Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

RoyceMack schreef:Breghje schreef:
Nope. Jij hebt als ruiter ten allen tijden je paard onder controle te houden anders hoor je niet op de openbare weg thuis. Zou wat zijn elke keer dat een ander een scheet laat of met een brommer voorbij komt, of een plastic tas die tegen je paard aanvliegt en je maakt schade. Sorry meneer, het is niet mijn paard zijn eigen energie, hij werd opgeschrikt.
dus dat betekend, dat ik met mijn 3 jarige paard, die ik verkeersmak wil maken, niet op de straat mag komen omdat hij kan schrikken van een bierfiets en dan schade aan kan richten waarvoor ik dan aansprakelijk ben? Hoe krijg ik mijn paard dan ooit verkeersmak? Met puur geluk dat ik die achterlijke jongens niet tegenkom op hun bierfiets?
Breghje schreef:Die maak je samen met andere paarden bomproof paarden verkeersmak, met schriktrainingen ed. En geloof me, been there done that have enough t-shirts. Ik heb jaren voor mijn brood jonge paarden verkeers en zadelmak gemaakt en nooit problemen gehad. En uiteraard is er een keer dat je alleen voor het eerst naar buiten gaat, maar dan hoor je al dusdanig veel vertrouwen in elkaar te hebben dat je dat aankan. Maar dat betekend het dus idd. En tuurlijk kan een paard eens schrikken, maar dat hoor je als ruiter snel onder controle te hebben.

. Maar ik denk dat er niets anders opzit dan het te betalen. Waarschijnlijk houd je aan rechtzaken etc meer kosten en gedoe over. Succes ermee. 
_Lizanne schreef:_sharonnn schreef:Euh er werd niet op TS afgereden, alleen lawaai gemaakt.
Wat ?
Yvank_ schreef:Nougoed, ze reden gewoon lekker door en kwamen met de kar nog is richting ons gereden.
Mijn paard probeert uit angst nog weg te vluchten door achteruit te stappen en BAM , we belanden tegen een geparkeerde auto.
Ik maakte hier en verderop in het topic er uit op dat ze wel degelijk op TS zijn afgereden...
Tja aan de andere andere kant.. Openbaar dronkenschap is verboden dus zijn de jongens zelfs strafbaar als ze zich in het verkeer bevinden
Ik snap best dat je een paard onder controle moet hebben maar het is en blijft een vluchtdier en er zijn situaties dat zo'n dier toch zn oerinstict boven haalt.
Mijn paard had ik altijd onder controle was altijd super mak maar de dag dat die scooters vol op ons afkwamen toen was het wel paniek. En in zo'n geval vind ik dat het paard niet eens ongelijk heeft.

Snollygoster schreef:Nou nou mensen. Laten we anders allemaal maar gewoon in de rijbak blijven, en niet meer de weg op gaan met ons paard, want wij moeten onze paarden ten alle tijden onder controle hebben. Maar kennelijk vergeten veel mensen hier dat paarden nu eenmaal vluchtdieren, ik leg de nadruk op dieren, zijn en dat een paard in sommige situaties nu eenmaal niet meer te houden is. Dan mag ie nog zo verkeersmak zijn als je wil, een paard is en blijft een dier, en dat kan je nu eenmaal niet altijd onder controle houden.

pien_2010 schreef:TS ik vrees dat je het gewoon moet betalen want alles is al langs de verzekering geweest dus dit is je eigen risico als ik het goed begrepen en gelezen heb.
Je hebt gewoon pech gehad door die vervelende kerels tegen te komen. Ik heb een echt Bomproof paard maar van zoiets maf dat op hem af zou komen om hem willens en wetens over de klink te jagen, is hij ook niet tegen bestand hoor. Alles krijg je over de rooien behalve wellicht de politiepaarden die hierop speciaal getraind zijn.
Mijn advies is, betaal maar snel en dan vlug nare ervaring vergeten. De volgende keer proberen dat je zo spoedig mogelijk weg komt en niet op die mafdozen gaan wachten.
Bedankt _sharonnn schreef:Prinslover,
Kom op zeg, ben je nou echt zo naïef?
Een paard hoort onder controle te zijn en tuurlijk kunnen ze schrikken.
Ts had de jongens aan kunnen horen/zien komen als ze daadwerkelijk zoveel lawaai hadden gehad en had dan kunnen afstappen of wegrijden? Ga je een drukke weg in waar je eigenlijk niet kan uitwijken, dan is dat gewoon dom, je weet dat het beestje kan schrikken en ook daar moet je rekening mee houden.
Nogmaals wat de jongens deden was ook verkeerd.

