Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
44Myrthe44 schreef:De meeste paarden hebben tegenwoordig ijzers dus ik zie echt het probleem niet van niet safe voelen op gras. Is het glad dan draai ik er gewoon flink grote schroeven in, en mijn paard loopt zo mogelijk nog beter dan op zand! Met grote schroeven glijden ze echt niet uit, hoe glad het ook mag zijn!
FairLady_ schreef:ik start regelmatig ( of mijn vriend, zijn werk sponsort jullie tegenwoordig of het terrein ook) bij jullie, gisteren ook nog.
wij lopen altijd tegen een aantal dingen aan. maar omdat de gras bodems van goede kwaliteit zijn komen we altijd wel weer terug.
- er kan altijd op het laatste moment weinig gewijzigd worden met de springpaarden, het altijd moeilijk als we toch nog andere paarden mee hebben als opgegeven, of toch nog andere klasses willen rijden.
- bij de ringmeester ( springen) kan nooit tussendoor wat gewijzigd worden
- het losspringen en het losrijden kan soms erg zwaar zijn. de bodem moet dan gewoon natter zijn.
- de springparcoursen zijn soms iets krom gebouwd, de afstanden zijn vooral met jonge paarden die in de opleiding zitten soms nog erg moeilijk, misschien een andere parcoursbouwer nemen of dat in overweging nemen.
misschien een idee.
de Z paarden losrijden op zand en de ringen op zand
losspringen waar eerst het tweede parcours was.
dan kunnen de rest van de dressuurpaarden losrijden bij de ringen.
as wedstrijd zijn we er niet, volgende keer zijn we er denk wel weer bij!
Urielle schreef:44Myrthe44 schreef:De meeste paarden hebben tegenwoordig ijzers dus ik zie echt het probleem niet van niet safe voelen op gras. Is het glad dan draai ik er gewoon flink grote schroeven in, en mijn paard loopt zo mogelijk nog beter dan op zand! Met grote schroeven glijden ze echt niet uit, hoe glad het ook mag zijn!
Dat bepaalt een paard nog altijd zelf
maar als hij niet wil lopen, heb je daar weinig over in te brengen. Ruim en soepel gaan ze dan toch niet bewegen dus vergeefse moeite om dan te starten. Urielle schreef:Of hij zich veilig voelt om te lopen. Je kunt schroeven indraaien van 10 cm lengtemaar als hij niet wil lopen, heb je daar weinig over in te brengen. Ruim en soepel gaan ze dan toch niet bewegen dus vergeefse moeite om dan te starten.
orion456 schreef:- aan de wedstrijdruiter/amazone: ben je minder wedstrijden gaan rijden afgelopen jaren? Waarom? Merk je iets van terugloop bij wedstrijden? Is er meer of teveel keus aan wedstrijden? Waar let je op bij het inschrijven van een wedstrijd (bodem, plaats, afstand??), wat vind je belangrijk waar een goede wedstrijd aan moet voldoen?
- aan iedereen: tips om meer inschrijvingen te krijgen???? Wat kunnen we nog verzinnen?