(boomloos)zadel vervormd door derden zonder toestemming...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Re: (boomloos)zadel vervormd door derden zonder toestemming...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 16:34

Ook ik heb dit topic met stijgende verbazing gevolgd....Een stalhouder die zonder toestemming van betalende pensionklant/eigenaar een prive-zadelkast openmaakt om er een zadel of wat voor andere spullen uit te nemen ter gebruik van een andere pensionklant is niet helemaal wel in het hoofd en overtreedt ieder goed houderschap... en dat is niet alleen belachelijk, maar ook volledig onacceptabel.

Hoe komt die eigenlijk aan de sleutel van die zadelkast, vraag ik mij af?

Of zijn het identieke van stalhouder gehuurde kasten waarvan hij zelf een loper-sleutel heeft?

Waarom "moet" een stalhouder de (reserve) sleutel van iemands zadelkast trouwens hebben? Dat is nergens voor nodig!

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 16:36

terpentijn schreef:
Ook ik heb dit topic met stijgende verbazing gevolgd....Een stalhouder die zonder toestemming van betalende pensionklant/eigenaar een prive-zadelkast openmaakt om er een zadel of wat voor andere spullen uit te nemen ter gebruik van een andere pensionklant is niet helemaal wel in het hoofd en overtreedt ieder goed houderschap... en dat is niet alleen belachelijk, maar ook volledig onacceptabel.

Hoe komt die eigenlijk aan de sleutel van die zadelkast, vraag ik mij af?

Of zijn het identieke van stalhouder gehuurde kasten waarvan hij zelf een loper-sleutel heeft?

Waarom "moet" een stalhouder de (reserve) sleutel van iemands zadelkast trouwens hebben? Dat is nergens voor nodig!

het zijn identieke, ingebouwde kasten van de stalhouder dus vandaar ;) en reservesleutel voor meerdere redenen ;) denk aan brand etc, er kwamen een aantal goede redenen naar voren in dit topic :)

Dagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 16:45

Ik kan hetwel zien ja, want als jouw paardje inderdaad rechtstaat dan ligt het zadel echt heel erg schuin..
Dat is volgens mij met behoorlijk wat kracht gegaan want dat krijg je niet zomaar naar mijn idee.
Succes!
Hou ons op de hoogte!!!! ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 16:46

Juist, brand ... overstroming door een lekke leiding o.i.d., dan ben je wat blij als je spullen in veiligheid worden gebracht ;)

Maar het valt me nog mee, Jizzie !
Leg je zadel even ondersteboven lekker in het zonnetje zodat het leer warm en wat soepeler wordt en "wring" het dan met beleid eens terug in de oorspronkelijke vorm... denk dat dat al heel wat scheelt :j

En die rare rimpel in je seatsaver, zat die er ook al in voor dit voorval ?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 16:57

Nou, daar zou ik dan verder totaal voor PASSEN, als je je stalhouder niet kan vertrouwen met de sleutels van de zadelkasten... en gebleken is, dat hij deze niet gebruikt voor het geval bij brand, etc. maar gewoon uit algemene gemakzucht, hij ziet het als een vrijbrief om te kunnen beschikken over andermans prive-spullen... sorry, maar dit is echt NOT DONE.

@Shirley: "in veiligheid worden gebracht..."?!?... de dure spullen zijn NU al niet eens, zonder calamiteiten, in veiligheid, blijkbaar. Maar worden gewoon als "algemeen bezit" beschouwd door de stalhouder van TS. Onbestaanbaar!

Neem me even niet kwalijk, maar dit is echt te gek voor woorden.
Dat zou mij moeten gebeuren, mijn kast zit te allen tijde OP SLOT en alleen IK heb de sleutel: een heleboel ander spul ligt bij mij thuis, mocht er iets gebeuren dat alles wat op de stal in mijn zadelkast ligt, verloren gaat heb ik een verzekering, je bent in geen enkel geval verplicht om een duplicaat sleutel aan je stalhouder te verstrekken.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 08-06-13 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 17:17

Shirley schreef:
Juist, brand ... overstroming door een lekke leiding o.i.d., dan ben je wat blij als je spullen in veiligheid worden gebracht ;)

