Jong paard voor het eerst vast zetten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe zou jij een paard voor het eerst vastzetten?

Gewoon vastzetten, niet miepen en geen aandacht aan geven. Als paard gaat trekken, gewoon verder gaan waar je mee bezig was.
49 (28%)
Steeds opbouwen, zorgen dat het paard niet in paniek gaat raken en elke dag een beetje oefenen ipv in 1 keer vastzetten.
126 (72%)

Totaal aantal stemmen: 175

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 04:24

aeolusnr1 schreef:
Je geeft nu blijkbaar boze commentaar.
Je stelde zelf hier een vraag, je krijgt oplossingen en je krijgt de bevestiging dat ieder paard , dus ook jouw paard dit kan leren, zonder enig probleem trouwens, zelfs ook met schrikreacties en al die andere gekke toestanden inbegrepen.
Je zegt zelf ik ben er aan begonnen maar heb het nog niet afgewerkt ?????
Waar zit de fout denk je ??????

Ayasha schreef:
toen ie zijn touw stuk trok had ie ook eten, hielt hem toen ook niet tegen...
Maar he, als jouw dag beter is door dit idé than please, be my guest... :)

Er is geen fout. Gezien zijn trailer gedrag denk ik nl. Dat ie het wel snapt. Ik ben gewoon te eerlijk voor bokt en stom genoeg om te zeggen dat ik t verder niet meer geprobeerd heb gezien daar geen nood meer aan is, maar als ie eerst op de trailer met voer wel stuk trekt (zelfs zonder dat er druk was die het uit lokte, gewoon vanuit het niks ineens omhoog tot het knapte) en nu niet meer, ook niet als ie druk voelt, vind ik het best een veilige gok om te vertrouwen dat het wel kan na zijn "ho"training.

Bovendien is Sam ook zo'n heet typje, laten spartelen ging hij gewoon door tot ie los knapte, dat was dus geen optie, dus heb ik het anders aan gepakt. En daarna kon hij op de trailer wel kalm blijven aan het touw.

Cassidy

Re: Jong paard voor het eerst vast zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 08:00

Waarom te eerlijk voor Bokt? Je blijf maar doorgaan over het feit dat jij denkt dat het opgelost is, zonder het te hebben (willen) testen. En ik ben van nature wetenschapper, en daardoor skeptisch. Meten is weten. Als je een theorie hebt, test hem dan en ga niet van tevoren roepen dat jij weet wat de uitkomst gaat zijn. Als je duidelijk bewijs hebt (en vastzetten in de trailer is dat voor jou wel en voor mij niet) dan praten we verder. Voor die tijd blijft het imo theoretisch gezever. Maar goed, lets agree to disagree. Mijn laatste reactie in dit topic.

@ts: succes met je paardje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:25

Cassidy schreef:
Waarom te eerlijk voor Bokt? Je blijf maar doorgaan over het feit dat jij denkt dat het opgelost is, zonder het te hebben (willen) testen. En ik ben van nature wetenschapper, en daardoor skeptisch. Meten is weten. Als je een theorie hebt, test hem dan en ga niet van tevoren roepen dat jij weet wat de uitkomst gaat zijn. Als je duidelijk bewijs hebt (en vastzetten in de trailer is dat voor jou wel en voor mij niet) dan praten we verder. Voor die tijd blijft het imo theoretisch gezever. Maar goed, lets agree to disagree. Mijn laatste reactie in dit topic.

@ts: succes met je paardje.

Je bent van nature mens. Met wetenschap hebben jouw reacties zelden wat te maken. Over theoretische zever gesproken... :+ enfin succes met die laatste reactie deze keer. Ik zal je helpen en iig hierna niet meer op je reageren in dit topic.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 13:26

Cassidy schreef:
Dat is jouw beslissing, en mijn beslissing is om - als ik echt tegen problemen aanloop - alle problemen op te willen lossen. Ik ga ze niet uit de weg. Er zou zomaar een keer een situatie ontstaan waarin een dier echt moet vaststaan. Of iemand anders hem vast wil zetten zonder dat hij de hebbelijkheden (of onhebbelijkheden) van je paard kent.

Zorg voor een complete en standaard opleiding op je paard, die iemand anders ook redelijk kan reproduceren. Ook al zeg je, ik ga mijn paard NOOIT verkopen, je kunt niet in de toekomst kijken, en er zal maar iets gebeuren waardoor het wel moet. De gebruiksaanwijzing gaat toch doorgaans verloren als je een aantal eigenaren verder bent.

Maar daar gaat het nu even niet over in deze topic.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:27

Een paard met een gerust gemoed ergens vast kunnen zetten is toch heel praktisch vind ik. Als je bijvoorbeeld op verplaatsing bent en je moet even iets gaan halen (of zoals ik met mijn kleine blaas, nog snel naar de wc), wil ik er toch wel zeker van zijn dat mijn paard nog daar staat waar ik haar achtergelaten heb. Die van mij zou niet zomaar blijven staan als ik haar los laat staan. Ik heb er natuurlijk ook nog niet op geoefend om haar los te laten staan, maar ik denk dat ze toch heel veel zelfbeheersing nodig zal hebben om bijvoorbeeld niet dat ene lekkere grassprietje daar twee meter verder te gaan opeten haha :)

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:21

Ik ben ook bezig met mijn veulen vast leren staan en die safe clip en tie ring zien er allebei wel interessant uit.

Die Tie ring kon ik alleen op de website niet vinden, de safe clip op de andere site wel. Zit erover na te denken om een set van de safe clip te bestellen.
Voor de mensen onder ons die ervaring hebben met de safe clip: waar dienen de theter rings voor?
Zit nog even te twijfelen over wel pakket ik dan zal bestellen, dus graag zou ik wat uitleg ontvangen.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:45

de tie ring kan je per mail bestellen, maar volgens facebook is de winkel nog een paar dagen gesloten, dus je zal geen onmiddellijke reactie hebben :)

anneenkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:48

Bedankt voor de tip we gaan het zeker proberen met lola