Mestboy TO GO

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:30

Tja, ik gebruik die ringen aan mijn zadel nooit omdat dat flapje zo lelijk omhoog gaat staan :+ .
Ik fiets liever even terug met een echte zak dan dat er heletijd een zak drollen op mijn paard zijn schouder gaat stuiteren. Als de situatie het toelaat stap ik ook af om het in de berm te schoppen/schuiven. Maar liever stap ik niet te vaak af, niet omdat ik er niet op kom, maar omdat ik er in geloof dat opstappen vanaf de grond op een paard van +1.70 niet goed is voor paardenrug/zadel/beugelriemen. Ik stap dus het liefst met krukje op maar als er nood aan de man is kan ik het ook zonder. Maar persoonlijk vind ik paardenpoep opruimen nou niet zo nood dat het niet even kan wachten.
Daarnaast vind ik wat de persoon in het filmpje doet (arm door teugel) best wel link, zo ben ik door een manege pony eens flink mee gesleurd tijdens het aansingelen, sinds dien pak ik liever het stukje waar de gesp zit in combinatie eventueel met teugels over het hoofd heen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:30

Magrathea schreef:
Aria_zz schreef:
Ik vind eerlijk gezegd paardenmest en hondenpoep niet te vergelijken. Mest is gewoon gras/hooi en goed voor de planten en na 1x regenen weg. Hondenpoep daarentegen... snap best dat het bv weg moet op fietspad, maar in de kant doen mag ook niet? Dat is toch niet erg, paardenmest in de kant. En andere plaatsen zijn vaak erg gevaarlijk als er geen kant is zijn dat vaak plekken waar ik niet van mijn paard afdurf door het verkeer.
Er zat al eens een auto met zijn voorbumper tegen de achterbenen van mijn paard...

Hier op het fietspad ligt anders al een maand een poepvlek. Het zal maar een tijdje niet regenen... En die poep blijft echt wel een tijdje liggen hoor, ook met regen. In de zomer wordt dat helemaal ranzig, blegh.

Het is niet eens dat het per se vies is, het gaat gewoon om het principe. Zie mijn eerdere post. Ruiters mekkeren dat hondenbezitters ook moeten betalen om in het bos te wandelen, maar zelf zijn (sommigen) te beroerd om de mest van hun paard op te ruimen? Kom op nou :n

Sowieso snap ik niet waarom je wel te paard langs een drukke weg kan maar ernaast staan lukt ineens niet...? :?

Oh en trouwens, je kunt ook prima even terugkomen later, hoef je ook niet af te stappen.

Ik heb het meer op het algemeen alle sinds, ik heb ook nog gewoon mest weggeschept naast een hele drukke weg tussen twee spoorwegbruggen in, dus het kan wel. Maar de mogelijkheid is er gewoon niet altijd.
Een paard gaat tenslotte altijd liever vooruit dan te moeten stilstaan naast zo'n weg.

En die belasting om te wandelen, mooi, maat dat ze daarmee dan ook de paden maar gaan onderhouden.
Net zo met de mest, van mij mogen ze dat ook gaan belasten als ze dat dan komen opkuisen. Maar mest opscheppen als ruiter is gewoon niet altijd even simpel.

achteraf er om rijden is ook prima, maar hoe doe je dat op onbegaanbare wegen of waar je met auto/fiets niet mag komen en kms moet lopen?

Ze moeten er gewoon eens heel goed over nadenken voor ze klakkeloos dingen gaan belasten. Maar met die GAS boetes in België vind ik dat net zo. Mensen moeten eerst nadenken voor ze voor alles geld gaan vragen zonder oplossing.

En dat het niet meteen weg is en om principe draait oké, maar realistisch zijn en tegen dingen kunnen moet ook mogelijk zijn vind ik.

