Ik weiger factuur te betalen. Rechten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:52

Ik vind het een flinke rekening voor iemand die nog nooit bij het paard is geweest, maar de conclusie heeft getrokken van uit een stoel en een pluk haar.
Ik zou ook vragen hoe hij aan zo'n hoog bedrag kwam.

Tazzey

Re: Ik weiger factuur te betalen. Rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:54

Dat vraag ik me bij mijn artsen ook wel eens af moet ik ze nu ook maar niet betalen? Hun behandelingen slaan niet aan bij mij tot nu toe...

Nudion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:57

BertBaley schreef:
Hij heeft toch gewoon 'werkzaamheden' uitgevoerd? Of 'medicijnen' opgestuurd.. Daar zal je toch voor moeten betalen :+
Wel duur daar niet van.. En dat het niks heeft gedaan voor zijn gezondheid is heel erg jammer maar dat kan gebeuren..

Hier sluit ik me bij aan.

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:06

gewoon niet betalen, wil nog wel zien of hij erop teru gkomt.
laat hem eerst maar eens bewijzen dat hij je de originele factuur al toegezonden had.

vond 10 maanden later wel erg laat om nog factuur te krijgen of liever gezegd meteen herinnering.

vind je wel een beetje dom want je had vooraf moeten checken over tarieven enz. maar als je echt kunt bewijzen dat hij een prutser is dan zal je het gelijk krijgen en niet hoeven betalen, heb je geen rechtsbijstand?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:06

Vrijwel niets in de wereld is no cure-no pay. Of het helpt of niet.

Ik werk zelf veel met natuurgenezing en heb vaak zat kuren met 1 cc of 5 druppels 1-5 keer daags en het helpt wel degelijk. Maar het klinkt wel alsof je met een kwakzalver te maken hebt gehad. En das nog steeds je eigen pech

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:09

Batlow schreef:
demo_love schreef:
Oplichting? Waarom is dit oplichting? Omdat het niet regulier is? Als regulier niet werkt dan hoor je niemand over oplichting en hypochonders. Omdat dit toevallig een alternatievo is wel?

Die man heeft kosten gemaakt: reiskosten, medicijnkosten en natuurlijk vraagt hij ook consultkosten voor de tijd die hij bij het paard heeft doorgebracht. Lijkt mij geen oplichting eerlijk gezegd...

De beste man is helemaal niet bij het paard geweest, dus geen reis kosten, hij heeft een plukje haar 'onderzocht'. Als je de op goed had gelezen dan had je gezien dat hij niet het paard heeft gezien.

Wauw, dan val je over één onoplettendheid van mijn kant.
En hoe zit het dan met de consultkosten voor het doormeten van dat haar?
Ik heb ook wel eens een plukje haar naar een vrouw opgestuurd die dan door zou meten met bioresonantie. Heeft het geholpen? Nee, maar uiteraard hebben we wel betaald. Ze steekt haar tijd er toch in? Ik snap ts dan niet dat ze 10 maanden door loopt te klooien. Reageer dan sneller.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:12

Nee dat zeg ik ook niet, maar 470? Is dat 200 euro voor een consult en 170 voor druppels? Ik kan gewoon niet begrijpen waar die kosten vandaan komen. Ik zeg niet, niet betalen, ik vind dat er wel betaald moet worden voor de geleverde dienst, maar ik vind dit bedrag onzettend hoog voor dat wat hij heeft gedaan. We kennen natuurlijk wel maar 1 kant van het verhaal en ben zelf ook benieuwd naar de gespecificeerde rekening.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:40

Kwakzalver, wel of geen resultaat die man heeft gewoon gewerkt. Ik vind het wel veel geld, maar dat heb je als je niet van te voren vraagd wat het gaat kosten.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:44

Batlow schreef:
Nee dat zeg ik ook niet, maar 470? Is dat 200 euro voor een consult en 170 voor druppels? Ik kan gewoon niet begrijpen waar die kosten vandaan komen. Ik zeg niet, niet betalen, ik vind dat er wel betaald moet worden voor de geleverde dienst, maar ik vind dit bedrag onzettend hoog voor dat wat hij heeft gedaan. We kennen natuurlijk wel maar 1 kant van het verhaal en ben zelf ook benieuwd naar de gespecificeerde rekening.

