Jasje besteld bij Superhorse webshop, en nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:35

Wat mij betreft gaat het daar niet om. Ze waren nog volop in bedrijf toen ik dat zadel kocht.
Russel: je reageerde steeds op mij maar nu niet meer. Jij kent haar via de winkel, ik ken haar persoonlijk en vond het niet zo fijn dat ik via de winkel de verkeerde adviezen kreeg. Ik ken ook meerdere ex personeelsleden. Ik baal gewoon een beetje dat ik een bekende vertrouwen heb gegeven en dat dit is beschaamd. Waarschijnlijk onbedoeld maar ik sta niet alleen.

Andere stalgenoten zijn ook veel geld kwijtgeraakt en hadden nog geen passende zadels. Ik mag Isabelle als persoon nog steeds maar dat wil niet zeggen dat ik het acceptabel vind dat er zulke fouten gemaakt worden.

Daarnaast vind ik het zeer discutabel dat zij pretendeert dat zij de zadels aanpast terwijl dat niet het geval is.

Mariposa11

Re: Jasje besteld bij Superhorse webshop, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:38

Iedereen kan fouten maken. En in dit topic ging het daar ook niet over, maar over de afhandeling van klachten over de webshop en die 2 dingen hebben ook niet met elkaar te maken.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:40

SUPERHORSE

Teteringsedijk 89g
4817 MB Breda
Nederland

Telefoon: 076-5335858
Fax: 076-5335861
E-mail: info@superhorse.nl

En hier hun facebookpagina :

Bezoek nu onze Facebook pagina, word vrienden en blijf op de hoogte van nieuwe dingen, actie's en aanbiedingen: http://www.facebook.com/#!/profile.php? ... 3059594141
Laatst bijgewerkt door kelseyc op 13-03-14 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:41

Dat adres en telefoonnummer is er niet meer. Tenminste niet meer van hun ;) de winkel is weg..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:44

Mariposa11 schreef:
Iedereen kan fouten maken. En in dit topic ging het daar ook niet over, maar over de afhandeling van klachten over de webshop en die 2 dingen hebben ook niet met elkaar te maken.

Het ging hier ook over de doorlopende zadel passervice en dat heeft er zeker wel mee te maken. Dat is één en hetzelfde.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 00:03

Als je haar persoonlijk kent vind ik het een steek onder water naar haar om haar hier dan zwart te maken.
En ze verdient een doorstart maar dat wordt haar zo niet makkelijker gemaakt. (en dat bedoel ik niet als 'aanval' naar jou maar door het totaal in dit topic..)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 00:08

Mariposa11 dat doet ze toch echt zelf hoor als haar doorstart slecht gaat. Hoef je niet op de klanten af te schuiven. Als ze geen goed werk levert of onverschillig is in het goed werk leveren heb je dat zelf in de hand.
En zo ook met klachtenafhandeling. Het is natuurlijk makkelijk dit op je voormalige partner af te schuiven. Ze zijn er samen verantwoordelijk voor.

Daarnaast had ik eigenlijk ook altijd begrepen dat ze zadelmaker was en niet alleen een passer.
Wie doet dan het aanpassen van die zadels?

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 00:14

De afhandeling van de winkel heeft niks te maken met haar door start als zadel passer. Die afhandeling valt voor groot deel niet onder haar en ligt veel ingewikkelder dan iedereen hier weet. Wat niet weg neemt dat ik het goed keur zoals het gegaan is hoor.. Maar ze kon zelf niet bij klant gegevens van de webshop.

Hoe het zit met aanpassingen van zadels ed dat weet ik niet..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 00:23

Mariposa11 schreef:
De afhandeling van de winkel heeft niks te maken met haar door start als zadel passer. Die afhandeling valt voor groot deel niet onder haar en ligt veel ingewikkelder dan iedereen hier weet. Wat niet weg neemt dat ik het goed keur zoals het gegaan is hoor.. Maar ze kon zelf niet bij klant gegevens van de webshop.

Hoe het zit met aanpassingen van zadels ed dat weet ik niet..

Dat is dan pech voor haar maar ze waren samen aan de winkel begonnen zij heeft haar naam daar aan verbonden om dan nu te doen alsof het buiten haar macht ligt vindt ik een beetje makkelijk. Wel van profiteren toen de winkel goed ging maar nu het niet meer gaat is het niet haar schuld.
Daarnaast heeft ze ook niet erg netjes gereageerd naar iemand staat hier in het topic... Dat doet ze toch ook helemaal zelf.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 00:30

Heeft niks te maken met doen alsof, ik zeg al het ligt veel ingewikkelder dan iedereen denkt en een beetje begrip zou denk ik wel fijn zijn.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 00:34

Mariposa11 schreef:
Heeft niks te maken met doen alsof, ik zeg al het ligt veel ingewikkelder dan iedereen denkt en een beetje begrip zou denk ik wel fijn zijn.

