prijs gebruiksartikelen, wat 'netjes'?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:47

Dennis, ik heb het over aangespannen sport, niet over de mensport. ;) Daar is geen inschrijfgeld en verplicht prijzengeld, en omdat het showrubrieken zijn krijgen alle deelnemers een rozet.

Martine1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:51

ik vind het prijzengeld vaak ook echt te weinig. kijk wat het allemaal kost. de jury wordt uitgenodigd om 40 combinaties te jureren voor 25 euro totaal... we betalen 10 of 12 euro per proef en de prijzen zijn gesponsord.... ik denk toch dat dat anders kan, juist omdat de sport zo duur is, het hoeft geen 100 euro te zijn maar je moet toch eigenlijk wel minimaal 2x inschrijfgeld kunnen winnen als je 1e wordt.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:15

Neonlight schreef:
Dennis, ik heb het over aangespannen sport, niet over de mensport. ;) Daar is geen inschrijfgeld en verplicht prijzengeld, en omdat het showrubrieken zijn krijgen alle deelnemers een rozet.

Hoe kunnen die wedstrijden dan uit?

anneliesdj

Re: prijs gebruiksartikelen, wat 'netjes'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:17

Sponsors, reclame en verkoop/verhuur van snacks en drinken waarschijnlijk?
Zoals elke wedstrijd 'uit kan'.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:19

Dat redden de meeste wedstrijden niet hoor. :n

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:19

Ah ja, oké. Maar ik vraag me dan alsnog af hoe het uit kan, want het is voor reguliere wedstrijden met inschrijfgeld soms al knap lastig om quitte te draaien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:20

anneliesdj schreef:

Als het gaat om tuigpaarden weet ik wel hoe :D

Hier in het dorp is het concours afgelast, mijn werkgever was sponsor. Hoort achteraf dat het is afgelast en dat het geld niet teruggestort wordt en er volgend jaar gewoon weer een acceptgiro komt.
Nah, die wordt uiteraard niet betaald.
En wij sponsoren niet voor 50 euro, laat ik het zo stellen.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:22

Ben laatste tijd een paar keer op een wedstrijd met artikelen geweest. Als het inschrijfgeld dan 9 euro per proef is en bij 'winst' kan je een Ikea vaas van 1,50 winnen... doe dan maar een lintje, maar die kreeg je dan weer niet :+

Kleine wedstrijden met alleen een jury en verder vrijwilligers kan prima uit volgens mij! De grote CH's snap ik dat het inschrijfgeld hoger is, maar die hebben dan vaak wel weer prijzengeld ipv artikelen

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:23

Janine1990 schreef:
anneliesdj schreef:

Als het gaat om tuigpaarden weet ik wel hoe :D

Hier in het dorp is het concours afgelast, mijn werkgever was sponsor. Hoort achteraf dat het is afgelast en dat het geld niet teruggestort wordt en er volgend jaar gewoon weer een acceptgiro komt.
Nah, die wordt uiteraard niet betaald.
En wij sponsoren niet voor 50 euro, laat ik het zo stellen.

Dat is dan weer niet netjes :n. Schandalig, zelfs.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:31

Inderdaad met sponsorgelden. :j
Nu zijn er ook niet zo veel aangespannen wedstrijden als dressuurwedstrijden, ons seizoen loopt van 1 april tot 1 oktober, hierin zijn ongeveer 40 wedstrijden totaal. Hierin zitten de regionale wedstrijden (verdeeld onder regio noord en regio zuid) en de nationale wedstrijden. Wedstrijden vallen zelden samen op 1 dag, zeker niet in een bepaalde regio.
Verder zijn het ook vaak vaste wedstrijden, die jaarlijks georganiseerd worden. Zeker de nationale wedstrijden zijn grote wedstrijden waar veel publiek komt en veel entree voor betaald wordt (denk aan Norg, Buitenpost en Opmeer).

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:38

_San87_ schreef:
Ah ja, oké. Maar ik vraag me dan alsnog af hoe het uit kan, want het is voor reguliere wedstrijden met inschrijfgeld soms al knap lastig om quitte te draaien.

