stalongelukken, wie maakt ze niet mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponyloveee

Re: stalongelukken, wie maakt ze niet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 20:01

@Johan_85, wat wij kunnen kun jij ook! Echt, ik heb er de volste vertrouwen in, je moet gewoon vertrouwen opbouwen, desnoods ga je de hele dag lieve brave shetlanders knuffelen, echt! als je in een auto zit kan er ook iemand tegen je aan rijden. Dit is natuurlijk supermakkelijk gezegd maar ik vind het zo zonde! Je kan dat echt wel, ga desnoods gewoon een keertje langs de stallen van de manege! Een vriendin van is ook omver gerend maar zij heeft ook echt een bloedhekel aan paarden en ze haat ze ook echt heel erg. Maar als je ddit zo zegt, denk ik dat je het heel jammer vindt, gewoon proberen, ga desnoods praten met iemand die hetzelfde heeft gehad en vraag hoe die er overheen is gekomen, dan lukt het jou vast ook, als je het tenminste wel wil.... En ja, opletten dat is het echt altijd!
@Nikass, ook een heleboel ongelukken, gelukkig geen ernstige afloop!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:06

Het meest vreselijke ongeluk hadden wij 2 jaar geleden op stal. Toen heeft er een paard s'nachts uitgehaald naar zijn buurman. Daarbij kwam het dier met de voet tussen de tralies terecht (goed gekeurde boxen) is gevallen en overleden.

ponyloveee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 20:28

@Cowgirl, o, jee, wat verschrikkelijk erg!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:43

Hier is vorige week bij de shetten thuis wat gebeurd ook iets wat ik nog nooit iets van gehoord heb maar was verschrikkelijk om te zien. Wij hebben een gewone shet en een mini shet. En die zijn erg speels zeker de kleinste springt regelmatig boven op de andere om te klieren. Nu was hij vorige week vast komen te zitten in de manen van de andere shet zat helemaal om de hoef gewikkeld en hij kon niet meer los komen. Gelukkig was ik thuis en heb ik het gezien want anders vrees ik dat hij niet overleefd had. Ik snel naar buiten gerend met een schaar om hem te bevrijden toen lag hij al op de grond, en hinnikte hij heel zachtjes naar mij toen ik aan kwam, dus ik wil er heen lopen andere shet in paniek en de andere willen bijten rondjes draaien hij wilden niet stilstaan en heeft de shet een heel stuk meegesleept over de grond was echt ontzettend sneu om te zien. Dacht echt dat hij z'n beentje zou breken. Dus ik maar aan de shet gaan hangen en geprobeerd de schaar er tussen te krijgen gelukkig heb ik heb ik hem los gekregen. Eerst kon hij niet lopen, dus heb ik hem hooi gegeven zodat hij kon knabbelen en heb ik hem in de gaten gehouden, hij heeft zeker een paar uur op dezelfde plaats gestaan maar toen in de middag begon hij toch weer te lopen. En 's avonds was hij weer aan het spelen met de andere shet, dag erna was er helemaal niets meer aan te zien. Ik hoop dat ik dit nooit meer hoef te zien was echt verschrikkelijk. Bij de grote shet was een hele hap uit en ik heb ze uit veiligheid nu helemaal kort geknipt en dit wil ik voortaan zo houden, geen lange manen meer voor hem.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:10

@ Tigra; zoiets verwacht je toch niet, jeetje, daar zou ik nooit bij stilstaan. Dat dat ook nog kan gebeuren := gelukkig si het goed afgelopen.

ponyloveee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 20:23

@Tigra_, woow, dat heb ik nou echt nog nooit gehoord! Wat erg en wat heb je een geluk dat je thuis was!