Geduld en ook begrip raakt een keer op. Wat in het topic staat is grotendeels opgelost heeft alleen veel te lang moeten duren. Je kan niet verwachten dat je klanten maar op jouw gaan wachten. Zelfde als het verhaal van degene die een andere passer gezocht heeft. Logisch wil je nou echt dat mensen maanden achter je reet aan gaan lopen en bijna op de knieën moeten voordat je langs komt. Begrip..... dat is allang een gepasseerd station.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:46

Percy schreef:
Wat mij betreft gaat het daar niet om. Ze waren nog volop in bedrijf toen ik dat zadel kocht.
Russel: je reageerde steeds op mij maar nu niet meer. Jij kent haar via de winkel, ik ken haar persoonlijk en vond het niet zo fijn dat ik via de winkel de verkeerde adviezen kreeg. Ik ken ook meerdere ex personeelsleden. Ik baal gewoon een beetje dat ik een bekende vertrouwen heb gegeven en dat dit is beschaamd. Waarschijnlijk onbedoeld maar ik sta niet alleen.

Andere stalgenoten zijn ook veel geld kwijtgeraakt en hadden nog geen passende zadels. Ik mag Isabelle als persoon nog steeds maar dat wil niet zeggen dat ik het acceptabel vind dat er zulke fouten gemaakt worden.

Daarnaast vind ik het zeer discutabel dat zij pretendeert dat zij de zadels aanpast terwijl dat niet het geval is.

Het verbaast mij dat ze ineens zoveel zadels verkeerd aanpast. Wat ik wel van haar weet is dat ze ponies krijgt die zo een rare bouw hebben dat er onmogelijk een passend zadel op kan en dat de eigenaren ook nog een bips kunnen hebben die niet in het zadel passen wat op het paard moet passen. De compromisen dan ook weer niet lukken....de eigenaren haar adviezen weer niet op willen volgen.

Mijn weten is nu dat helaas niet elk leuk ogend paard of pony een correct passend zadel kan worden aangemeten....maar ik weet nu ook wat de invloed van de ruiter op het zadel, de zit en de pasvorm die dan uit elkaar getrokken wordt, is.

Kijk ik profielen en denk ik, waarom zitten ze ver achter in het zadel? Waarom op de lepel? Zadel te klein, waarom? Anders past het niet op het paard? Ruiter wil geen 18 of18,5 inch omdat ze zichzelf anders dik voelen? Of is het zadel dan te lang??? Maar zo krijgt het paard rugpijn, zit je niet in balans, zadel gaat naar zijn grootje....

Ik reageer in het algemene, maar Percy als je iemand persoonlijk kent en zo uit de koffiepot praat, dan denk ik meer dat het kennen in een anti is omgeslagen en daar reageerde ik vind persoonlijk op...vind ik niet zo netjes...

Maar misschien moet Isabelle kieskeuriger worden door bep. Type paarden/ponies niet te voorzien van een zadel of de combi pony/paard en ruiter wat niet matched te weigeren ipv haar best te doen om toch passend te krijgen......

Want een zadel past nl nooit 100%, is maatwerk op paard en op ruiter. Ik verwacht dat de toppers zo een zadel hebben.....volledig aangepast...heeft paard minder spieren door omstandigheden, wellicht weer aangepast, spieren weer op orde, weer aangepast, enz, enz...

Maar dat doen wij niet bij onze paarden....bij de toppers komt elke week de fysio, massage, uitgemeten voer, uitgemeten voerschema, geanalyseerd hooi, gecontroleerde beweging, enz....de training wat er op toeziet dat een paard zich correct gespierd ontwikkeld. Daar past een zadel bij..

Mensen denken vaak ten onrechte om een middelklasse zadel aan te meten en dan is het goed, paard loopt als zonnetje....de WOW is daar op ontwikkeld, lucht erin, lucht eruit, lucht erin, lucht eruit. Maar dat blijkt ook kostbaar te zijn, hoevelen laten elke keer iemand tegen betaling komen???

Een goed passend zadel is er wel, maar moet je geluk hebben kwa type bouw paard en constante belasting...

Kennelijk is nu ook duidelijk dat Isabel niet bij de winkeladministratie kon? Ik weet niet of er een curator was aangesteld?

Maar Percy als je haar persoonlijk kent, wijs haar op dit topic, dan heb je ook toegang om haar meer duidelijkheid te laten geven.

Nu vind ik dat je haar een schop in de rug geeft, immers haar bedrijfsvoering krijgt hierdoor een knauw.....

Maar ik heb gezegd wat ik vind...

De hangende problemen zijn niet goed te praten, maar om iemand af te serveren vind ik niet ok.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:52

Tigra_ schreef:
Mariposa11 dat doet ze toch echt zelf hoor als haar doorstart slecht gaat. Hoef je niet op de klanten af te schuiven. Als ze geen goed werk levert of onverschillig is in het goed werk leveren heb je dat zelf in de hand.
En zo ook met klachtenafhandeling. Het is natuurlijk makkelijk dit op je voormalige partner af te schuiven. Ze zijn er samen verantwoordelijk voor.

Daarnaast had ik eigenlijk ook altijd begrepen dat ze zadelmaker was en niet alleen een passer.
Wie doet dan het aanpassen van die zadels?