Ja, het is (te?) veel, maar ik vind dat ts dan eerder aan de bel had moeten trekken. Wat heeft er in die 10 maanden tussentijd gespeeld? Wat is er gedaan? Ik geloof niet dat die man na 10 maanden radiostilte ineens een rekening stuurt. TS had ook zelf kunnen bedenken dat er een rekening moest komen en dat na het sturen van de medicijnen kunnen vragen. Of nog beter: vooraf!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:03

Ik vind het allemaal erg vaag, vooral omdat we alles nog niet weten. Zij belt die man pas na 10 maanden dat het niet werkt, hij bedenkt zich na 10 maanden tijdens dat telefoontje dat ze nog een rekening moet krijgen?

Ik probeer ook altijd vooraf te vragen wat iets gaat kosten. Vaak krijg ik het antwoord: dat kunnen we niet zeggen, dat is verschillend. Gruwelijk hekel aan als dat wordt gezegd, een indicatie zou fijn zijn omdat ik niet voor verrassingen wil komen te staan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:15

Ik heb net 10 homeopaten die haaranalyse doen opgezocht via internet. Kosten voor de analyse incl diagnose ligt tussen de 30 en 75 euro.

Das dan een duur flesje medicijn voor 400 euro. :j

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:18

Iris82 schreef:
Ik heb net 10 homeopaten die haaranalyse doen opgezocht via internet. Kosten voor de analyse incl diagnose ligt tussen de 30 en 75 euro.

Wie zegt dat er in die 10 maanden verder niks is gedaan/afgesproken? Lijkt me trouwens ook een vrij grote fles...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:18

demo_love schreef:
Iris82 schreef:

Wie zegt dat er in die 10 maanden verder niks is gedaan/afgesproken? Lijkt me trouwens ook een vrij grote fles...

Als het 2 maal daags 1 druppel in de mond is hoeft dat niet heel groot te zijn... 2 druppels per dag....

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:23

Vaag allemaal, lijkt wel of er stukken uit het verhaal missen ofzo. :)
Batlow schreef:
Ik probeer ook altijd vooraf te vragen wat iets gaat kosten. Vaak krijg ik het antwoord: dat kunnen we niet zeggen, dat is verschillend. Gruwelijk hekel aan als dat wordt gezegd, een indicatie zou fijn zijn omdat ik niet voor verrassingen wil komen te staan.

Ik vraag altijd wat ze denken te gaan doen en hoeveel ze rekenen voor elke behandeling, ga dan meteen uit van de hoogste prijs en dan kan het alleen maar meevallen.
Vinden ze soms erg irritant van me, maar als ik uitleg dat het geld apart staat en ik het van te voren moet vrijmaken dan begrijpen ze het ook wel en geven ze een schatting mee. :)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:27

Batlow schreef:
demo_love schreef:

Als het 2 maal daags 1 druppel in de mond is hoeft dat niet heel groot te zijn... 2 druppels per dag....

Dan nog. Er verdampt ook best wat en meestal gaat het om van die pipetflesjes. Denk aan Bachbloesem. Daar ben je met een maandje ook wel doorheen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:29

Ik heb zelf ook druppels voor mijn paard namelijk. 50 ML flesjes waar hij bijv 15 druppels van moet hebben 2x daags. nu bijna 2 weken later zit hij nog voor 4/5 vol...

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:32

Batlow schreef:
Ik heb zelf ook druppels voor mijn paard namelijk. 50 ML flesjes waar hij bijv 15 druppels van moet hebben 2x daags. nu bijna 2 weken later zit hij nog voor 4/5 vol...

Bij mij dus niet.

Punt is dat ik niet geloof dat ts het hele verhaal heeft verteld.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:35

demo_love schreef:
Batlow schreef:

Bij mij dus niet.

Punt is dat ik niet geloof dat ts het hele verhaal heeft verteld.

Overal is het ook weer anders zo te zien.

Ik weet niet wat het is, maar ben dus wel ontzettend benieuwd naar een factuur waar de prijzen apart staan. Dat zal ook meer duidelijkheid moeten geven.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:22

Nu, zolang je geen originele factuur hebt, en geen aangetekende brief of brief van incassobureau, kan ie je niets maken wss.