_sharonnn schreef:Nogmaals, feit wil dat TS voor een drukke weg kiest, zonder eventuele uitweg, dan kan je wel zeggen dat je paard niet bomproof hoeft te zijn en bla bla, maar je KIEST nota bene zelf voor zo'n weg, dan neem je een risico dat je zelf had kunnen voorkomen
_sharonnn schreef:Nogmaals, feit wil dat TS voor een drukke weg kiest, zonder eventuele uitweg, dan kan je wel zeggen dat je paard niet bomproof hoeft te zijn en bla bla, maar je KIEST nota bene zelf voor zo'n weg, dan neem je een risico dat je zelf had kunnen voorkomen
Snollygoster schreef:Nou nou mensen. Laten we anders allemaal maar gewoon in de rijbak blijven, en niet meer de weg op gaan met ons paard, want wij moeten onze paarden ten alle tijden onder controle hebben. Maar kennelijk vergeten veel mensen hier dat paarden nu eenmaal vluchtdieren, ik leg de nadruk op dieren, zijn en dat een paard in sommige situaties nu eenmaal niet meer te houden is. Dan mag ie nog zo verkeersmak zijn als je wil, een paard is en blijft een dier, en dat kan je nu eenmaal niet altijd onder controle houden.

pien_2010 schreef:Ben het eens met je Amanda, alleen niet alles is te voorkomen en dan heb je jouw verzkering.
Wel heb ik als vraag aan de sceptici kennen jullie die "lange bier drankfiets" die TS tegenkwam? Nu ik ken ze dus wel want heb ze regelmatig in en rond Breda gezien en voor mij is het een raadsel dat deze dingen nog steeds op de openbare weg c.q. fietspad mogen komen. Het is een groot drankorgel feest, mannen (meestal) die niet drinken maar zuipen en enorm brallerig lawaai maken en vaak alles en iedereen die ze op hun pad tegen komen lastig vallen. Dan heb ik het over vrouwen, kinderen en dieren en bejaarden die lastig gevallen worden heb ik ook al gezien. Ik heb die drankfiets dus heel vaak voorbij zien komen.
Het enige wat TS heeft gedaan m.i. en daar heeft ze van geleerd, dat ze een inschattingsfout heeft gemaakt door op de stoep te gaan staan wachten. Ze had beter kunnen maken dat ze wegkwam. Want dat heb ik ook geleerd na al die jaren buiten rijden op drukke wegen, in de stad en in het bos, soms moet je gewoon stoer zijn en op het midden van de weg gaan rijden vol gas en maken dat je niet in een penibele situatie terecht kan komen.
Eens met Gini!

. _Lizanne schreef:Hallo,
Ik start dit topic eigenlijk om is jullie mening te horen, misschien wat meer info te krijgen of misschien zelfs nog een oplossing te vinden (Als dit niet te laat is)
Een tijdje terug (Oktober 2013) heb ik een klein ongeluk met mijn paard gehad. We waren van plan om een rustig buitenritje in het bos te maken, maar daarvoor moeten we natuurlijk eerst een stuk de straat over. Alles ging prima tot dat er om de hoek van de straat een bierkar kwam aangereden met een aantal zatlappen erop. (Je kent het wel, een soort tafel met stoeltjes op wielen en dat je moet fietsen en kunt drinken tegelijkertijd) Mijn paard had de kar al voorbij zien vlammen en was al wat gestrest, ik ging dus even met hem op de stoep staan. Hem mooi naar het gevaar gedraaid zodat hij het goed kon zien en de bierkar er gewoon voorbij kon. (Ik verwachte al dat de mannen geen rekening met mij gingen houden, vandaar)
Wat gebeurde er nu, de mannen zagen dat mijn paard dit wel eng vond, nouja het is zachtjes beschreven dat ze dit helemaal geweldig vonden.
Hup, muziek harder, hard roepen, met de vuisten bonken op tafel en maar lekker hard met da kar naar mijn paard toe rijden. Uit angst begon hij te steigeren, ik probeerde hem te kalmeren en deed tegelijkertijd naar de mannen een teken dat ze meteen moesten stoppen. Dit deed ik vriendelijk omdat ik wist dat roepen op dat moment toch geen zin had en ze dat alleen nog maar leuker zouden vinden.
Nougoed, ze reden gewoon lekker door en kwamen met de kar nog is richting ons gereden.
Mijn paard probeert uit angst nog weg te vluchten door achteruit te stappen en BAM , we belanden tegen een geparkeerde auto.
Ik ben met hem meteen een andere straat ingereden , afgestapt en hem gekalmeerd.
Getuige kwamen mij achterna gereden en riepen dat ik moest omdraaien en aanbellen bij de man van de auto.
Nu heb ik dus vandaag pas de boete binnen gekregen, dit is al langs de verzekering enal gegaan. Mijn boete is 250 euro.
Het leuke is, de auto zat al VOL met krassen en deuken en onze deuk was, nou.... een 3 cm op 2 cm??
Ik vind het SCHANDALIG en ik kook!
Nu heb ik wel gehoord dat als er zoveel maanden tussen zitten ik normaal gezien niet meer de volle pot hoefde te betalen?
Mensen die hier meer over weten of dit ook al is hebben meegemaakt?
Vertel het gerust hieronder.... Misschien dat me dat op de een of andere manier wel opbeurt!
Sorry voor het lange verhaal! Maar zo kon ik toch even mijn hart luchten...