Nou ik denk dat dat wel meevalt hoor :=

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:41

Ja dat valt inderdaad mee hoor San (bij ons dan). Nu is het natuurlijk wel zo dat grotere rubrieken meer opbrengen, doordat de volgprijzen lager zijn.
Wij maken op elke wedstrijddag winst (en ja wij delen prijzengeld uit, en artikelen als dekens, leren halsters etc). Wel wisselen de inkomsten dus, afhankelijk van de grootte van de rubrieken. Daarom zijn onze zomerwedstrijden winstgevender (dan hebben we 2 ringen en kunnen we dus meer starts kwijt), aangezien onze wedstrijd altijd ruim vol zitten.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:42

Neonlight schreef:
Inderdaad met sponsorgelden. :j
Nu zijn er ook niet zo veel aangespannen wedstrijden als dressuurwedstrijden, ons seizoen loopt van 1 april tot 1 oktober, hierin zijn ongeveer 40 wedstrijden totaal. Hierin zitten de regionale wedstrijden (verdeeld onder regio noord en regio zuid) en de nationale wedstrijden. Wedstrijden vallen zelden samen op 1 dag, zeker niet in een bepaalde regio.
Verder zijn het ook vaak vaste wedstrijden, die jaarlijks georganiseerd worden. Zeker de nationale wedstrijden zijn grote wedstrijden waar veel publiek komt en veel entree voor betaald wordt (denk aan Norg, Buitenpost en Opmeer).

Ah, oké :). Bij ons in de buurt (Lonneker) is er ook altijd een tuigpaardenrubriek, erg mooi om te zien vind ik.

Suprice schreef:
Ja dat valt inderdaad mee hoor San (bij ons dan). Nu is het natuurlijk wel zo dat grotere rubrieken meer opbrengen, doordat de volgprijzen lager zijn.
Wij maken op elke wedstrijddag winst (en ja wij delen prijzengeld uit, en artikelen als dekens, leren halsters etc). Wel wisselen de inkomsten dus, afhankelijk van de grootte van de rubrieken. Daarom zijn onze zomerwedstrijden winstgevender (dan hebben we 2 ringen en kunnen we dus meer starts kwijt), aangezien onze wedstrijd altijd ruim vol zitten.

Er staat soms, hé. Soms. Dus meestal niet, maar soms wel.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:55

[/quote]
Toch vind ik dat zo'n manege beter rozetjes kan uitdelen dan paaseitjes, lijkt me niet dat dat meer kost.
Wij kregen op onderlinge ook altijd een rozetje, iedereen een roze welteverstaan want iedereen had gewonnen. Maar trots dat we daarop waren, dat ding ging mee naar school, hing aan de fiets en op de slaapkamer aan het fotolijstje.
Het is een icoon, je hebt gewonnen. Paaseitjes zeggen helemaal niets, heeft iedereen en als het op is heb je niets meer.[/quote]

Dit bedoel ik.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:42

tabaflab schreef:
Voor voltige is het inschrijfgeld al gauw 15 euro per persoon, en dan heb je een team van 7.
En onze prijs was de eerste wedstrijd een lolly en mijn tweede, een soort hot pack dat als je knakt dat ding heet word, en 1ste 2de 3de een leuke beker. Dus wees blij met je prijs ;)
(Ik zit nog in de E)

haha dat was voltige weekend of niet? :P
bij die 15 zit volgensmij vervoer in, het startgeld zelf is niet 15 euro ( zo is solo geloof ik 7 per start? en betaal ik 21,50)

glennysb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:36

Ik vind het ook raar wat ze soms geven, heb het gevoel dat wedstrijden artikelen geven zodat ze er goedkoop vanaf zijn . Waarschijnlijk komen ze eraan via de inkoop prijs dus 1 of 2 euro . Ik zal zelf voor prijzengeld gaan.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:37

Vroeg mijn trainster laatst voor de wedstrijd die we krijgen of we onze ouders lief wouden aankijken of ze het prijzengeld willen sponsoren, maar dan win je, je eigen prijzengeld terug :')
Dus dan vraag ik me af waarom ze niet gewoon een restaurant of ander bedrijf ofzo vragen.
(Sponsorgeld was ongeveer 30 euro)