Maar het valt me nog mee, Jizzie !
Leg je zadel even ondersteboven lekker in het zonnetje zodat het leer warm en wat soepeler wordt en "wring" het dan met beleid eens terug in de oorspronkelijke vorm... denk dat dat al heel wat scheelt :j

En die rare rimpel in je seatsaver, zat die er ook al in voor dit voorval ?

nee die rimpel zat er ook nog niet in ;) maar nou moet ik er wel bij zeggen dat dit een maat 1 zadel is en de mevrouw redelijk fors is...
Het valt nu idd redelijk mee, dinsdag was het een stuk erger! en bedankt voor je slimme tip, dat ga ik doen :D!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:19

Je hebt niet overdreven, zelfs dit valt vies tegen en zou ik nog pislink over worden, het lijkt net of idd het hele zadel in de bankschroef heeft gezeten.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:23

Jemig! Ik vraag me echt af wat ze hiermee hebben uitgespookt hoor, dit kan van alleen rijden en wat slordig terughangen toch niet zo komen? Als je iets op zo'n manier terug hangt dat het de volgende keer zó verkreukeld is, dan is er echt iets niet goed in je hoofd, sorry hoor _-:(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 18:31

Zo, die is inderdaad lekker scheef gaan staan zeg :=

Lijkt me inderdaad toch echt dat dit komt door onder spanning gedraaid in de kast gewrongen te hebben gezeten :(:)

Door rijden kan bijna niet, al zou je er dan heel bizar mee aan het werk gaan, na een uurtje hang je hem weer terug in de kast en neemt alles weer zijn "rust" vorm aan... zo'n vervorming krijg je echt door langdurig onder een rare spanning staan.

Het is normaal dat een Barefoot deze beweging kan maken, paarden kunnen zich onder het zadel ook wel eens raar kronkelen en dan beweegt een Barefoot gewoon mee natuurlijk :j

Maar dat duurt dan steeds maar een paar tellen ofzo en dan buigt hij weer anders waardoor het leer niet in 1 rare vorm blijft staan maar steeds beweegt....

Als hij dagenlang in zo'n rare gebogen positie gedwongen wordt dan wordt het leer getraind om zo te blijven staan. Je kunt dit zelf wel rechtbuigen maar als je dan loslaat zal het weer in deze nieuwe "normaal gemaakte" positie scheef terugdraaien....

Je moet het zadel dus echt onder spanning de andere kant op gebogen weghangen nu om het leer weer in de normale positie te krijgen, maar het zal spannend zijn of je die vouw bij het voorste flapje nog weg gaat krijgen....

Die vouw kun je een beetje vergelijken met leren schoenen die een vouwtje van het lopen krijgen op je wreef, of bij je enkel die plooitjes van laarzen van het inzakken van de schacht... als er eenmaal een plooi ontstaan is, is het lastig om die weer weg te krijgen....

Wil je er echt graag vanaf dan kun je de seatsaver er beter vanaf halen denk ik zodat je die flap beter terug kunt buigen en vast kunt zetten wanneer het zadel niet in gebruik is, zodat je het leer weer kunt "trainen" naar een rechte positie...het is het proberen waard :)

Martina1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:39

Daphne__ schreef:
Goh bekend probleem!

Ons Hulsebos dressuurzadel met nieuw prijs van 2000 euro is door oude stalhouder uit onze kast gehaald (Was boos omdat we weg gingen) en die heeft hem verkocht, via de politie hebben we het zadel terug gekregen, maar het past totaal niet meer.... -:(-

Zo dan heb je lef! was echt woes geworden als ze mijn hulsebos zouden jatten en doorverkopen nogwel, zou niet eens durven.

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 21:52

bigone schreef:
Je hebt niet overdreven, zelfs dit valt vies tegen en zou ik nog pislink over worden, het lijkt net of idd het hele zadel in de bankschroef heeft gezeten.

Kirsha schreef:
Jemig! Ik vraag me echt af wat ze hiermee hebben uitgespookt hoor, dit kan van alleen rijden en wat slordig terughangen toch niet zo komen? Als je iets op zo'n manier terug hangt dat het de volgende keer zó verkreukeld is, dan is er echt iets niet goed in je hoofd, sorry hoor _-:(

Bedankt voor jullie bevestiging van mijn mening! Ja ik snap echt niet hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen... en op deze foto is het alweer iets recht getrokken!

pmarena schreef:
Zo, die is inderdaad lekker scheef gaan staan zeg :=

Lijkt me inderdaad toch echt dat dit komt door onder spanning gedraaid in de kast gewrongen te hebben gezeten :(:)

Door rijden kan bijna niet, al zou je er dan heel bizar mee aan het werk gaan, na een uurtje hang je hem weer terug in de kast en neemt alles weer zijn "rust" vorm aan... zo'n vervorming krijg je echt door langdurig onder een rare spanning staan.

