wat is een fijn merk voor een goede sportbh?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cashlee

Re: wat is een fijn merk voor een goede sportbh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:33

CK88 ik heb ook last van gevoelige borsten (en maat 70E).. Vooral veel passen en springen in het hokje. Sportbh's met pads zijn meestal wat zachter

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:39

Ik heb deze:
Panache Superbra
http://www.lace-lingerie.nl/commodity/8841
erg fijne sport bh! Ook hier besteld goede service bieden ze!
Deze bh kwam toen ik er voor een aan het zoeken was het beste uit verschillende tests. :j

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:43

BeauSo schreef:
Ik heb een shockabsorber, level 4. Hij is wel dringend toe aan vervanging, geen idee meer waar ik deze kocht. Op zoek naar een winkel dus... Of kan je ze enkel nog via internet krijgen?

zijn ook in de winkels nog te koop hoor, oa bij intersport en perry sport, hoorde ook iemand over divoza maar daar kom ik niet zo vaak dus dat weet ik niet zeker.

als je weet welke maat je moet hebben kan je ook makkelijk via internet bestellen ;)

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:59

N.a.v. dit topic heb ik een shock absorber besteld omdat mijn triumph tri-action met 3 á 5 x per week joggen niet meer stevig genoeg is en ik last kreeg. -O- Heb hem nu een weekje en ik ben er enorm blij mee, alles lekker stevig ingesnoerd :D, en nog leuk kleurtje ook!

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:24

ik heb de laatste shockaborber bij divoza besteld. online.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:55

Naar aanleiding van dit topic en alle dingen over de maten, ben ik toch maar eens naar een winkel gegaan om alles eens na te meten. Ik heb altijd gedacht dat ik 75B had en ik was een paar kilo aangekomen (4-5kg) en de BH's zaten niet lekker meer. Ik ben dus met een 70D en een 70E de deur uitgegaan. Echt ik heb me suf gelachen en meteen mijn man voor de grap gebeld, dat een borstvergroting niet meer hoefde. Nu ook maar weer op zoek naar een andere shockabsorber.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:15

Nikka schreef:
Naar aanleiding van dit topic en alle dingen over de maten, ben ik toch maar eens naar een winkel gegaan om alles eens na te meten. Ik heb altijd gedacht dat ik 75B had en ik was een paar kilo aangekomen (4-5kg) en de BH's zaten niet lekker meer. Ik ben dus met een 70D en een 70E de deur uitgegaan. Echt ik heb me suf gelachen en meteen mijn man voor de grap gebeld, dat een borstvergroting niet meer hoefde. Nu ook maar weer op zoek naar een andere shockabsorber.

Nou dat had ik ook hoor! Ik had een 90B al jaren, en bleek ik 80F te hebben, kwam ik afgelopen zomer achter... :') (nu wist ik wel dat ik geen B cup had, maar had altijd 't zelfde merk ervan en ik dacht dus dat het aan het merk lag ofzoiets :') ) Dat komt omdat de borst-overtrek ook ongeveer hetzelfde is bij die twee, dan compenseer je het gebrek aan cup gewoon met de grotere maat waardoor 't er alsnog wel inpast... maar als ik nu mijn 90B's aan doe zit het echt voor geen meter! Ik heb toen gewoon eens wat andere maten gepast omdat het me niet zo lekker zat, toen ik een Bh voor mijn bruiloft ging kopen, kwam ik op 80F uit die het fijnst zat en als ik dat nu nameet klopt dat ook precies. :+ Schijnbaar lopen veel vrouwen met verkeerde maat bh rond om die reden, te kleine cup en te grote omtrek kopen. Want als je het past zonder te meten lijkt het wel te passen... Tot je je échte maat eens past, dan merk je pas hoeveel beter dat zit. Helemaal met beugel-loze BHs zoals sportbhs. :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 05:26

Wat betreft slecht passende cups, ik hoor dat ook vaker. In de viva is een rubriek Any body daarin staan vrouwen en soms mannen naakt met alle lichaamseigenschappen erbij. Daar zie je soms cupmaten voorbij komen die echt niet kloppen. 2 minitheezakjes die dan cup D zouden moeten zijn of megagrote borsten, groter dan ik heb en dan een B cup.

