Paard anstig & poept hele stal onder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: Paard anstig & poept hele stal onder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:01

Praat me dr niet van.... sommige showgefokte paarden zijn om te huilen. Kort op de voorbenen (krijg je een mooie standup van maar in beweging lopen ze neerwaarts) of ronduit breekbaar om te zien. Vaak wint een paard op hoofd en hals en hoe de rest eruit ziet maakt niet zo veel uit. Diverse fokkers zijn hier ook niet blij mee maar ja, wat doe je eraan... Ik doe maar gewoon mn eigen ding en ga lekker de sport in met ze. Hoeven van mij niet vooraan te staan op show, ben Veel te blij met hun sportlijven :D Als ze maar een beetje worden gewaardeerd ben ik al blij.

Anyway, das natuurlijk weer een discussie op zich :P

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:10

Even mijn mening over het hoe en waarom voor mij houdend volgende even de tip.(en ik denk dat een heleboel kritiek voorkomen had kunnen worden als TS ook had uitgelegd waarom geschoren is en wat de training in houd)

Wil je een deken die heel erg sterk ik zoek dan naar een Nieuw zeeland deken. Deze dekens zijn erg sterk, je hebt ze gevoerd en ongevoerd.
Neem je een ongevoerde dan kun je er als het kouder is een onderdeken onder doen, daarvan maakt dan weer niet uit welke je neemt omdat die nieuw zeeland die deken wel beschermd.
Deze dekens zijn ook waterdicht, het is een soort canvas stof en worden ook vaak bij hengsten gebruikt om slopen tegen te gaan.
Bij zoeken kwam ik er een tegen in de webshop van Epplejack
Succes verder

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:11

TS, ik hoop dat je niet de reacties te persoonlijk op neemt, het is puur dat mensen nogal fel zijn als ze het welzijn van paarden in twijfel trekken!

Wel zou ik mezelf eens even goed bedenken waarom mensen zo reageren. Zit er niet wat in? Ook al denk je dat het echt goed is. Wie weet, misschien kom je ergens op uit, ALLES voor je paardje toch??
Ik zou in ieder geval niet tegen het idee kunnen dat mijn paard zo stresst en er álles aan doen om dit te verhelpen.
Ook al is dit misschien niet wat je eigenlijk wilde, of kost het je wat dekens extra :))
En gelukkig paard is het allerleukst.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:15

Amyz, ik zoek de 'vind ik leuk knop':P

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:26

En anders koop je goedkope tweedehands dekens, boeit het paard geen reet.

Zie het probleem van showen echt niet, paard kan inderdaad beter spelenderwijs en stapje voor stapje trailers en vreems terrein leren kennen dan zoals velen doe: paard in de opfok tot 3, en erna overdoneren met de mens, trailer, wedstrijdomgeving en en...

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:50

Van t weekend een paardje bezocht van drie, waar ze al veel te veel mee geklooid hadden, super gestresst, stond al 2 jaar bij die mensen op stal omdat ze geen land meer hadden ! Het was zo bedroefd om te zien, vergroeide beentjes...
Ik wil alleenmaar zeggen doe asjeblieft iets met de tips TS

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:44

:oo Ik dacht dat dit topic echt een 1 april grap was!
Arm dier. Hopelijk ga je wat aan zijn stress doen en de oorzaak wegnemen. Want zo jong zo'n nare ervaring is erg.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:27

Moderatoropmerking:
Een verzoek aan jullie allen, probeer respectvol en vriendelijk te reageren. En verzoek aan de TS, je deelt je 'probleem'mede via een groot openbaar forum. Dat is voor iedereen toegankelijk, en voor de bokkers onder ons ook vrij om op te reageren.
Het is dan zeker niet netjes om zo te reageren zoals je nu doet.
Graag hier in een goede harmonie verder discussieren.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:45

Een twee jarige geschoren ter voorbereiding op show niks mis mee.
Die van mij loopt ook shows en lijd er niets onder.
Alleen ik scheer ze nooit op het lijf.
Wat Amy al zei ben ik er ook mee eens dat ze juist makkelijker in de omgang zijn door regelmatig te showen en voorbereidingen te treffen zoals scheren etc.
Juist dan wordt het minder stress vol voor een show paard.

Je ziet al heel snel of je paard geschikt is of niet.
Mijn vorige hengst was een en al stress in de ring en sloeg dan dicht.
Die ben ik niet meer gaan showen.

Nu heb ik een GGK hengst en die vind het echt super leuk,

Wat ik begrijp is dat TS s nachts haar paard niet buiten wil hebben.
Kan ik me ook in vinden zou ik ook niet willen.
Verder kan mijn "Show'" Paard gewoon paard zijn.
Staat gewoon zonder deken los en mag gewoon vies worden.
Komt ook gewoon op de wei.

Dat het beestje stress heeft is voor het paard niet fijn.
Ook niet voor zijn algehele conditie voor op de show;)

De enige optie die ik eigenlijk zie is aangezien de andere eigenaar haar paard niet binnen wil houden is een maatje er bij zoeken.

Of ook dit langzaam aan trainen...
Want als hij al op show hierdoor stress gaat krijgen wordt showen ook moeilijker.

Wat je dan gaat krijgen is dat hij misschien in de voorring en bij binnenkomst braaf is omdat je met je groep binnenkomt.
Maar tegen problemen stuit als je alleen met hem de ring in gaat.

Staat hij btw ergens in training?

guusje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:25

Als ik zo lees denk ik dat ze juist heel veel geld en energie in haar paard steekt, TS ik denk dat je het beste inderdaad zo'n spray er op kan spuiten, heb al vaker gehoord dat het werkt!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:32

Dat helpt niet tegen bv schuren, en dat maakt je deken ook kapot.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:42

Wat heb je dan voor een schuurmonster? Een deken hoort rollen, wat schuren etc. wel aan te kunnen. Er zijn niet veel paarden die schuren, sowieso, waarom zou een geschoren paard moeten schuren?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:16

Inderdaad iets op de deken sprayen en daaranaast ook gaan oefenen met 'alleen' staan. Dus jouw paard eerst 1 minuut in de stal laten voor je hem buiten zet, week later 5 minuten etc.
Is toch handig en fijn voor het paard als hij zich niet zo druk maakt als ie eventjes alleen moet staan.