laatste val

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:15

Haha, die sloeg echt nergens op..

Ik had Romeo net 2 weken.. Ik was er die dag al niet helemaal bij met alles, me vader was die dag 1 jaar overleden, maar ik dacht als afleiding ga ik een stukje rijden, misschien helpt dat, nou niet dus... Het ging allemaal super goed, was lekker een stukje de polder ingegaan. Ik had bedacht alleen te gaan stappen maar die berm zag er zo fijn uit dat ik besloot een paar meter te draven, er lag een plas, normaal geen probleem maar meneer vond het leuk om te springen, maarja ik was er met mn hoofd niet bij en bammmm daar lag ik dan.... Kapotte elleboog en kapot been maar verder niets aan de hand, ja een tinkertje die niet wist wat hem overkwam... Al met al goed afgelopen, maar voortaan stap ik toch maar niet op, voor het beestje ook niet eerlijk..

Starmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:25

Ik ging voor de eerst keer in de springles met mijn leasepony, zal nu een maand terug zijn, ging helemaal super! Nog 1 lijntje van 2 sprongen springen en dan zouden we klaar zijn, 1ste sprong ging goed, 2 ging hij hard overheen en na de sprong gelijk een scherpe bocht, gevolg ik lag ernaast :') ik kijk op, zie ik meneer rustig door galopperen :')
Ik stap weer op en natuurlijk moest ik nu nog een keer dat lijntje springen: weer 1ste sprong ging goed, 2 sprong raakte Ron zelf in de knoop met de balkjes, het voelde even of hij zelf zou vallen, maar gelukkig viel ik alleen zelf :P
Maar nog een keer het lijntje springen en eindelijk ging het goed :)
:P
Ik doe het wel gelijk goed, dit was de eerste keer dat ik van Saronno af viel, en ik doe het gewoon 2 keer binnen 5 minuten

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:27

Een paar weken geleden zei ik hier nog dat het jaren geleden was dat ik voor het laatst gevallen was. Had ik niet moeten doen. Afgelopen zaterdag met een bosrit op mijn favoriete manegepaard 2x gevallen -O- Ze ging ineens zo te keer.. Komt niet vaak in de bossen omdat ze altijd zo doet, en ze is juist zo enthousiast omdat ze zo weinig in de bossen komt :\
Gelukkig behalve spierpijn en een schaafwond niet pijn gedaan maar leuk was het niet.

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 02:10

Ik liet m'n pony ff grazen, halstertje om met 1 touwtje eraan en ik erop. Beest is normaal bomproof :') hij zag wat en keek echt heeeel schattig, dus ik me vriend geroepen of die een foto wilde maken. Loopt ie naar de scooter om zn mobiel te pakken (scooter stond precies achter de container) op dat moment draait ie opeens VOL GAS om en galoppeerde 3 passen maar doordat ie omdraaide verloor ik mn evenwicht. Dus ik op de grond, snuffelt ie aan me en gaat doodleuk verder met gras eten :+
Komt mn vriend, zegtie: wat doe je?
Ik: ja hij schrok dus ik viel.
Hij: heb je pijn?
Ik: ja me rug...
Hij: Viel je op de grond?

Tuurlijk schatje :')

Forgive

Re: laatste val

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:13

Wahaa, laast viel ik echt bijna, net op de nipt niet. Ik reed op Bella, en toen reed er iemand tegen haar kont op, dus zij ging heel hard achteruit lopen, en toen ineens, bam, raakte haar kont het hek, waar ze ook vreselijk van schrok. Dus nam ze twee kikkersprongen naar voren, draait zich razendsnel om en steigerde. Ja hoor, ik hing half om haar hals. Net niet gevallen, hahaha

Jack666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:18

Dat was op vakantie naar de Veluwe!
We galoppeerden met zijn drieën een heuveltje op, ik voorop. Maar goed mijn pony is een held op sokken en de boomstronken langs het pad waren wel érg eng...: noodstop, draai van 180 graden en ik lag ernaast :o

rianca1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:26

mijn laatse val kwam ik er niet goed vanaf
ik kwam onder mijn paard te recht
ribbe zwaar gekneust en knie vocht in en heup gekneust pffff wa kunne die paardjes zwaar zijn

Conny_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:34

brr wat een enge verhalen allemaal, heb ze toch maar niet allemaal gelezen! mijn laatste van is denk ik een half jaar geleden, ik gng zonder zadel op een manegepony, toen kwam er een auto veel te hard de parkeerplaats op en jawel, mijn pony schrok zich een ongeluk en boem ik lag er naast, heb er niet veel aan overgehouden behalve dat ik 2 weken niet meer kon lopen, en het was in de winter dus de bak was best wel hard als je op je stuitje valt...

