Hoe/hoeveel make-up op tijdens wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:07

Denk het wel, als hij goedgekeurd is (veiligheid)..

Kijk anders even op de site van KNHS/FNRS. :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:07

Ik rij niet meer maar ik zorgde er wel altijd voor dat ik er netjes uitzag. Ik draag dagelijks make-up. Op mijn werk iets meer (wel een mooi verzorgde neutrale make-up) en bij de paarden een kohl lijntje en mascara. Met wedstrijden dus iets meer.
Ik vind dat overigens wel iets wat ieder voor zich moet weten. Ik voel me zekerder van mezelf als ik er goed verzorgd uitzie en dat is op wedstrijden wel prettig.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:09

Ik ga meestal zo
Afbeelding

Anoniem

Re: Hoe/hoeveel make-up op tijdens wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:10

Bhahahahahaaaaa :')
Geweldig :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:12

44Myrthe44 charmant! Toch zit je er niet ver vanaf. Je ziet ze soms in kostuums verschijnen dat je jezelf afvraagt of ze die ochtend in de spiegel gekeken heeft.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 12:13

@44Myrthe44 ik hoop dat je dit grapje zelf leuk vindt!

Hij is namelijk door de mensen die het topic niet normaal lezen of door
mensen die het kennelijk nodig vinden zichzelf te verdedigen omdat ze zonder
make-up rijden al een aantal keer gemaakt. Origineel. Topper!

Dit topic is voor mensen die tips willen wat bij hun zou passen.
Zelf hoef ik geen tips meer. Mochten er zulke onnozele reacties blijven komen dan laat
het ik het topic wel sluiten Ga je ergens anders vervelen ;)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:15

Ik denk dat je er een beetje te zwaar aan tilt Lisaapee. Ze maakt enkel een grapje, zo vatte ik het in ieder geval wel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:17

Ik vatte het ook zo op :P
Dus als een grapje, moet kunmen toch?

Niemand zal hierdoor als clown te paard met een wedstrijd..

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 12:18

Grapjes zijn leuk.. maar niet als ze al 5x zijn gemaakt in 1 topic :') dat noem ik gewoon 'flauw'.
Door die 'grapjes' lijkt het net alsof je voor aap staat wanneer je met make-up op aan komt
zetten op een wedstrijd. Beetje denigrerend vind ik zelf = mijn mening!

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:20

Ik doe wat ik altijd op doe, BB creame, oogpotlood, mascara en eyeliner, en bij de groet een 'glim'lach, verder in de proef ben ik te geconcentreerd om te lachen, plus ik vind het er fake uitzien ;)
Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:20

Ik heb zelf niet het hele topic gelezen en misschien heeft Myrthe dat ook niet gedaan. Denigrerend vind ik het in ieder geval niet.
Ik kan daaruit niet opmaken dat je jezelf voor aap zet als je met make-up aankomt op concours.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:21

Heb altijd een heel klein beetje foundation op zodat bijna niemand het ziet. :P
En dan oogpotlood en eyeliner heb nogal weinig wimpers dus kan geen mascara op :(

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:21

Ik kijk toch echt naar de paarden op wedstrijd en niet naar het gezicht van de ruiter (enkel of ze vooruit kijken dan). Gewoon beetje mascara zoals altijd en klaar. Ik denk dat ik iemand met knalrode lippenstift, veel blush, veel foundation, veel eyeliner en 50 laagjes mascara heel raar aan zou kijken, mag toch hopen dat ze mij beoordelen op mijn rijden.

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:22

TS, ik heb alleen de eerste pagina aan comments gelezen (en wat hierboven staat). Ik wil toch nog wel even reageren met mijn favo routine.
Ik heb in het dagelijks leven geen make-up op of beetje mascara. Bij uitgaan wel oogschaduw en/of eyeliner. Maar wat ik echt het allermooiste bij mezelf heb gevonden op wedstrijd was eyeliner (alleen boven en mini wing) en mascara. Dat gaf direct mijn ogen zoveel meer definitie dan wat ik het jaar ervoor met oogschaduw en mascara had bereikt. Het is ook nog wel vrij naturel, maar het zorgde bij mij wel voor hele mooie foto's.
Ik zou geen lipkleur of foundation gebruiken. Lipkleur zou ik iets te vinden (valt ook zo op) en foundation gebruik ik sowieso nooit.

