prima juh. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
prima juh. AustriaTrick schreef:Wel apart dat altijd een haflinger of tinker als voorbeeld word genoemd terwijl ik genoeg luie kwpn 'hoge bloed' bla bla knollen ken die niet voorruit zijn te branden. Dan gaat mijn haffo in 10 dagen wel ff mooi 250 km rijden, tja, menig dressuurknol kan dat ook niet. Maar het is maar net hoe je een paard de grond in stampt natuurlijk. Inderdaad mijn haf kan niet springen, maar wel western riding doenprima juh.
ikke schreef:AustriaTrick schreef:Wel apart dat altijd een haflinger of tinker als voorbeeld word genoemd terwijl ik genoeg luie kwpn 'hoge bloed' bla bla knollen ken die niet voorruit zijn te branden. Dan gaat mijn haffo in 10 dagen wel ff mooi 250 km rijden, tja, menig dressuurknol kan dat ook niet. Maar het is maar net hoe je een paard de grond in stampt natuurlijk. Inderdaad mijn haf kan niet springen, maar wel western riding doenprima juh.
Dat heeft niet zelden met training te maken, niet met rassen.
Enne, 250km in 10 dagen, met een dressuurkasteel? Been there, done that........

RavenIris schreef:Een Merens heeft meestal niet de beste hoeven...
) gewoon vast. RavenIris schreef:*Zucht...*
Goed dan, dan hebben Merens goede hoeven. Is Bokt nu weer gelukkig?![]()
Ik baseerde me maar op praktijkervaring (met meerdere Merens, niet eentje, overigens...). Uitschieters zul je overal wel vinden.
RavenIris schreef:Prikwei lijkt me nogal onhandig om mee te nemen... Onderweg hou ik mijn paard (of alle vijf) gewoon vast.

Ik verwacht ook niet binnen 1 of 2 jaar die lange tocht al te kunnen maken hoor. Ik hoop het ooit te kunnen doen maar alles staat en valt met in hoeverre Raya een geschikt trektochtpaard gaat worden. Als ik dat soort dingen niet kan doen met haar omdat ze dat niet durft of het te risicovol blijft met haar dan ga ik uiteraard niet, het moet wel werkbaar en veilig zijn.
)
Hij zou niet panikeren maar waarschijnlijk de karretjes mollen, zichzelf bevrijden en dan op onderzoek gaan
Soms handig, want we kunnen zo de binnenstad inrijden of andere gekke dingen doen, hij is overal voor in door zijn nieuwsgierigheid. Soms lastig als hij weeral eens de zadelkamer gekraakt heeft of een stoel te grazen heeft genomen als we op café gaan. Ik hoopte stilletjes dat het minder ging worden met ouder worden, maar helaas