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:10

Gelukkig alweer een lange tijd geleden, een jaar of 8 terug. (toen ik nog een penny was) :o
Ik reed met een vriendin op 2 nieuwe verzorgpony's.
Wij wilden een stukje draven en de pony's gingen racen en maakten een gekke sprong waardoor wij eraf vielen. Gevolg: mijn vriendin had iets met haar schouder en mijn rib was zwaar gekneusd of gebroken.
Leuk weetje: Pony waar mijn vriendin af viel was een grote shet en waar ik af viel was een c pony (zat dus al praktisch aan de grond) terwijl ik van redelijk grote paarden ben gevallen en nooit wat had xd

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:35

Snadrem schreef:
Mijn laatste val: ik wilde vanaf een krukje opstappen op mijn paard om zonder zadel te rijden. Ik had één been over de rug, en toen deed mijn paard een stapje opzij en donderde ik van het krukje/ mijn paard :')

Alleen een deuk in mijn ego gelukkig _O-

Deze heb ik ook een keer gehad. Heb toen drie weken met een blauwe bil gelopen omdat ik precies op de hoek van het krukje kwam :')

Mijn laatste val was in oktober of november, dus alweer bijna een jaar geleden! Het was tijdens mijn eerste springlesje en bij de laatste hindernis werd het paard (van de manege) erg enthousiast en ik had niet zoveel balans.. gelukkig ging ik er via een soort judorol vanaf en had er behalve schrik dan ook niks aan over gehouden.

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:44

Helaas was dat een hele pijnlijke waar ik nu nog last van heb ..
Ik reed voor een keer een lesje mee met mijn verzorgpony maar die heeft een heel irritant zadel , als de gesp van de singel schuin gaat glijd de zadel naar de buik of de singel breekt los ..
Nou wou ik een poging doen om te galopperen glijd het zadel naar de buik en viel ik met me korte broek in de hout snipper bak , hele benen open en deed nog eens pijn ook .
De lesgeefster had de singel anders gedaan en zei dat als ik wou het weer mocht proberen , ik wou het proberen , zaten we in galop , de bocht om en daar lag ik weer ..
Benen nog erger open en dit keer deed het nog meer pijn ..

De dag erna had ik ook nog heel erg last van me nek en arm , al leunde ik op me arm deed het pijn of als ik naar links keek deed het ook pijn , of als ik op me knie/knieën leunde deed het pijn ..
Ik werd ook heel moe en gek van de pijn wand bijna elke beweging deed zeer ..

Gelukkig zijn het nu alleen een paar korstjes en blauwe plekken en heb ik er geen last meer van ! :)

ik mag echt niet meer vallen , derde keer dat ik hier reageer .. :+

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:48

Ik was aan het rijden in de bak en het ging redelijk. Maar toen ik over ging naar de galop schrok hij ergens van tijdens het galopperen. Dus ging die harder en sprong hij erg raar opzij dus ik viel er vanaf tegen het hek aan. Gelukkig had ik er geen last van en ben er daarna weer opgestapt.

VragenKop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:56

Ah haha, ik en ook vaak van bokkende paarden gevallen...

Nouja laatste keer was in zomervakantie, toen struikelde de paard, en we vlogen... Naar de grond... Als twee echte helden... 8)7

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 00:03

Mijn laatste val was in Tunesïe van een mooie Arabische hengst :)) Ik reed met een boomloos zadel wat ik écht niet gewent was en moest al galoperen met 1 hand vasthouden aan het zadel :') ging allemaal goed tot meneer ergens van schrok en een sprong opzij maakte en de benen nam. Ik was gedoemd tot vallen gezien ik al onstabiel zat en viel zo het zadel uit en kwam op de zijkant van mijn hoofd terecht en kreeg een tik van paard tegen mijn been. Ik zag in flitsen, alsof iemand de hele tijd het licht aan en uit deed :+ Ik dacht enkel maar "vraag niet welke dag het is, vraag niet welke dag het is, vraag niet welke dag het is" :') Dus een hersenschudding te pakken :')

Na afloop een dikke knie en een kleine zenuwbeschadiging in mijn gezicht opgelopen, die ik nog steeds heb :) Als ik op mijn lip druk op een bepaald punt voel ik het in mijn oog, moeilijk te beschrijven :') iig vet vreemd. Was overigens eind 2011 :) Ik vond het wel heel jammer dat het gebeurde, want ik heb verder niet echt meer kunnen rijden daar, wat wel de bedoeling was :') dit gebeurde het eerste weekend meteen.

Forgive

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:01

RainbowDance schreef:
Ik reed voor een keer een lesje mee met mijn verzorgpony maar die heeft een heel irritant zadel , als de gesp van de singel schuin gaat glijd de zadel naar de buik of de singel breekt los ..
Nou wou ik een poging doen om te galopperen glijd het zadel naar de buik en viel ik met me korte broek in de hout snipper bak , hele benen open en deed nog eens pijn ook .
De lesgeefster had de singel anders gedaan en zei dat als ik wou het weer mocht proberen , ik wou het proberen , zaten we in galop , de bocht om en daar lag ik weer ..