Test anders een keer wat stijlen uit als je gewoon naar stal gaat en vraag iemand tijdens het rijden een foto te nemen. Dan weet je direct wat bij jou goed werkt.
Succes ;-)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:49

Urielle schreef:
CharleyT schreef:
Nou nou, boeiend topic. Ik heb de KNHS voorgesteld dat alle juryleden een module Hollands Next Top Model moeten volgen. Dan kunnen we die make-up artiesten beter naar waarde schatten.:):) Maar het gaat toch nog wel om dressuurwedstrijden toch?:):)

Klinkt mij een beetje denigrerend in de oren CharleyT.
Als het gros van de juryleden zo denkt over de moeite die men schenkt om zichzelf en het paard piekfijn te presenteren voor JULLIE genoegen en kritisch oog :)* , stel ik voor dat we alles omtrent kleding en verzorging schrappen, gewoon de dagelijkse rijbroek aan met een trui of een shirt, veel praktischer met wassen ook. Paard vlechten, ben je gek, het gaat om de rijderij! Gewoon je dekje eronder wat je de hele week al gebruikt, scheelt je ook schrobwerk op die ellendige plekken van het zadel en het huidvet van het paard en dat beetje haar en zweet wat erop zit, och. Haar in een staart is net zo veilig, dus geen geklooi meer met knotjes en haarnetjes. En door een beetje zand kijken kan een goede jury ook wel, dus gewoon een borstel erover waar het zadel ligt is genoeg toch?
Knol van de wei halen, borsteltje erover op de zadelplek, hoeven krabben en de trailer op. Scheelt zeeën van tijd.

Het lijkt me beter als de niet en de wel make-up dragers stoppen met modder naar elkaar te gooien.
Ik snap dat Urielle moeite heeft met de post van CharleyT, maar ik vind het 'not-done' om vervolgens het zelfde te doen. Iemand die geen make-up draagt, kan verder keurig verzorgd en schoon zijn en op een dito paard rijden.

Iedereen moet gewoon doen waar hij/zij zich lekker bij voelt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:07

Nou, ik snap dat reactie van Urielle wel hoor...

Ik denk dat menig ruiter in dit topic niet op de hoogte is van de kledingvoorschriften van juryleden. Die mogen niet een broek of rok dragen die boven de knieën eindigt. Ook de schouders moeten bedekt zijn.

Daarbij hebben ook grooms/voorlezers kledingvoorschriften, al zijn deze niet zo streng. Een voorlezer moet gewoon gepaste kleding dragen volgens de voorschriften.

Sommige reacties, zoals bijvoorbeeld die van CharleyT zijn zo quasi grappig bedoelt, dat ik me afvraag of die mensen überhaupt al wel eens op wedstrijden zijn geweest. En als ze dit zijn geweest, of ze het hele gebeuren wel serieus hebben genomen...

Kijk, er zijn genoeg mensen die in dit topic aangeven geen make up te dragen, zonder het dragen van make up belachelijk te maken. Van die mensen denk ik bovenstaande niet.

biertjuh_tw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:42

Ik zou zelf zoveel make up doen als waar jij je prettig bij voelt... Het gaat er toch om dat jij er verzorgd uit ziet en verder toch dat je goed rijd....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:56

Janine1990 schreef:
Sommige reacties, zoals bijvoorbeeld die van CharleyT zijn zo quasi grappig bedoelt, dat ik me afvraag of die mensen überhaupt al wel eens op wedstrijden zijn geweest. En als ze dit zijn geweest, of ze het hele gebeuren wel serieus hebben genomen...