Maar dit is een goeie stap, die mestboy on The go. We hebben meer zo'n initiatieven nodig

GWR

Re: Mestboy TO GO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:40

Bij mij zal dit niet werken. Die van mij mest tig keer onderweg, uit spanning..
Het gaat van mooi droog, naar akelig dun; dat ga je echt niet zo oprapen :=

Daarbij, zou ik dan inderdaad wel 6 van die pakketjes mee moeten nemen
én die van mij verdraagt geen zadeltassen dus ook niet zo'n klapperend zakje bij haar schouder. Overigens staan hier in het bos ook geen prullenbakken voor zover ik weet, nooit tegen gekomen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:51

LuckyLuna schreef:
Ben van menig dat dat gewoon niet met ieder paard kan,
mijn paard is voor bijna 100% volbloed en een vrij vurig paard.
ze luistert super naar me.

maar van haar verwachten dat ze blijft staan braaf wanneer er een vrachtwagen langs heen raast..
nee dat doe ik niet.

Ik vind dat een smoes.
Het is echt gewoon opvoeding.
Ik maak paarden zadelmak en dat zijn drie- en vierjarigen van allerlei types en karakters net van de wei, in vreemde omgeving, zonder iemand op de grond erbij en ho = ho, anders zou ik er nooit op en af kunnen komen.
Ook mijn eigen paarden wat gewoon hete karakterbokken zijn, staan gewoon stil. Ze moeten wel want ik ga alleen op concours en anders zou ik er wederom ook niet op komen, beetje maffe reden om af te melden ;)

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:41

Urielle schreef:
LuckyLuna schreef:
Ben van menig dat dat gewoon niet met ieder paard kan,
mijn paard is voor bijna 100% volbloed en een vrij vurig paard.
ze luistert super naar me.

maar van haar verwachten dat ze blijft staan braaf wanneer er een vrachtwagen langs heen raast..
nee dat doe ik niet.

Ik vind dat een smoes.
Het is echt gewoon opvoeding.
Ik maak paarden zadelmak en dat zijn drie- en vierjarigen van allerlei types en karakters net van de wei, in vreemde omgeving, zonder iemand op de grond erbij en ho = ho, anders zou ik er nooit op en af kunnen komen.
Ook mijn eigen paarden wat gewoon hete karakterbokken zijn, staan gewoon stil. Ze moeten wel want ik ga alleen op concours en anders zou ik er wederom ook niet op komen, beetje maffe reden om af te melden ;)

Was het maar een smoes.
dit was voor mij om duidelijk te maken dat niet ieder paard even rustig is.
is wel deels opvoeding maar ook karakter sommige dingen krijg je er eenmaal niet uit.

volbloeden zijn in omgang vaak ietsjes onrustiger luisteren wel goed maar kunnen zich moeilijker inhouden.
of te wel er gebukt naast zitten met een paard dat onrustigger is is niet handig dan heb je veel minder controle en loopt het sneller uit de hand.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:52

Dan is het maar moeilijker voor ze, ho is gewoon ho, zolang ik het wil en waar ik wil. Ik pik geen flauwekul of gedonder van een paard, ongeacht bloedlijn, leeftijd of geslacht. Als dat moeilijker is voor ze doen ze maar wat harder hun best voor me hoor.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:50

Urielle schreef:
Dan is het maar moeilijker voor ze, ho is gewoon ho, zolang ik het wil en waar ik wil. Ik pik geen flauwekul of gedonder van een paard, ongeacht bloedlijn, leeftijd of geslacht. Als dat moeilijker is voor ze doen ze maar wat harder hun best voor me hoor.

... En tot die tijd komen ze ook niet buiten, gok ik zo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 01:13

Grappig, mijn niet-bijna-maar-helemaal-100%-volbloed kan ook wel een neuroot zijn, maar als ik haar vraag stil te staan kan ze dat ook heel goed hoor. Enneh, onrustig? Kwestie van genoeg en rustig laten wennen aan prikkels of aan die specifieke prikkel. En als je paard ondanks genoeg buiten komen en goede gewenning nog altijd constant onrustig blijft zou ik eens gaan kijken hoe dat komt ;) In plaats van het als smoes te gebruiken..