De dag erna had ik ook nog heel erg last van me nek en arm , al leunde ik op me arm deed het pijn of als ik naar links keek deed het ook pijn , of als ik op me knie/knieën leunde deed het pijn ..

Gelukkig zijn het nu alleen een paar korstjes en blauwe plekken en heb ik er geen last meer van ! :)

Maar er horen toch ook helemaal geen houtsnippers in een bak?. Dat is hartstikke gevaarlijk!.

Nalatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:51

Mijn laatste val is er eentje waar ik me best wel over schaam :o
Had net mijn eerste dressuurwedstrijdje gereden met hem, om eens te kijken hoe hij zou reageren. Mooi rond gereden, gegroet naar de jury en ik beloon hem (door mijn teugels los te laten, naar voor te leunen, half in de nek te hangen en hem uitbundig te belonen omdat hij zich zo goed gedragen heeft). Ik was helemaal niet meer aan het opletten en liet hem tijdens het belonen gewoon naar buiten stappen. Tot de toeschouwers besloten dat het tijd was voor applaus, waarop mijn paardje verschoot en mooi wegsprong. Ik die helemaal niet meer oplette ben er dan gracieus afgevallen ... paardje genomen, nog eens gelachen naar de jury en met schaamrood op de wangen naar buiten gegaan.
Ergste van al, de week ervoor had ik het net hetzelfde voor na ons eerste parcours. Na het parcours beugels uitgedaan, teugels los en ik hing al in zijn nek omdat ik zo blij was dat we het gehaald hadden. Opnieuw helemaal geen steun meer, had enkel nog oog voor mijn kanjer toen meneer besloot dat applaus verschrikkelijk eng is en hij dus wegsprong naar de andere kant. Net voor de poort zat ik naast mijn paard in plaats van er op. Volgende keer wacht ik tot na het applaus om hem uitbundig te belonen ;)
Mag het vandaag nog steeds horen 'dat ik met mijn voetjes eerst op de grond moet komen als ik wil afstappen' :+

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:58

Laatste val is bijna 2 jaar terug, met een manegepaard.
Ik was lekker aan het rijden, alles ging prima, maar op een gegeven moment werd ze een beetje schrikkerig. Paardje sprong opzij, niks aan de hand, gewoon doorgereden. 5 min later springt ze weer op en zij en metee nog een keer, waardoor ik mijn evenwicht verloor (denk ik) en er naast lag. Gevolg? HAP, Ziekenhuis, uren in het ziekenhuis bij de ehbo gelegen, rug gekneusd en doodsbang geworden voor het rijden. Nu met eigen paard gaat het gelukkig weer beter :)
Altijd fijn dat soort dingen midden in je tentamenweek, dus dat werden inhaaltentamens :o

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:02

Een uurtje geleden lag ik nog int zand :P
Ik galoppeerde naar een sprong, Diallo had iets anders in het vizier, ik wist dat we niet gingen uitkomen dus ik vertraagde zodat hij een pas zou bijnemen.. nam hij toch wel een giga sprong :oo en ja, toen lag ik er pats boem naast :') Had ik geen cap gehad had ik een zware hersenschudding denk ik zo :') het was hard :')

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:08

Mijn laatste val is alweer meer dan een halfjaar geleden. We gingen een oefenparcourtje springen en ik maakte de fout om te zeggen dat Macho deze hoogte nooit weigerde... :o Hij weigerde dus ineens wel en ik vloog over de hindernis terwijl hij nog aan de andere kant stond. Deed gelukkig niet zeer, maar dit soort opmerkingen maak ik dus niet meer. Dat is vragen om problemen. :+

EvaLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:11

met mijn laatste val 2 jaar geleden ben ik met mijn nek en rug op een staander geklapt , hierdoor heb ik mijn hele rug verklooit , die is nu zo vast en stijf als wat en dat komt ook niet meer goed , ook heb ik hier hevige hoofdpijn aan overgehouden die ik altijd heb en waar ik binnenkort voor moet revalideren...
oftewel mijn laatste val was zeer vervelend :(
Laatst bijgewerkt door EvaLucky op 16-09-13 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:13

Ik ben pas een jaar bezig, maar ben nog nooit gevallen. Natuurlijk hebben ze mij, een late beginner, op de betrouwbaarste paarden gezet. En natuurlijk rijden jullie veel vaker dan eens per week.

Dan nog hoop ik mijn eerste val zo lang mogelijk uit te kunnen stellen...

hartjeDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:23

Afgelopen woensdag met springles. Paard zette zich af voor de hindernis, maar besloot vlak na de afzet er toch niet over heen te gaan, en doen vloog ik over de hindernis heen terwijl hij nog leuk aan de andere kant stond. :+

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:51

StormHeidi schreef:
RainbowDance schreef:

Maar er horen toch ook helemaal geen houtsnippers in een bak?. Dat is hartstikke gevaarlijk!.

Nee hoor dat kan gewoon en opzich is het ook lekker voor de paarden . Maar gevaarlijk ... ?! :')