Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Sharonaa_ schreef:10 jaar geleden heb ik dat ding ook een gehaald.. nooit nodig gehad en toen was het geloof ik al dat je het maar in bepaalde gebieden nodig had..
Naar mijn weten is het toen afgeschaft, en moest je nummers halen bij de VVV?? Correct me if i'm wrong![]()
Ik heb mijn ruiterbewijs 1 of 2 jaar geleden opgezegd. Vond het zonde van het geld.
) maar die platen wel, die heb ik aan mijn zadel, want aan het hoofdstel (zo heurt het) vind ik paardonwaardig.

Morrie schreef:ik heb hem in 1983 gehaald en ben blij dat ik hem steeds verlengd heb, want ik rij tegenwoordig in het Goois natuurreservaat, waar je alleen van die fraaie gele nummerplaten kan kopen als je een ruiterbewijs hebt.
Het ruiterbewijs op zich heb ik nooit bij me met paardrijden (geen boswachter zou geloven dat ik het ben, want er zit een foto van 1983 op) maar die platen wel, die heb ik aan mijn zadel, want aan het hoofdstel (zo heurt het) vind ik paardonwaardig.
Je moet het ruiterbewijs iedere 2 jaar verlengen tegen een x bedrag
Tazzey schreef:Die plaatjes heb ik ook nog ergens liggen inderdaad. Ik ben nog nooit een boswachter tegengekomen. Ik had ze aan mijn zadel of voortuig (als ik na het springen buiten uitstapte) bevestigd.

saabineex schreef:Sharonaa_ schreef:10 jaar geleden heb ik dat ding ook een gehaald.. nooit nodig gehad en toen was het geloof ik al dat je het maar in bepaalde gebieden nodig had..
Naar mijn weten is het toen afgeschaft, en moest je nummers halen bij de VVV?? Correct me if i'm wrong![]()
Ik heb mijn ruiterbewijs 1 of 2 jaar geleden opgezegd. Vond het zonde van het geld.
Als je hem eenmaal gehaald hebt hoef je toch niet door te betalen?
saabineex schreef:Sharonaa_ schreef:10 jaar geleden heb ik dat ding ook een gehaald.. nooit nodig gehad en toen was het geloof ik al dat je het maar in bepaalde gebieden nodig had..
Als je hem eenmaal gehaald hebt hoef je toch niet door te betalen?
linky schreef:Behalve in een paar gebieden is het ruiterbewijs nergens verplicht, en al zeker niet op de openbare weg. Ik rijd al 50 jaar buiten, heb geen ruiterbewijs (want spring niet) en zolang die stomme verplichte WA verzekering er aan vast zit die iedereen als het goed is al heeft (ik dacht dat koppelverkoop strafbaar was in Nederland) rijd ik wel overal behalve in die paar gebieden. Het hele Drents/friese woud is in ieder geval vrij toegankelijk, op alle ruiter/menpaden.
Citaat:Ik heb foto's van mijn ruiterbewijs gemaakt en die staan op de telefoon, daar zullen ze het mee moeten doen. ID heb ik altijd wel bij me, zit gewoon in het mapje van de telefoon. Als ze willen dat ik het ruiterbewijs meenemen, moeten ze het ook maar op het formaat van een creditkaart gaan maken
saabineex schreef:Mijn ruiterbewijs is echt een pasje, even groot als mijn ID etc
bridgetF schreef:grappig als ze het zouden gaan verplichten, wat zegt een ruiterrijbewijs nou eigenlijk?
Ik heb al zeker geen 20 jaar meer paardgereden, maar wel om het jaar het papiertje verlengt.
Ik weet nog maar net hoe een paard er uit ziet, dus wat zegt zo'n papiertje nu?