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:13

Ik vind dat jullie allemaal heel makkelijk doen.

Ieder paard kan stil staan ongeacht wat.
Nou niet ieder paard is het zelfde, een dat is juist het mooie al die verschillende karakters!
Je kunt toch nooit verwachten dat ieder paardje het zelfde kan of reageert.

Jha tuurlijk na lang trainen kan ieder beest het zelfde worden, maar dan haal je ook heel stuk van het karakter er uit!
Krijg je van die machines. Die precies doen wat jij wil.

Nou dat vind ik dus echt niks aan.
Mijn paardje mag zich zelf zijn.
Luistert naar wat ik vraag, is braaf in omgaan.
Maar sommige dingen vind ze lastig of gewoon niet leuk.
1 van die dingen is op een buiten rit naast me stil staan. Als ik er opzit staat ze liever ook niet stil, maar ze begrijpt wel dat ze met oversteken moet wachten.

Ik acsepteer dat en laat haar zichzelf zijn.
En voor dat 1 ding wat ze niet leuk vind vind ze 100 andere dingen wel super eb kan ze ook super.

Niet ieder dier is het zelfde en als je dat wel wilt kun je beter een machine kopen in plaats van een mooi paard met eigen karakter zo afcte stompen.

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:31

LuckyLuna schreef:

Nou niet ieder paard is het zelfde, een dat is juist het mooie al die verschillende karakters!

Jha tuurlijk na lang trainen kan ieder beest het zelfde worden, maar dan haal je ook heel stuk van het karakter er uit!

1 van die dingen is op een buiten rit naast me stil staan. Als ik er opzit staat ze liever ook niet stil, maar ze begrijpt wel dat ze met oversteken moet wachten.

En voor dat 1 ding wat ze niet leuk vind vind ze 100 andere dingen wel super eb kan ze ook super.

Niet ieder dier is het zelfde en als je dat wel wilt kun je beter een machine kopen in plaats van een mooi paard met eigen karakter zo afcte stompen.

:')

Door een paard te leren stil staan, stomp je zijn karakter af en worden ze allemaal het zelfde? :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:46

Ik denk dat je een bokkend paard ook lekker moet laten bokken, en een altijd onder het zadel rennend paard dat alleen maar rechtsom wil lopen, lekker rechtsom moet laten rennen. En een paard dat het leuk vindt om je knie er langs een boom / muur / bakrand vanaf te schaven, dat moet je niet afleren want dan haal je het karakter uit het paard en wordt het zo'n doodse standaard machine zonder eigen karakter :P

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:48

Arcodavella schreef:
LuckyLuna schreef:

:')

Door een paard te leren stil staan, stomp je zijn karakter af en worden ze allemaal het zelfde? :+

Je kunt het ook heel bot nemen he...

Je kunt van het paardje toch ook acsepteren het iets niet wil of lukt of kan.

Bij mijn paard is dat het er naast buiten stil staan.

Bij een ander paard is dat iets anders.

Maat als ze allemaal het zelfde moeten kunnen, Jha dan worden ze toch allemaal het zelfde.
Lijkt me logisch.

Gelukkig is niet iedereen zo dat hij of zijn vind dat zen paard maar alles moet kunnen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:50

@luckyluna
ik zou niet graag een paard van jou voor de koets hebben. Voor menpaarden is het eerste dat je ze leert: onbeweeglijk stilstaan als dat gevraagd wordt.