Het erge vond ik dat CharleyT een jurylid is. Zitten de ruiters hartstikke veel moeite te doen om zich op hun paasbest te presenteren, worden ze afgefikt door CharleyT.
Daarom ook mijn opmerking dat ik hoop dat die opmerking/gedachtegang geen doorsnede van het jurycorps is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:57

Myca schreef:
maar ik vind het 'not-done' om vervolgens het zelfde te doen. Iemand die geen make-up draagt, kan verder keurig verzorgd en schoon zijn en op een dito paard rijden.

Waar zeg ik dat dat niet zo is?

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:59

gewoon foundation, poeder, blush, mascara en roze lipstick, dat wat ik elke dag draag, ook op wedstrijd ! je kan ook wat matte oogschaduw opdoen, liefst in bruin tinten, vind ik vaak heel mooi en sjeik eruitzien !

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:05

Urielle schreef:
Als het gros van de juryleden zo denkt over de moeite die men schenkt om zichzelf en het paard piekfijn te presenteren voor JULLIE genoegen en kritisch oog :)* , stel ik voor dat we alles omtrent kleding en verzorging schrappen, gewoon de dagelijkse rijbroek aan met een trui of een shirt, veel praktischer met wassen ook. Paard vlechten, ben je gek, het gaat om de rijderij! Gewoon je dekje eronder wat je de hele week al gebruikt, scheelt je ook schrobwerk op die ellendige plekken van het zadel en het huidvet van het paard en dat beetje haar en zweet wat erop zit, och. Haar in een staart is net zo veilig, dus geen geklooi meer met knotjes en haarnetjes. En door een beetje zand kijken kan een goede jury ook wel, dus gewoon een borstel erover waar het zadel ligt is genoeg toch?
Knol van de wei halen, borsteltje erover op de zadelplek, hoeven krabben en de trailer op. Scheelt zeeën van tijd.

Ik snap eigenlijk niet waar deze reactie op slaat..
Ik vind make-up helemaal los staan van nette verzorging.. Nu lijkt het net alsof jij vind dat mensen zonder make-up niet netjes verzorgd zijn. Terwijl je make-up vaak helemaal niet eens kan zien zitten van die afstand..

Mijn vorige reactie was trouwens niet flauw bedoeld, het was gewoon een grapje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:13

Ik zie Urielle nergens zeggen dat mensen die geen make up op doen hun best niet doen. Ze reageert op de belachelijke post van charley over mensen die wel make up op doen. Dat heeft geen f*ck met hollands next topmodel te maken. Het is gewoon net als je paard poetsen en je tuigage enz een deel van wat mensen extra kunnen doen voor een wedstrijd (of extra... Ik vermoed dat de mensen die make up op doen op wedstrijd, in het dagelijkse leven zich ook gewoon op maken. Dus voor hen is het gewoon hun normale handeling.)

Als je geen make up op hebt ben je niet onverzorgd maar wel make up op doen maakt je ook niet een soort wannabe-topmodel. Ik vond de post van Charly ook bijzonder denigrerend. Iedereen doet op wedstrijd zijn best om netjes voor de dag te komen en dan zou er zo'n pipo tussen zitten die je af rekent op het feit dat je make up op hebt? :?

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:22

Urielle schreef:

Ben ik niet met je eens. Alles strak qua kleding en haar (elke ruiter en paard hetzelfde) maakt beoordelen voor de jury gemakkelijker. Make-up heeft hierin totaal geen toegevoegde waarde.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:00

Sparkles schreef:
Ben ik niet met je eens. Alles strak qua kleding en haar (elke ruiter en paard hetzelfde) maakt beoordelen voor de jury gemakkelijker. Make-up heeft hierin totaal geen toegevoegde waarde.

Wellicht het sarcasme van haar post in zien? ;)

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:04

Ik doe altijd: Mascara, oogpotlood, lipgloss op. Soms poeder maakt het niet heel bruin ofzo maar gewoon een beetje mooier vindt ik zelf.

Zelf waar jij je het best bij voelt moet je doen!

Je hebt je eigen mening, kritiek van andere= niks van aantrekken :j NOBODY IS PERFECT