Ofwel bedacht de man in kwestie dat ie nog niet gefactureerd had, stuurt een rappel voor een veel hoger bedrag, en verwacht dat je hierover zal onderhandelen. Dan kan ie de helft van de prijs afdoen, denk jij dat je je slag thuisgehaald hebt, en krijgt hij toch wat ie oorspronkelijk wou. Klinkt louche, maar heb het mijn vader indertijd nog zien doen bij een herstelling: die wist dat de man zou jammeren over de prijs, dus vroeg eerst teveel om dan te kunnen zakken naar de waarde van de herstelling.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:48

hwn schreef:
Klinkt louche, maar heb het mijn vader indertijd nog zien doen bij een herstelling: die wist dat de man zou jammeren over de prijs, dus vroeg eerst teveel om dan te kunnen zakken naar de waarde van de herstelling.

Paradoxale methode; de man "jammerde" dus terecht, want je vader rekende hem in eerste instntie bewust teveel.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:35

Horsy83 schreef:
Kvk hoeft niet. Deze man mag row aangeven op zijn aangifte inkomstenbelasting en klaar. Daarmee is hij niet zwart oid bezig. Buiten dat klinkt het als oplichting maar dat komt omdat ik zelf nuchter ben. Ik geloof niet in dingen die niet wetenschappelijk zijn aan te tonen/ verklaren. Lijkt in eerste instantie legaal en zolang het gratis was piepte je niet. Een advocaat inschakelen voor 470 hele euro's ik wens de mensen die dat aanraden wat wijsheid. Daar zet je een advocaat hooguit 2 uur voor aan het werk. Je zou kunnen weigeren om te betalen en in overleg kunnen treden met deze man over de rekening om tot een passende oplossing te komen. Of rechtsbijstand bellen die kopen dit soort lage bedragen wel af met een beetje geluk.

Zolang TS niet betaalt is het dus wel de andere partij die voor dat bedrag de hele mallemolen in gang moet zetten. Als ik haar was betaalde ik 80 euro of zo voor de geleverde dienst en medicijnen en de rest protesteren wegens niet in verhouding tot de geleverde diensten (als het puur gaat om consult met haaranalyse en die druppels). Dan ligt de bal in zijn kamp en is het voor 99,999999% zeker dat die bal niet meer zal bewegen. Het bedrag betalen en dan beginnen betwisten is te gek. Dan heeft die man zijn geld binnen en moet TS beginnen procederen, wat ook nog eens geld kost. Die man dient, als hij enorme bedragen vraagt voor een schijnbaar simpele dienst, maar een contract opstellen met de kosten die verbonden zijn aan zijn magische behandeling. TS was duidelijk in een zwakkere positie, wegens radeloos op zoek naar hulp. Daarvan profiteren zonder prijsafspraak is niet netjes.

sarahJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 10:53

Ik heb ook een keer de rekening van een veearts niet betaald, omdat hier slechts een bedrag opstond en geen specificatie was bijgevoegd. Hierop een brief gestuurd specificatie gekregen en ik heb betaald.
Ik ben ook van mening dat wanneer je iemand om zijn diensten vraagt deze betaald moeten worden, ook al heeft het niet het gewenste resultaat. Wanneer deze kosten buiten proportioneel zijn, kun je hier eventueel over in gesprek gaan. Hiervoor moet je natuurlijk wel weten waar de kosten op gebaseerd zijn.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:04

Je kunt wel de druppels laten analyseren en als dat gewoon brandewijn is ofzo heb je een punt.

Je hebt een dienst afgenomen, geen genezing dus wat dat betreft kun je de rekening niet negeren.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:38

janderegelaa schreef:
Je kunt wel de druppels laten analyseren en als dat gewoon brandewijn is ofzo heb je een punt.

Je hebt een dienst afgenomen, geen genezing dus wat dat betreft kun je de rekening niet negeren.

Welk punt dan? Iedereen weet toch dat homeopathie 'medicatie' bestaat uit een enorme verdunning of zelfs enkel water :?.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 14:35

Heel principieel gaat het over:

ts geeft opdracht en gaat daarmee een overeenkomst tot dienstverlening aan.
Meneer heeft de opdracht aanvaard en heeft dienstverlening uitgevoerd.

Nu krijgt TS de rekening voor hetgeen ze opdracht toe heeft gegeven en is uitgevoerd.
Dus moet TS nu betalen. Simpel. Zo werkt het.

En dat staat helemaal los van wel of niet geloven in homeopathie, bio resonantie, etc.
Want ook als de reguliere arts een behandeling uitvoert en de patient overlijdt, dan moet nog steeds de rekening betaald worden.