Zou wat zijn, als je paard alvast gaat lopen met de koets, terwijl de passagiers nog moeten instappen :D
Of als je paard bij het rode licht besluit, dat het tijd is om de weg over te steken :D

Dat soort eigen initiatief kan je in het verkeer niet tolereren.
Spelen doet hij maar in zijn eigen tijd.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:51

pmarena schreef:
Ik denk dat je een bokkend paard ook lekker moet laten bokken, en een altijd onder het zadel rennend paard dat alleen maar rechtsom wil lopen, lekker rechtsom moet laten rennen. En een paard dat het leuk vindt om je knie er langs een boom / muur / bakrand vanaf te schaven, dat moet je niet afleren want dan haal je het karakter uit het paard en wordt het zo'n doodse standaard machine zonder eigen karakter :P

Je kunt een paard toch niet ALLES lopen leren.
Mijn paard wil 1 dingtje niet waar ik prima mee kan leven.

Moet ik haar dan dat ook nog eens en in gaan stampen of mag ik dan gewoon accepteren dat het zo is.

Verder is ze super braaf en luistert ze wat is dan het probleem?

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:54

janouk schreef:
@luckyluna
ik zou niet graag een paard van jou voor de koets hebben. Voor menpaarden is het eerste dat je ze leert: onbeweeglijk stilstaan als dat gevraagd wordt.

Zou wat zijn, als je paard alvast gaat lopen met de koets, terwijl de passagiers nog moeten instappen :D
Of als je paard bij het rode licht besluit, dat het tijd is om de weg over te steken :D

Dat soort eigen initiatief kan je in het verkeer niet tolereren.
Spelen doet hij maar in zijn eigen tijd.

Mijn paard is ook geen koets paard,

Er is 1 dingtje dat ze niet kan
Op een buiten rit braaf stil staan als ik er naast sta.
Dan gaat ze draaien.

Waarom zou ze alles moeten!
Kan toch prima zo. Ik ga er gewoon niet naast staan

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:55

Een paard wordt heus niet afgestompt van leren stil te staan hoor... Een paard zoals die van jou zou ik leren: nu stilstaan = straks een stukje hard mogen rennen :)

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:58

Magrathea schreef:
Een paard wordt heus niet afgestompt van leren stil te staan hoor... Een paard zoals die van jou zou ik leren: nu stilstaan = straks een stukje hard mogen rennen :)

Van alleen stil staan ook niet.
Maar van alles moeten kunnen wel.
En dit is gewoon 1 van de dingen die ze niet kan. Of naar mijn mening goed genoeg.

Daarnaast haar leren nu stilstaan = straks stukje rennen.

Denk dat mevrouw dan denkt. Ik heb 2 seconde stilgestaan ik ga vast rennen.
En dan moet ik er nog weer opklimmen.

Haha denken dat het daar gevaarlijke van wordt dan dat het nu is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:20

Ik denk dat je het stilstaan gewoon niet belangrijk genoeg vindt omdat het maar lastig is om die kak op te ruimen, en dat je andere dingen wel belangrijk genoeg vindt (gedrag onder het zadel) omdat je daar zelf last van hebt als ze dat niet braaf doet :P

Ik snap je standpunt wel hoor verder :j Maar het is natuurlijk wel makkelijk gedacht van: och dat hoeft ze toch niet te kunnen, ik heb daar zelf immers weinig last van.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:29

pmarena schreef:
Ik denk dat je het stilstaan gewoon niet belangrijk genoeg vindt omdat het maar lastig is om die kak op te ruimen, en dat je andere dingen wel belangrijk genoeg vindt (gedrag onder het zadel) omdat je daar zelf last van hebt als ze dat niet braaf doet :P

Ik snap je standpunt wel hoor verder :j Maar het is natuurlijk wel makkelijk gedacht van: och dat hoeft ze toch niet te kunnen, ik heb daar zelf immers weinig last van.

Zo als ik al eerder gebeld heb zou ik terug fietsen om het op te ruimen.
Dat lijkt mij veel verstandig. Een veiliger een handiger!

Een smoes om niet op te hoeven ruimen is het niet

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:29

LuckyLuna schreef:

Moet ik haar dan dat ook nog eens en in gaan stampen of mag ik dan gewoon accepteren dat het zo is.

