Ben sinds een paar jaar aan de bloedverdunners, en ben daarom alleen al angstiger geworden om te vallen/of stoten, en kans op een bloeding is daarom een stuk groter...Maar voorheen reed ik ook altijd al met cap
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

horseyfries schreef:DeniseES schreef:Wat bestaat bokt ineens uit een groep brave mensen
Ik draag nooit meer een cap, op de manege heb ik dat altijd netjes gedaan.
Ik heb een ontzettend braaf paard en ik kan wel met 100 argumenten aan komen zetten waarom ze zo fantastisch is, maar dat doen we maar nietneem het maar gewoon van me aan.
Wel ben ik een paar keer met haar gevallen, maar dat ging ook nergens over. Natuurlijk, een ongeluk zit in een klein hoekje, maar dan kan ik net zo goed mn cap permanent op zetten, dan ben je altijd en overal veilig. Ik denk niet dat er voor mij meer risico is met haar dan wanneer ik fiets of loop op weet ik wat.
Maar dat is het cruciale punt, hoe groot is het risico dat het fout kan gaan.
Ben ook niet zo braaf blijkbaar want draag thuis ook eigenlijk nooit een cap, alleen maar bij jonge nieuwe paarden.
Ik neem bewust het risico en vind idd dat je dan ook op je fiets, bij het traplopen en allerlei andere gevaarlijke bezigheden ook een helm op zou moeten zetten.
In mijn ogen creeër je een soort schijnveiligheid want een cap kan niet voorkomen dat je valt en je nek breekt, dus ik ben me daar denk ik bewuster van dan veel mensen die wel een cap dragen en neem daardoor sneller de beslissing om bijv. eerst te longeren voor ik op een paard stap, wat dan weer zorgt voor mijn (schijn) veiligheid
. Maar toch, mijn fiets kan nergens van schrikken en onverwachtse bewegingen maken, mijn fiets zal er nooit in blinde paniek tussen uit naaien, dat kan mijn allerliefste paardje wel doen.
het kan op bokt! 
) zonder cap zaten vast niet op de meest brave paarden. Als er een grote kans is dat je met mach 3 tegen een bakrand aan gegooid kan worden dan zou ik ook zeker een cap op zetten 
). De body protector kwam een paar jaar geleden ook massaal op, maar dat heeft het qua populariteit toch niet met de cap weten te halen. Natuurlijk wil je je hoofd beschermen.
). plus dat een cap je gezicht niet goed genoeg 'schaduwde' dus dan verbrandde ik helemaal als ik een dag moest rijden. Ik had mijn cap wel bij, voor het geval dat ik op een jong paard moest, maar dat is niet voorgekomen.
Vorig jaar twee keer van het paard gevallen (na al een flink aantal jaren niet meer te zijn gevallen) en beide keren recht naar beneden op mijn hoofd gestuiterd. Gistria schreef:HippoLogic schreef:Ik moet zeggen dat de caps van vroeger (die zwarte fluwelen met zo'n elastiekje onder de kin) erg rottig zaten. Ze knelde om je hoofd. Ik heb nu een lichtgewicht cap, mooi en luchtig in de zomer, warm in de winter. Heerlijk!
wat voor cap heb jij?
Mahitri schreef:Ik rijd wel altijd met cap en maar goed ook want ik schijn nogal kopzwaar te zijnVorig jaar twee keer van het paard gevallen (na al een flink aantal jaren niet meer te zijn gevallen) en beide keren recht naar beneden op mijn hoofd gestuiterd.
Een valcursus lijkt me voor mij dan ook geen overbodige luxe maar tot die tijd een cap op mijn hoofd. Dat geeft me 'alleen' een hersenschudding zonder verwondingen.
Daarnaast heb ik mijn ouders beloofd dat ik altijd een cap zou dragen en dus vind ik dat ik me daar ook aan moet houden.
Mahitri schreef:Ik rijd wel altijd met cap en maar goed ook want ik schijn nogal kopzwaar te zijnVorig jaar twee keer van het paard gevallen (na al een flink aantal jaren niet meer te zijn gevallen) en beide keren recht naar beneden op mijn hoofd gestuiterd.
Een valcursus lijkt me voor mij dan ook geen overbodige luxe maar tot die tijd een cap op mijn hoofd. Dat geeft me 'alleen' een hersenschudding zonder verwondingen.
Daarnaast heb ik mijn ouders beloofd dat ik altijd een cap zou dragen en dus vind ik dat ik me daar ook aan moet houden.
maarja toch weer op kruipen want zoon spook mag het natuurlijk niet winnen. maar voor het eerst buiten na de winter is ook wel erg eng
horseyfries schreef:Ik vraag me af als je dat zegt, of je dan op je fiets ook een helm draagt? Want dat is ook veiliger, doe je dat dan ook?