hulp met jaarling hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 14:11

tones schreef:
Mooi is dat om te zien he.
Mijn jonge hengst kon heel ver gaan, maar als t te ver ging kreeg ie op zn sodemieter. :')
Om daarna weer samen als vrienden verder te spelen/eten whatever.....

Ja precies en dat hebben ze nodig, ik denk dat hij daardoor geestelijk ook uitgebalanceerd is..staat nog steeds als volwassen hengst met een een jongere ruin samen...

Mungbean

Re: hulp met jaarling hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 14:53

Fijn dat het gelukt is. Is dat het paard van je stalgenoot?

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 15:22

ja, ze wouden het eerst niet omdat zij zelf redelijk bang zijn (ook van hun eigen paard)
ze durven bv niet met hun paard door een weide met andere paarden. Nu gaan ze mij bellen wanneer ze komen en zal ik hun paard apart zetten zodat zij niet bij mijn jaarling in de wei hoeven.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 15:27

Zie, soms is de oplossing heel simpel. Goed dat je gevraagd hebt

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 15:52

Brittneyx schreef:
Ik denk niet dat dit topic nog veel zin heeft . Het meeste wat jullie zeggen is waar en volg ik jullie ook helemaal in maar voor mij is het momenteel niet mogelijk. Je kunt wel blijven roepen wat goed is voor hem en hoe slecht ik wel ben voor hem maar dat verandert helemaal niets aan mijn situatie

Dan had je simpelweg niet aan een jonge hengst moeten beginnen.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 15:56

jsofie schreef:
Brittneyx schreef:
Ik denk niet dat dit topic nog veel zin heeft . Het meeste wat jullie zeggen is waar en volg ik jullie ook helemaal in maar voor mij is het momenteel niet mogelijk. Je kunt wel blijven roepen wat goed is voor hem en hoe slecht ik wel ben voor hem maar dat verandert helemaal niets aan mijn situatie

wat kort door de bocht, je kunt niet weten wat er binnen enkele maanden gebeurt :roll:

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:20

jsofie schreef:
Brittneyx schreef:

Echt weer iemand die de moeite neemt om alles even te lezen. Dan had je namelijk kunnen weten dat het probleem inmiddels is opgelost en had je niet zo'n vervelende opmerking hoeven maken.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:46

Cowgirl schreef:
Echt weer iemand die de moeite neemt om alles even te lezen. Dan had je namelijk kunnen weten dat het probleem inmiddels is opgelost en had je niet zo'n vervelende opmerking hoeven maken.

Ik heb het allemaal gelezen hoor en zie dat ze inmiddels het geluk heeft met een ruin erbij. Maar het blijft en verre van ideale situatie voor de meeste paarden.

Vergeef het mij dat ik door de vraag die ts stelt en haar reacties tot een duidelijke mening komt dat ze niet aan een jonge hengst had moeten beginnen. Dan moet je zeker weten dat je de faciliteiten hebt en alternatieven beschikbaar hebt. Het komt nu allemaal erg ondoordacht over.

Maar dat is ieder zijn eigen keuze, zoals dit mijn mening is. Ik hoop voor ts dat ze met dit paard meer geluk heeft dan haar vorige die ze weg heeft moeten doen en wens haar natuurlijk veel plezier. Ben benieuwd wat haar toekomstplannen zijn met dit paard.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:11

jsofie schreef:
Cowgirl schreef:

Ik heb het allemaal gelezen hoor en zie dat ze inmiddels het geluk heeft met een ruin erbij. Maar het blijft en verre van ideale situatie voor de meeste paarden.

Vergeef het mij dat ik door de vraag die ts stelt en haar reacties tot een duidelijke mening komt dat ze niet aan een jonge hengst had moeten beginnen. Dan moet je zeker weten dat je de faciliteiten hebt en alternatieven beschikbaar hebt. Het komt nu allemaal erg ondoordacht over.

Maar dat is ieder zijn eigen keuze, zoals dit mijn mening is. Ik hoop voor ts dat ze met dit paard meer geluk heeft dan haar vorige die ze weg heeft moeten doen en wens haar natuurlijk veel plezier. Ben benieuwd wat haar toekomstplannen zijn met dit paard.

Even uit nieuwsgierigheid, maar wat is er mis met deze situatie. Heb zelf een hengstveulen, opgegroeid met een ruin en twee shet leeftijdgenootjes. Hij werd opgevoed door de ruin, en kon spelen met de kleintjes. Ik wou geen opfok, dus voor mij was dit wel ideaal. ;)
Hij is nu inmiddels een leuke ruin (met 3 jaar gecastreerd), zijn moeder staat er ook weer bij, en als ik het over mocht doen zou ik het precies zo doen.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:12

Idd, ik vroeg me ook af wat er mis is met de nieuwe situatie.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:29

Wat fijn dat hij nu met een ander paard staat. Ikzelf heb een 2 jarige merrie, staat samen met mijn shet. Opfok is voor mij ook geen optie.

Ik doe ook regelmatig dingen met haar. Denk ook dat het juist goed is om ze al op jonge leeftijd veel dingen te lerrn. Jong geleerd is oud gedaan. Mijn dame wandel ik regelmatig mee langs de weg kan ik afspoelen met de tuinslang, heel braaf met bekappen etc. Binnenkort krijg ik wel een grondles en ik denk ook dat het goed ks om te zorgen dat je af en toe iemand laat komen die ke helpt.

Soms doe ik het elk weekend, in vakanties soms een beetje meer. Soms een paar weken niets. Ik denk dat je zelf gewoon naar je eigen paard moet kijken of je niet teveel doet. Er is trouwens ook een jaarlinger HK topic misschien iets voor jou ts? Ik zot er ook in (links kopierrn via mobiel vind ik alleen een ramp )

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 23:33

Grondwerkles ben ik zeker van plan maar dat vind ik nu nog te vroeg voor hem. Ik ben van mening dat de basis dingen die hij nu kent later niet meer hoeft te leren.
Hij weet dat hij moet luisteren naar mij en dat is makkelijker aan te leren aan een speelse jaarling dan aan een 'wilde' 3jarige waar nooit iets mee gebeurt is.

Toekomstplannen heb ik nog niet echt. Ik weet wel al dat ik hem niet zelf ga beleren. Dat laat ik liever door een ervaren iemand doen. Misschien ga ik ermee de sport in maar waarschijnlijk blijven we recreatief rijden en word hij de opvolger van mijn merrie.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 23:38

Het is wel doordacht, misschien een beetje impulsief maar toch bedacht. Ik ben ook niet alleen, mijn stiefpa houd ons goed in de gaten en kan als het foutgaat altijd ingrijpen. Als hij voor mij gevaarlijk wordt zal stiefpa het overnemen, en dan wordt hij gecastreerd