Jawel er is blijkbaar wel een probleem. Jij kan de poep van je paard niet opruimen. Dat jij daar mee kan leven betekend niet dat de mensen om je heen daar mee kunnen leven.

Wat nu als buitenrijden niet meer mag vanwege de overlast?

En je kan ze van alles leren zonder dat ze afstompen. Misschien niet alles tot een uiterste perfectie maar wel dat je op en af kunt stappen waar je maar wil.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:30

LuckyLuna schreef:
pmarena schreef:

Oh okee,...die had ik niet gelezen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:36

LuckyLuna schreef:
pmarena schreef:

Dat kan natuurlijk ook inderdaad +:)+

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:42

NatasjavE schreef:
LuckyLuna schreef:

Jawel er is blijkbaar wel een probleem. Jij kan de poep van je paard niet opruimen. Dat jij daar mee kan leven betekend niet dat de mensen om je heen daar mee kunnen leven.

Wat nu als buitenrijden niet meer mag vanwege de overlast?

En je kan ze van alles leren zonder dat ze afstompen. Misschien niet alles tot een uiterste perfectie maar wel dat je op en af kunt stappen waar je maar wil.

Zo als eerder gezegd kan ik de mest wel op ruimen. Namelijk terug fietsen.
Op en afstappen wil ook alleen blijft ze niet braaf naast me staan aar gaat ze een beetje onrustig draaien wat ik niet veilig vond op een drukken weg.

Oeps sorry had de volgende berichten nog niet gelezen.

Maar mijn oplossing lijkt me toch ook goed? Snap niet wat iedereens probleem is?

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:46

Iedereen moet zich aanpassen in het verkeer en bij de weg. In heel veel gebieden vind ik het echt zo'n onzin om de mest op te ruimen. Maar ja ik maak de regels niet. En als dit soort zakjes het probleem oplost en je mag gewoon overal blijven rijden dan is het toch een mooi compromis?
En alle excuses en beren op de weg zijn natuurlijk onzin. Voor het inrijden van dressuur en springpaarden wordt enorm veel tijd uitgetrokken. Geïnvesteerd in dure lessen, tijd en materiaal. Maar een verantwoorde buiten opleiding van een paard moet in twee zondagen geregeld worden. Zo werkt het natuurlijk niet. Ik zie veel ruiters maar een beetje aanklungelen buiten. Ook die al heel wat lintjes en winstpunten hebben gescoord. En wat ik nu zeg zal me zeker niet in dank worden afgenomen maar de meesten hebben die poepzak voor zichzelf nodig. Menig buitenrit wordt overheerst door angst en onwetendheid en daardoor ontstaan er rare situaties.

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:57

JJane schreef:
Iedereen moet zich aanpassen in het verkeer en bij de weg. In heel veel gebieden vind ik het echt zo'n onzin om de mest op te ruimen. Maar ja ik maak de regels niet. En als dit soort zakjes het probleem oplost en je mag gewoon overal blijven rijden dan is het toch een mooi compromis?
En alle excuses en beren op de weg zijn natuurlijk onzin. Voor het inrijden van dressuur en springpaarden wordt enorm veel tijd uitgetrokken. Geïnvesteerd in dure lessen, tijd en materiaal. Maar een verantwoorde buiten opleiding van een paard moet in twee zondagen geregeld worden. Zo werkt het natuurlijk niet. Ik zie veel ruiters maar een beetje aanklungelen buiten. Ook die al heel wat lintjes en winstpunten hebben gescoord. En wat ik nu zeg zal me zeker niet in dank worden afgenomen maar de meesten hebben die poepzak voor zichzelf nodig. Menig buitenrit wordt overheerst door angst en onwetendheid en daardoor ontstaan er rare situaties.

En hier sluit ik me helemaal bij aan.

Even off-topic, wat een heerlijke onderschrift heb je :D