Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zet dan in het reglement MITS deze zwart of wit zijn.... Maar goed, dat is de KNHS. 
De vraag van TS is ook hoe anderen er over denken en iedereen is vrij om zijn mening te geven. 
En v.a. het M is dat cijfer voor verzorging helemaal weg gelaten, dat betekend ook niet dat je v.a. het M maar niks meer eraan hoeft te doen. Toch? 
FriesWytske schreef:Baardharen mag je niet eens meer kortwieken. Die zijn er niet voor niks. Beenharen houd ik netjes bij tot de sokken. Staart knip ik alleen de onderkant bij. De rest borstel ik gewoon netjes, zodat er geen vuil in zit.
En ik vind een losse voorpluk meer uitstraling geven bij een paard dan een dik knotje, wat steeds op het voorhoofd heen en weer stuitert. En daardoor gaan irriteren.
En als je je winstpunt moet halen op het punt van verzorging, klopt er in mijn ogen iets niet. Ik haal mijn winstpunten liever op hoe ik rijd.
Bovendien mag het dus allemaal los, als je een bepaald ras rijdt.
Zet dan in het reglement MITS deze zwart of wit zijn.... Maar goed, dat is de KNHS. 
capopjekop schreef:Mijn inziens gaat hem om wat je in de ring laat zien en is het geen modeshow. Je moet er uiteraard netjes verzorgd uitzien, maar bij netjes verzorgd denk ik aan een paard zonder vlekken, een uitgeplozen staart zonder vuiligheid en strootjes, eventueel de manen netjes in de knot, schoon tuig en dekje en een ruiter met een net kapsel en nette kleding. Ik ga mijn paard echt niet kortwieken omdat dat 'hoort'. Die snorharen en beenharen hebben ze niets voor niets, daar kom ik dan ook niet aan. Daarnaast vind ik een natuurlijke staart 100x mooier dan een staart die bijgeschoren of geknipt is. En als de jury daar anders over denkt helemaal prima, dan maar een lager cijfer. Daar zal ik dan ook totaal niet moeilijk over doen.

De vraag van TS is ook hoe anderen er over denken en iedereen is vrij om zijn mening te geven. 
En v.a. het M is dat cijfer voor verzorging helemaal weg gelaten, dat betekend ook niet dat je v.a. het M maar niks meer eraan hoeft te doen. Toch? 
FriesWytske schreef:Baardharen mag je niet eens meer kortwieken. Die zijn er niet voor niks. Beenharen houd ik netjes bij tot de sokken. Staart knip ik alleen de onderkant bij. De rest borstel ik gewoon netjes, zodat er geen vuil in zit.
En ik vind een losse voorpluk meer uitstraling geven bij een paard dan een dik knotje, wat steeds op het voorhoofd heen en weer stuitert. En daardoor gaan irriteren.
En als je je winstpunt moet halen op het punt van verzorging, klopt er in mijn ogen iets niet. Ik haal mijn winstpunten liever op hoe ik rijd.
Kuggur schreef:_Marinke_ schreef:En als je je winstpunt moet halen op het punt van verzorging, klopt er in mijn ogen iets niet. Ik haal mijn winstpunten liever op hoe ik rijd.
Daar ben ik het dus mee eens. Altijd vreemd gevonden dat dit meeweegt. Alleen al om dit verplichte gepunnik zou ik nooit een dressuurruiter kunnen zijn.

Vientje schreef:Ik vind het doorgaans juist niet uitzien, zo'n geknotte voorpluk. Veel paarden hebben geen mooi hoofd en/of mega oren, dan benadrukt zo'n knotje net de verkeerde dingen.
Zo ook bij de mijne, knap koppie maar als ik hier een knotje in doe dan krijg ik geheid een opmerking op mijn protocol dat het dapper is dat ik met een ezel durf te starten![]()
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KZR77R34.jpg
Overigens nooit commentaar gehad op de losse voorpluk. Zolang de rest maar gewoon goed voor elkaar is
PaulinBijoux schreef:Vientje schreef:Ik vind het doorgaans juist niet uitzien, zo'n geknotte voorpluk. Veel paarden hebben geen mooi hoofd en/of mega oren, dan benadrukt zo'n knotje net de verkeerde dingen.
Zo ook bij de mijne, knap koppie maar als ik hier een knotje in doe dan krijg ik geheid een opmerking op mijn protocol dat het dapper is dat ik met een ezel durf te starten![]()
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KZR77R34.jpg
Overigens nooit commentaar gehad op de losse voorpluk. Zolang de rest maar gewoon goed voor elkaar is
Sorry.. maar ook bij deze foto denk ik: je bent wat vergeten!!
Maar dat heb ik nooit gefotografeerd, vréselijk.
PaulinBijoux schreef:Racen heeft te maken met snelheid, niet met elegantie.

keeyzie schreef:ik vlecht mijn Fjord altijd zo:
[ Afbeelding ]
dan ziet het er toch nog verzorgd uit maar alles in een knot is zoals je ziet geen optie. Dan heeft hij een tennisbal tussen zijn oren hangen die steeds stuitert
!