Hierboven iemand met het okselafknel probleem ook. Daar heb ik ook last van. Je moet op zoek naar een smaller uitgesneden cup. Die Anita bh s heb je in heel veel types en 1 daarvan past bij dat knel probleem. Ik bungel ook tussen c en d in alleen dan een iets andere omvang. Mij is we gezegd, als je echt niets passends kunt vinden kun je altijd een noodsprong doen als C 70 te krap en D70 te ruim in cup is schijnt C75 beter te passen in cup en dan aan de achteromvang hem 5 cm te laten innemen. Die cup hangt dan in grootte tussenc70 en d70 in.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 05:47

Ik gebruik de sport bh's van nike. Die zitten super zonder te ingesnoerd te zijn zodat de bandjes in je vel snijden.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 06:45

JJane schreef:
Ik gebruik de sport bh's van nike. Die zitten super zonder te ingesnoerd te zijn zodat de bandjes in je vel snijden.

Zijn dat die "topjes" zeg maar die niet in cupmaten gaan maar in S,M,L etc?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:31

Die topjes zien er super leuk uit van Nike maar ik vraag me toch af hoeveel steun dat geeft?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:04

Ik vind het een aanfluiting. Draag 70E en heb qua cup niet voldoende ruimte in een L en qua omvang is dat al veel te wijd
Als je precies in de maat past, dan lijkt het me wel prettig

Ik heb zelf ook wel zo'n soort topje en dat geeft inderdaad weinig steun maar ik vind het wel heerlijk zitten haha

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:26

DarkShines schreef:
Die topjes zien er super leuk uit van Nike maar ik vraag me toch af hoeveel steun dat geeft?

Op zich ben ik er heel blij mee terwijl ik niet echt een A cupje heb. Ze worden ook voor het hardlopen geadviseerd. Denk wel dat de maat je goed moet passen aangezien je die niet kan verstellen.

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:33

Heb ander halve maand geleden mijn litteken netje laten maken op mijn borst en kreeg het advies een goede sportbh te kopen omdat deze 3 maanden om moet, dag en nacht.
Heb de Anita gekocht en moet zeggen het zit heerlijk en ook nog een cup groter (oeps :o ) en deze ook te gaan dragen met paardrijden en hardlopen. Heb nog nooit zo'n duurde BH gekocht, heb gelukkig maar een handje vol. Maar wil nu echt niet meer anders :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 09:02

Ik heb gisteren een shock absorber level 4 gekocht.
De meest normaal uitziende, die zat het fijnste.
De bh's die eruit zagen als een soort 'halter', vond ik verschríkkelijk zitten.

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:25

Ik heb ook de Panache Superbra, niet heel duur en zit echt geweldig!
Dat nike topje heb ik ook maar ik doe mijn sportbh van marie jo eronder.
Zo heb ik steun van de bh en blijft alles onbeweeglijk zitten door het topje :+
De Superbra heeft beiden in 1 :)
En ik snap nooit dat mensen een te grote omvang kopen, dan kruipt de rug toch naar boven?
Ik heb het hoe strakker hoe liever!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 02:13

Ik zweer bij Jockey sportbh's.
Ze zitten lekker, geven goede steun en zijn nog enigszins betaalbaar :j

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:09

Ik ben van plan om de Shock Absorber online te kopen. Hoe valt de maat? M.a.w. gewoon de maat bestellen die je altijd hebt? (of groter/kleiner)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:20

omvang valt klein uit, zit je wat dat betreft een beetje tussen 2 maten in kan je beter de grotere maat nemen. cupmaten vanllen normaal.

Farouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:52

Heeft iemand ervaring met Equi-Linn sportbh's? Ik zag ze bij Divoza hangen en vond ze er mooi uit zien. Ze zijn in twee verschillende cupvormen verkrijgbaar. Ik ben heel tevreden met Shock Absorber, ik ben benieuwd of Equi-Linn net zoveel stevigheid geeft.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 08:04

Farouk schreef:
Heeft iemand ervaring met Equi-Linn sportbh's? Ik zag ze bij Divoza hangen en vond ze er mooi uit zien. Ze zijn in twee verschillende cupvormen verkrijgbaar. Ik ben heel tevreden met Shock Absorber, ik ben benieuwd of Equi-Linn net zoveel stevigheid geeft.

De cup is te klein en ondersteund niet goed! voor een cupmaat A is het misschien nog te doen.
Maar ik vind het echt verschrikkelijk dat ze dat een sportbh noemen..

JRS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 08:42

XUlyssesX schreef:
Farouk schreef:

De cup is te klein en ondersteund niet goed! voor een cupmaat A is het misschien nog te doen.
Maar ik vind het echt verschrikkelijk dat ze dat een sportbh noemen..