Het is normaal dat een Barefoot deze beweging kan maken, paarden kunnen zich onder het zadel ook wel eens raar kronkelen en dan beweegt een Barefoot gewoon mee natuurlijk :j

Maar dat duurt dan steeds maar een paar tellen ofzo en dan buigt hij weer anders waardoor het leer niet in 1 rare vorm blijft staan maar steeds beweegt....

Als hij dagenlang in zo'n rare gebogen positie gedwongen wordt dan wordt het leer getraind om zo te blijven staan. Je kunt dit zelf wel rechtbuigen maar als je dan loslaat zal het weer in deze nieuwe "normaal gemaakte" positie scheef terugdraaien....

Je moet het zadel dus echt onder spanning de andere kant op gebogen weghangen nu om het leer weer in de normale positie te krijgen, maar het zal spannend zijn of je die vouw bij het voorste flapje nog weg gaat krijgen....

Die vouw kun je een beetje vergelijken met leren schoenen die een vouwtje van het lopen krijgen op je wreef, of bij je enkel die plooitjes van laarzen van het inzakken van de schacht... als er eenmaal een plooi ontstaan is, is het lastig om die weer weg te krijgen....

Wil je er echt graag vanaf dan kun je de seatsaver er beter vanaf halen denk ik zodat je die flap beter terug kunt buigen en vast kunt zetten wanneer het zadel niet in gebruik is, zodat je het leer weer kunt "trainen" naar een rechte positie...het is het proberen waard :)

Nee ik ga me idd toch serieus afvragen met wat voor oefeningen zij werken als het alleen daardoor gekomen was :') ik heb er idd niet tegenstrijdige druk op staan, en dat heeft al iets geholpen voor het terugtrekken, hopelijk lost het zo veel mogelijk op, want ik weet niet of je echt een zadelmaker hebt voor barefoot zadels? Dat voorflapje is idd lelijk, maar niet zichtbaar of storend tijdens het rijden, die schroef waarin mijn zadel staat is echter niet oke, vandaar dat ik er niet mee ga rijden, kan toch niet helemaal goed zijn voor de paardenrug! Goed idee om de seatsaver even los te halen en zo te stretchen, daar had ik nog niet aan gedacht :j
ik ga het idd gewoon proberen, ik ben echt enorm gehecht aan dit zadel, en het leer is juist zo lekker soepel... hoop dat het goedkomt, anders liggen de consequenties bij mijn staleigenaar en stalgenoot

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:03

Als ik de reactie van pmarena zo lees lijkt het toch wel goed te kunnen komen met je zadel. Het zal wat voorzichtige kracht en warmte kosten. Wat bedoel je met de schroef waarin je zadel staat? Is dat een schrijffout en moet dat hoek zijn?
Mijn tip zou zijn om je zadel goed in je kast te hangen, eventueel met wat tegendruk om 'm in de juiste vorm te krijgen en toch ook voorzichtig te rijden omdat de warmte van de paardenrug en jouw zitvlak kunnen helpen om het zadel weer in model te krijgen.

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 22:06

Maflinger_S schreef:
Als ik de reactie van pmarena zo lees lijkt het toch wel goed te kunnen komen met je zadel. Het zal wat voorzichtige kracht en warmte kosten. Wat bedoel je met de schroef waarin je zadel staat? Is dat een schrijffout en moet dat hoek zijn?
Mijn tip zou zijn om je zadel goed in je kast te hangen, eventueel met wat tegendruk om 'm in de juiste vorm te krijgen en toch ook voorzichtig te rijden omdat de warmte van de paardenrug en jouw zitvlak kunnen helpen om het zadel weer in model te krijgen.

bedankt voor je tips! Ik ben ook van plan deze toe te passen :)
omdat hij in het midden wel recht is en aan het uiteinde een kant op draait (achterkant draait schuin naar beneden) deed het me een beetje aan een schroef denken :') een hoek vind ik niet helemaal de juiste verwoording, en schroef leek mij het meest passend :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:27

En fijn trouwens dat het gesprek met je staleigenaar redelijk verliep.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:00

Een zadelmaker zal er ook niks anders aan kunnen doen dan het zadel met tegendruk weghangen zodat hij weer in de rechte positie "getraind" wordt...

