 43 cm. Het hoge model zit dus perfect. Zit nou te twijfelen om nog een laag paar te bestellen.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:14

Ik heb ze ook besteld, gisteren. Vanochtend waren ze binnen. Pasten goed. Heb ze nu ingeschoten met waterafstotende spray (extra bescherming) en ga ze denk ik morgen voor het eerst aandoen.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 13:44

N.a.v. dit topic de lady Ontario gekocht (eerst gepast) in cognac kleur <3 Helemaal verliefd! Had wel een maat kleiner nodig dan ik normaal heb, m'n hiel ging anders alle kanten op. Heb zelf geen grote kuiten maar kan me voorstellen dat ze anders niet meer fijn zitten.

Iedereen hier nog steeds even tevreden als een paar weken terug?

Edit: kleur valt wat donker uit en het bruin is echt een mooiere cognac-bruin dan je nu ziet :o
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Phillipa op 23-12-14 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 13:45

Ja ik ben echt blij met mn laarzen! Paarden staan 24/7 buiten dus krijgen nogal wat te verduren maar ze zijn echt heel goed waterdicht en lekker warm.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 14:05

Ik heb vorige week dezelfde als Philipa gekregen. Ze zijn erg mooi. Extra riempje aan de voet is wat meer onderhoudswerk, maar wel fijn omdat ik hem zo strak mogelijk wil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 15:19

Ik nen nog erg blij met de mijne.
Stamp er overal mee doorheen.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 15:23

Ik heb de Pien gekocht. Rij er ook mee, en ze zitten heerlijk!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 16:22

Hier bevallen ze ook erg goed! Geen natte en koude voeten.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 12:34

Leuk dat iedereen er zo blij mee is! Ik ook :D Met alle sneeuw en gladheid hier waren ze ook heel fijn!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 12:52

Ja vond ik idd ook! Ik heb er gisteren mee gereden maar bleef er wel af en toe mee haken..

Ik heb trouwens nog een paar lage besteld om netjes te houden! Die ik nu heb gebruik ik nl voor de paarden en zien er nu al niet meer uit :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:33

Nou, ik heb de mijne een jaar elke dag gedragen en ze zijn nu totaal kapot.
Se zolen zijn helemaal los.

eerlijk gezegd vind ik dat toch wel snel voor outdoorlaarzen, ookal deed ik er alles mee.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:41

Mijne zijn nu al in hun 2e winter en nog steeds heel.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:53

Ik heb bijna dezelfde, maar dan helemaal bruin, met teddyvoering in de schacht. Vorig jaar rond deze tijd gekocht voor een prikkie, eind van de opruiming. Helaas, ze zijn sinds deze winter lek. Vorig jaar ging het goed, maar de zool laat los. Ze zijn wel netjes onderhouden, gepoetst en gesprayed met waterbestendig spul.
Ze lopen wel heerlijk (eigen zooltjes erin gedaan). Duurzaam zijn ze verder wel, want ik banjer ermee door de weide, bagger en rijd er ook mee, maar met plassen water is het foute boel.
Recent de HKM Belmond laarzen gekocht, en ik zie wel hoe die bevallen. Die zijn in elk geval wel een stuk hoger, wat met rijden fijner is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:24

Ik heb nieuwe op marktplaats gekocht en hopelijk kan ik deze wel goed houden.

hoe onderhouden jullie ze...

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:50

Niet :')

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:57

Ik vind het heerlijke laarzen... maar na een jaar raken ze wel lek. De lijm waar de zool mee vast zit, kan niet zo goed tegen ammonia ofzo waardoor ze na een tijdje paardenstal lek raken. Ik heb nu een stel rubberlaarzen van de ANWB voor op stal. Lopen ook echt prima en zijn niet zo lomp als andere rubberlaarzen en die zijn tot nu toe echt waanzinnig waterdicht. De leren ANWB laarzen houd ik nu maar voor het lesgeven en trainen.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:59

Beetje oud topic.. maar heb afgelopen vrijdag de laarzen opnieuw gekocht.. met het vorige paar heb ik bijna 6 jaar gedaan.. liep er iedere dag mee in de blubber, mestte er stallen mee uit en reed er paard mee. Ik ben dus eigenlijk wel dik tevreden. Af en toe gewoon goed invetten.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:04

Ik onderhoud die van mij ook niet. Heb ze nu ongeveer 2 jaar en ze worden wel wat minder warm en waterdicht merk ik nu. Maar ik doe er wel echt alles mee: uitmesten, door de natte wei lopen, rijden etc.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:24

Ik heb net de hele achtertuin schoon gespoten met de hoge druk spuit. Nu zijn ze zeiknat en liggen ze te drogen in de berging. Heb ze nu twee jaar en draag ze met regelmaat.

Doe ze af en toe netjes waxen :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:34

Ik ben er ook nog steeds super blij mee. Draag ze nu 2 jaar ongeveer, en bijna elke dag. Heb nog niet gemerkt dat ze minder worden, hopelijk houden ze het nog een poosje vol want ze lopen echt heeeeerlijk, wandel er ook regelmatig mee in het bos of op het strand oid.

Ik heb deze variant:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:48

Die van mij draag ik niet meer... Binnen twee weken was zool nummer 1 los, dat laten repareren en er een aantal keer mee gelopen/gereden. Toen begon de binnenvoering los te laten en inmiddels zit de zool weer los :roll:

Al met al heb ik ze nog geen 30 keer aangehad, wat een drama... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:11

Ik vind het maar raar. De een draagt ze 6 jaar de ander weken....

Ik geef mn nieuwe paar nog een kans en als die weer na een jaar kapot zijn ga ik voor iets anders.
Ik deed al het standaard werk ermee: wei mesten, wandelen met hond(bos,hei,grasland). Soms rijden.