Beste Rintah en XUlyssesX

Equi.Linn Sportlingerie is er tot en met D cup. Dit is inderdaad omdat het geen geheel gesloten model is, dit is bewust gedaan om zo de vrouwelijkere rondingen te kunnen behouden en toch voldoende steun te kunnen geven. Deze beha's zijn gedurende 3 jaar getest door amazones in verschillende takken van sport, op hoger niveau. De opwaartse en neerwaartse bewegingen worden wel degelijk goed ondersteund door de flexibele shape memory wire, de stevige voorgevormde cup, en de brede schouderbanden die de druk goed over de schouders verdelen. De foto waarnaar gerefereerd wordt is genomen in 'normale' stand, waarbij de racerback sluiting niet dicht is, zodra deze gesloten wordt, wordt de cup ook verder gesloten waardoor de opwaartse beweging dus ook belemmerd wordt. Dit werkt goed tot en met D cup, vandaar dat de Equi.Linn Sportlingerie ook niet te verkrijgen is in grotere maten.

De aanname dat deze beha niet voldoende ondersteuning geeft klopt dus niet. De beha's zijn uitgebreid getest, en zijn enkele maanden geleden zelfs als beste uit de test gekomen bij een sportbeha test van de Hoefslag. U kunt dit verslag terugvinden op onze facebookpagina http://www.facebook.com/EquiLinn

Ik hoop dat u zo voldoende geinformeerd bent over Equi.Linn sportlingerie. Mocht u nog iets willen weten, dan kunt u altijd contact opnemen via het contactformulier op www.equilinn-sportslingerie.com

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 08:48

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:10

JRS schreef:
*Quotes weggeknipt*

Beste Rintah en XUlyssesX

Equi.Linn Sportlingerie is er tot en met D cup. Dit is inderdaad omdat het geen geheel gesloten model is, dit is bewust gedaan om zo de vrouwelijkere rondingen te kunnen behouden en toch voldoende steun te kunnen geven. Deze beha's zijn gedurende 3 jaar getest door amazones in verschillende takken van sport, op hoger niveau. De opwaartse en neerwaartse bewegingen worden wel degelijk goed ondersteund door de flexibele shape memory wire, de stevige voorgevormde cup, en de brede schouderbanden die de druk goed over de schouders verdelen. De foto waarnaar gerefereerd wordt is genomen in 'normale' stand, waarbij de racerback sluiting niet dicht is, zodra deze gesloten wordt, wordt de cup ook verder gesloten waardoor de opwaartse beweging dus ook belemmerd wordt. Dit werkt goed tot en met D cup, vandaar dat de Equi.Linn Sportlingerie ook niet te verkrijgen is in grotere maten.

De aanname dat deze beha niet voldoende ondersteuning geeft klopt dus niet. De beha's zijn uitgebreid getest, en zijn enkele maanden geleden zelfs als beste uit de test gekomen bij een sportbeha test van de Hoefslag. U kunt dit verslag terugvinden op onze facebookpagina http://www.facebook.com/EquiLinn

Ik hoop dat u zo voldoende geinformeerd bent over Equi.Linn sportlingerie. Mocht u nog iets willen weten, dan kunt u altijd contact opnemen via het contactformulier op http://www.equilinn-sportslingerie.com

Mij hoef je niet te overtuigen hoor, ik zal hem toch niet kopen (gezien mijn cup F/G). Dat de bh ook als racerback gedragen kan worden werd mij niet duidelijk uit de foto's, misschien handig om ook daar foto's van te plaatsen

van het weekend bij intersport nieuwe shockabsorber gekocht, die tegenwoordig kennelijk een lvl 5 is? :P extra stevigheids lvl er bij gemaakt dus kennelijk? hoe dan ook, ik ben er blij mee :)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:24

Oe, ik wil wel een level 5 proberen. Ben best tevreden met level 4, maar beter kan altijd (ik streef zo min mogelijk beweging na, sinds ik een keer een slow motion filmpje van mezelf terug keek wat bedoeld was voor een training :') )

Grappig dat je de Freya Active mooi vind met een shirtje jessie84, ik vind hem bij mij juist heel lelijk staan op die manier (maar is wel de stevigste die ik heb, dus nog steeds mijn meest geliefde sportbh)
Het kan zo veel verschillen per vrouw :j