Maar ik vind het wel idioot hoor, als hij op de foto al wat minder erg is dan hoe hij was, dan heeft hij wel heel erg verwrongen in die kast gezeten... een moderne Barefoot met VPS vouw je echt niet zomaar dubbel of scheef, ze hebben daarvoor behoorlijk kracht moeten zetten op het zadel om het zadel zo verwrongen te laten worden.... je drukt een zadel toch niet met veel geweld in een kast, zeker niet andermans zadel :=

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:32

Als ik al iets leen, ga ik er voorzichtiger mee om omdat het niet van mij is... (Stiekem hou ik ook echt niet van lenen van spullen.. maarja :p) Lijkt mij iig logisch dat je zo doet...

Maar genoeg mensen die dingen alsnog gewoon neersmijten en dat je het terugkrijgt en denkt "WTF heb jij hiermee gedaan?"

Ik leen iig niets meer uit (hooguit aan stalgenootjes waarvan ik weet dat ze zuinig met spullen omgaan..) want kreeg mijn laarzen die geleend werden voor een wedstrijd kapot terug, mijn hoofdstel super smerig (maar ze kon het pas later terugbrengen want ze moest het nog schoonmaken? Gewoon langer gebruiken omdat ze die van zichzelf gesloopt had :+ ) Maarja, dan heb ik zelf nog bepaald dat ik het uitleende...

Maar als het zadel zo scheef is getrokken, hoe kunnen zij + instructrice dat niet gezien hebben? Kan het echt alleen maar komen door het "in de kast proppen?" (ik heb geen boomloos zadel, dus weet niet hoe dat gaat...)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:38

Vergelijk het met een paar leren rijlaarzen :)

Als je gewoon prima mooie leren laarzen rechtop in een te lage kofferbak zet, en je duwt toch de klep dicht waardoor de schacht van de laarzen verbogen klem komt te zitten, en maak je die kofferbak dan een paar dagen later weer open, dan staan de schachten ook helemaal in een bocht :=

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 01:07

pmarena schreef:
Een zadelmaker zal er ook niks anders aan kunnen doen dan het zadel met tegendruk weghangen zodat hij weer in de rechte positie "getraind" wordt...

Maar ik vind het wel idioot hoor, als hij op de foto al wat minder erg is dan hoe hij was, dan heeft hij wel heel erg verwrongen in die kast gezeten... een moderne Barefoot met VPS vouw je echt niet zomaar dubbel of scheef, ze hebben daarvoor behoorlijk kracht moeten zetten op het zadel om het zadel zo verwrongen te laten worden.... je drukt een zadel toch niet met veel geweld in een kast, zeker niet andermans zadel :=

jup, en ik heb een prima kast voor mijn zadel, echt niet te klein oid... Goed om te weten, dan wordt t dus hopen dat ik weer recht krijg, want als ik het goed begrijp betekend het dat wanneer het zadel niet meer recht te krijgen is ik een nieuwe zal moeten halen? Jeetje... Hetis dat de kosten voor hen zijn maar toch, duur grapje, een kaal barefootzadel is al een investering of zich... Ja hij heeft echt een flinke tik gehad, vraag me idd nog steeds af wat er precies mee gebeurd is ;) ze gooiden het erop dat ze het zadel doordat ze haast hadden snel terug in de kast gepropt is.. Nou dat is wel errug ruw gegaan dan!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:43

Dat is inderdaad echt niet subtiel gegaan :n

Je weet zelf hoe het zadel aanvoelt, moet je toch best kracht voor zetten om hem zo te torderen, het geheel is best stevig :j

Natuurlijk is hij wel weer in de goede positie terug te krijgen :j

Alleen moet je hem dan dus wel vast kunnen zetten in een "schroef" de andere kant op zodat het leer weer in de normale positie gaat staan.