Dat gebeurd door een zadelmaker die ze kent, zij levert de maten aan, hij maakt ze dan...ik geloof in Engeland....

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:56

Nee geen curator zo ver ik weet. Maar ze had geen gegevens die had iemand anders (hoef denk ik niet te zeggen wie) en eerlijk is eerlijk niemand kan verwachten dat Isabelle alles alleen op lost. En dat partner zegt dat het is opgelost, wat uiteindelijk niet bleek te zijn. Maar meer wil ik niet zeggen erover op een openbaar forum, ik wilde alleen maar zeggen dat het veel ingewikkelder ligt dan mensen denken..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:21

Mariposa11 schreef:
Nee geen curator zo ver ik weet. Maar ze had geen gegevens die had iemand anders (hoef denk ik niet te zeggen wie) en eerlijk is eerlijk niemand kan verwachten dat Isabelle alles alleen op lost. En dat partner zegt dat het is opgelost, wat uiteindelijk niet bleek te zijn. Maar meer wil ik niet zeggen erover op een openbaar forum, ik wilde alleen maar zeggen dat het veel ingewikkelder ligt dan mensen denken..

Ja en daar hebben mensen totaal geen boodschap aan.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:32

Ik vind dat er wel een beetje makkelijk gezegd word hoe 'niet' netjes het allemaal wel niet is. Maar een failliesement is al erg genoeg. Ik ken de winkel niet, en de mensen ook niet. maar waarsch hebben ze de allerbeste bedoelingen en ze storten toch het geld weer terug. tuurlijk is het niet netjes dat ze dan niet reageren, maar waarsch ook omdat ze het allemaal niet meer kunnen betalen. ik praat het gedrag niet goed, maar mensen in het nauw maken rare sprongen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:41

Hoe vervelend haar problemen ook zijn, daar horen klanten gewoon de dupe niet van te worden, en dat is hier wel het geval. Tel daar nog een slechte manier van communiceren bij en dan zie je al van verre aankomen dat het fout gaat. Mensen hebben heus wel begrip voor een nare situatie, maar er zijn grenzen, zeker wanneer ze zelf weinig onderneemt om de klanten te compenseren.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:43

Ik snap het echt wel hoor. :) het hoort natuurlijk anders, maar als je in zo'n situatie zit doe je dus gekke dingen. je weet nog maar net, of net niet je hoofd boven water te houden

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:45

femo schreef:
Ik snap het echt wel hoor. :) het hoort natuurlijk anders, maar als je in zo'n situatie zit doe je dus gekke dingen. je weet nog maar net, of net niet je hoofd boven water te houden

Dat wil niet zeggen dat je dat als klant dan maar moet accepteren en begrijpen. Dat vind ik namelijk wel heel erg makkelijk gezegd. Ze hebben het moeilijk en het is erg, ze kan er niets aan doen.
Vooral andere de schuld geven dat is het makkelijkste.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:48

dat stukje, andere de schuld geven heb ik gemist. overheen gelezen misschien? :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:53

Als je in dergelijke probleem-situaties zit is het des te belangrijker om voor de toekomst je goede naam te bewaren.... al is het maar even een algemeen berichtje ergens plaatsen met wat uitleg om om wat begrip, geduld en vertrouwen te vragen.

Dat moet toch echt altijd wel mogelijk zijn: mits je het belangrijk genoeg vindt....

Mensen zo laten zwemmen, zelf geen hand uitsteken en bovendien niet reageren als mensen dan zelf maar proberen contact te krijgen...daar worden je problemen ook niet bepaald minder van :(:)

Hartstikke lief dat een aantal mensen proberen om de boel te verdedigen en dat pleit voor haar +:)+

Maar ook heel begrijpelijk dat andere mensen daar dan weer op reageren door ervaringen te vertellen die toch weer een andere kant belichten.

Het is van beide kanten goed bedoeld :) (persoon beschermen / eventuele klanten beschermen).

Hopelijk wordt alles gewoon netjes opgelost en kan ze het vertrouwen herstellen maar dat het een deuk oploopt door zoiets is natuurlijk wel begrijpelijk...super zonde maar dat kun je de klanten toch niet kwalijk nemen? Die voelen zich gewoon enorm in de steek gelaten en zijn een stukje vertrouwen kwijt hierdoor.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:57

Ik snap het idd. alleen ik kan niet terug vinden dat ze de klanten de schuld gaf?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:58

femo schreef:
Ik snap het idd. alleen ik kan niet terug vinden dat ze de klanten de schuld gaf?

Ik heb niet gezegd dat ze klanten de schuld geeft. Is een keer voorgekomen dat zij er niets aan kan doen maar vooral haar voormalig partner. Dat is natuurlijk makkelijk want niemand die hem hier verdedigd.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 12:10

Omdat het ook zo is. En dat is niet afschuiven maar een feit..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 12:29

Mariposa11 schreef:
Omdat het ook zo is. En dat is niet afschuiven maar een feit..

Ze blijft er gewoon verantwoordelijk voor. Ze heeft zelf net zo goed "schuld". Je hoeft niet alles bij de ander te leggen ook zij heeft haar aandeel daar in.