Zoals hij nu is zal het inderdaad voor geen meter rijden :n

Ik heb overigens geen ervaring met een zo scheef gedrukte Barefoot, mensen gaan vaak lomp met spullen om waardoor je allerlei "misbruik" ziet maar dit slaat echt alles :=

Ben wel benieuwd of alles weer wordt zoals het was, want hij is nu wel extreem getordeerd geweest natuurlijk... zoals je ziet dat het voorste flapje een vouwtje heeft gekregen om de vervorming te kunnen volgen als het ware, heb je wellicht elders ook nog iets van plooivorming gekregen? Of valt dat wel mee?

Heb je hem inmiddels al weggehangen , in spiegelbeeld getordeerd vastgedrukt? :)

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 10:57

Je ziet op andere plekken op het zadel ook deukjes en dergelijken waar het zadel heeft gecompenseerd voor de beweging. Ik heb m nu idd met tegengestelde druk in de kast liggen, hopelijk genoeg om weer recht te trekken zonder het zadel te beschadigen! Ik zal aankomend weekend een foto van het verschil maken, kijken in hoeverre het geholpen heeft :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:07

Spannend!

Ik ben benieuwd of hij weer helemaal normaal wordt... normaal gesproken kan het materiaal prima flexibel mee-bewegen met de verschillende rondingen die de rug aan kan nemen, maar wanneer het echt extreem wordt dan zal het materiaal serieus moeten compenseren hier of daar inderdaad.... dat zijn geen normale vervormingen maar daar heeft extra druk op gestaan die normaal niet voorkomt...

Ik heb jaren geleden (jaar of 6-7 denk ik...?) een keer een klant gehad die een Arizona zadel had, en op 1 of andere manier kwam er een dikke rimpel aan de zijkant van de (toen nog vaste) beugelophanging. Dat zat natuurlijk niet lekker :=

Nog nooit eerder gezien (nu nog steeds niet...) dus zadel maar vervangen door een nieuwe.

En tot 3 keer toe hetzelfde probleem hè -O- Om nog een 4e zadel "kapot" te laten rijden had ook geen nut meer natuurlijk, dus maar geaccepteerd dat het bij die combinatie van ruiter en paard om duistere redenen niet ging werken blijkbaar.

Zadels zijn gelukkig allemaal weer recht getrokken bij andere combinaties die er mee gingen rijden, en dat was een serieuze ribbel dus ik was er niet zeker van of dat nog goed ging komen :=

Maar er waren wat mensen die het wel wilden proberen, en dat pakte prima uit gelukkig :j

Ik heb dus wel goede hoop dat dit ook weer goed te krijgen is :)

Hatsjie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:36

Knudde dat je zadel zo verziekt is, op de foto is deze inderdaad wel erg scheef, dit had gewoon niet mogen gebeuren.
Ik heb jaren een Bob Marshall gehad en heb nu een Freemax, en ben altijd voorzichtig geweest met uitlenen, ook omdat boomloze zadels nu eenmaal NIET op alle paarden passen.
Ook in een zadelkast “proppen” kan voor dit soort zadels funest zijn.
Maar wat ik een beetje mis in dit toch wel redelijk bizarre verhaal, is waarom die vrouw niet zelf voor een zadel gezorgd heeft.
Heeft wel een paard wat ingereden moet worden, maar blijkbaar niet nagedacht dat daar een zadeltje voor gebruikt wordt? Beetje erg dom mens misschien?
Ik zou zowiezo kosten op je stalhouder, maar zeker ook op de vrouw die jouw zadel “geleend” heeft verhalen.
Overigens is het misschien een idee om eens contact op te nemen met Barefoot http://barefoot-saddle.nl/shop/ voor advies en eventueel een prijsopgave van schadeherstel.
Dan heb je, qua financieel plaatje, een wat betere stok achter de deur om schade te verhalen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:44

Jizzie schreef:
jup, en ik heb een prima kast voor mijn zadel, echt niet te klein oid... Goed om te weten, dan wordt t dus hopen dat ik weer recht krijg, want als ik het goed begrijp betekend het dat wanneer het zadel niet meer recht te krijgen is ik een nieuwe zal moeten halen? Jeetje... Hetis dat de kosten voor hen zijn maar toch, duur grapje, een kaal barefootzadel is al een investering of zich... Ja hij heeft echt een flinke tik gehad, vraag me idd nog steeds af wat er precies mee gebeurd is ;) ze gooiden het erop dat ze het zadel doordat ze haast hadden snel terug in de kast gepropt is.. Nou dat is wel errug ruw gegaan dan!

Ik snap haar niet het is best wel tegenstrijdig hoe ze reageert of zie ik dat verkeerd? Toen je haar er op aansprak begon ze te huilen en heeft ze gezegd dat ze je wilde bellen dat is op zich een "normale" reactie dat ze je wilde bellen maar om dan vervolgens omdat je haast hebt een zadel terug in de kast te proppen staat er wel erg haaks op. Als je dan al iets leent zonder medeweten waarbij je niet echt happy voelt omdat de eigenaar het niet weet zorg je toch helemaal dat het netjes in de kast ligt en eerlijk is eerlijk lijkt me niet dat het je een kwartier kost om het zadel netjes terug te hangen. Het is niet dat die 2 minuten langer nog een verschil maken toch?
Volgens mij voelde ze zich eerder betrapt dan dat ze zich "slecht" voelde over het feit dat ze je zadel al een aantal keer gebruikt heeft.

Maar goed hoe het ook is hopelijk valt het mee met het zadel en heeft je stalhouder er van geleerd en de betreffende vrouw om maar voor haar eigen spullen te zorgen.

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:10

Hier een meelezer die ook een stalhouder heeft gehad met reservesleutel die zomaar haar zadel gebruikte. Ze hadden te weinig zadels voor hun eigen paarden, maar dat was meestal geen probleem omdat niet iedereen er tegelijk was. Soms hadden ze een extra zadel nodig en ze hadden het erover dat mijn zadel "dan maar weer" moest worden gepakt toen ze merkten dat een toenmalige vriendin van mij nog op stal was. Vervolgens hebben ze gewacht tot die weg was.... dus hadden wel degelijk in de gaten dat ik dat niet zou willen. Ik heb vervolgens mijn sleutel terug gevraagd en gekregen. Moest daar weer aan denken toen ik dit verhaal las. Gelukkig werd het misschien door dat besef juist heel netjes teruggehangen zodat ik het niet merkte.

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 13:44

Hatsjie schreef:
Knudde dat je zadel zo verziekt is, op de foto is deze inderdaad wel erg scheef, dit had gewoon niet mogen gebeuren.
Ik heb jaren een Bob Marshall gehad en heb nu een Freemax, en ben altijd voorzichtig geweest met uitlenen, ook omdat boomloze zadels nu eenmaal NIET op alle paarden passen.
Ook in een zadelkast “proppen” kan voor dit soort zadels funest zijn.
Maar wat ik een beetje mis in dit toch wel redelijk bizarre verhaal, is waarom die vrouw niet zelf voor een zadel gezorgd heeft.
Heeft wel een paard wat ingereden moet worden, maar blijkbaar niet nagedacht dat daar een zadeltje voor gebruikt wordt? Beetje erg dom mens misschien?
Ik zou zowiezo kosten op je stalhouder, maar zeker ook op de vrouw die jouw zadel “geleend” heeft verhalen.
Overigens is het misschien een idee om eens contact op te nemen met Barefoot http://barefoot-saddle.nl/shop/ voor advies en eventueel een prijsopgave van schadeherstel.
Dan heb je, qua financieel plaatje, een wat betere stok achter de deur om schade te verhalen.

ja tis een beetje een raar verhaal, die vrouw heeft zonder het op haar paard te meten (why just why???) gewoon 3 westernzadels gekocht en kwam er afgelopen weekend achter dat ze er allemaal niet op pasten :') nee dit is geen grap. Toen bedacht ze dat ze misschien toch een passer moest regelen en had ze daarvoor een afspraak gemaakt, maar die kon pas een week later, zodoende dat ze als overbrugging maar even mijn zadel gepakt hebben... lekker verhaal dus, en idd niet helemaal bijster.
Aangezien pmarena zei dat dit niet echt iets is wat 'hersteld' kan worden weet ik neit zeker of het zin heeft barefoot erover te berichten, ik ga het iig op de huidige manier proberen (door middel van tegendruk weer recht proberen te krijgen) mocht dat niet lukken moet ik naar een andere oplossing zoeken, dan wel zadel vervangen...