Paardrijden is niet meer wat het was?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:33

Geryon schreef:
Ik kan me er echt totaal niet in vinden. :+

Maar valt me wel op dat degene met de mindere kleding (goedkoop/minder mooi) ook minder kunnen rijden. Er is maar één iemand die ik ken met rubberen laarzen die imo goed kan rijden.

Ik heb eigenlijk ook altijd merken. Vaak is het veel mooiere kleding, van betere kwaliteit en zit het ook beter. Maar ik heb ook zat vaak mijn rubberen laarzen aan en een broek van maar hv polo bijv. Zal mij een worst wezen :+

Oei oei oei wat een vooroordeel! :=
Zo kan ik ook wel even.. Hoeveel dressuurmiepen met perfecte anky-setjes zie je hun paard in de krul trekken, lekker subtiel zagen en met de spoortjes in de buik porren.... Hmm... Dit is natuurlijk niet altijd zo, misschien maar af en toe... Maar zo'n vooroordeel slaat -net als die van jou- nergens op naar mijn mening.... :)

Maare, ik geloof dat het al wel duidelijk is dat ik niet aan dure kleding en setjes enzo doe.. Moet er niet aan denken, dan zou ik het niet eens durven te dragen. Het enige wat ik duur heb is een jas en laarzen, maar dat is puur om praktische redenen. Verder maakt het mij niets uit dat mijn rijbroeken vol met gaten zitten en dat mijn shirt compleet vloekt bij de broek haha.. :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:33

ik hou me als ik naar mijn paard nooit zo erg bezig met kleurcombinaties. ik heb gewoon dezelfde jas die ik normaal ook heb, ik heb nu nog maar 1 maar eerst 2 rijbroeken die ik afwisselde en hema-sokken. verder soms alleen mijn jodphurs en soms met met chaps erbij maar meestal m'n leren laarzen en qua shirt doe ik niet moeilijk. meestal is dat het shirt dat ik aanhad en met een vest erover. die vesten zijn wel alleen voor bij mijn paard omdat ik vesten lelijk vindt en ze niet naar school aan wil.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:39

tita schreef:
Ik heb bv ook extreme riijbroeken....blauw,rood,wit geruit daar kan niet elke jas op.

Ja hoor, kan wel, ga je niet dood aan en paarden zien niet zoveel kleuren. :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:42

Of je het nu mooi vindt of niet, of je het nu nodig vindt of niet, (dure) merkkleding heeft vaak een betere pasvorm, gaat langer mee, blijft mooier met wassen en is snel droog. En er is helemaal niets mis mee, als je er leuk op of bij je paard uit wilt zien en als je dat niets uitmaakt, ieder zijn/haar ding. Ik zag ook al een topic voorbij komen over de hoeveelheid of prijs van dekjes/halsters en andere spullen. Sommige mensen hebben daar wel geld voor over, anderen niet.
Ik vraag me altijd af, waarom bokkers zich druk maken over de portemonnee van een ander? :D

Isegrim

Re: Paardrijden is niet meer wat het was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:45

De dure merkkleding is niet zelden in dezelfde fabriek gemaakt als de minder dure labelloze kleding, van dezelfde stoffen, met dezelfde kwaliteit. :-)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:48

Isegrim schreef:
De dure merkkleding is niet zelden in dezelfde fabriek gemaakt als de minder dure labelloze kleding, van dezelfde stoffen, met dezelfde kwaliteit. :-)

Zelfde kwaliteit...

HH versus pikeur
Rambo versus br

Denk dat je heel fout zit

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:51

Eenige waar ik merk van heb is me zadeldekjes ;)

H&M heeft zat leuke truien en jassen om mee te rijden..zat laatst ook in een krantje te kijken...vind het echt belachelijke prijzen wat ze vragen voor een polotje of een simpele bodywarmer...Een bodywarmer van de H&M zit net zo warm en lekker denk ik. Maar goed ieder voorzich. Ik heb liever voor die 70 euro 6 shirtjes dan 1 ;) maar vaak pak ik dingen die ik normaal niet meer aan doe na me paard aan..dus ook "oude troep" ;)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:03

Isegrim schreef:

Misschien moet je dan eens een Harry's Horse broek na een Pikeur broek aantrekken, ik weet zeker dat je dan verschil merkt.
Niet alleen in pasvorm maar zeker stofkwaliteit.

Zegt overigens niks over wat je leuk vind en wat je er aan uit wilt geven, maar ik kan mij voorstellen dat als je vaak in het zadel zit
of een gevoelige huid hebt dat pasvorm en stofkwaliteit wel degelijk een rol spelen :).

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:25

Ik zeg 'niet zelden'. Niet 'altijd'.

Er was eens een eigenaar van een chic restaurant die een wijn op de kaart had staan die hij geweldig vond. Die wijn kostte twee tientjes, terwijl de meeste wijnen op de kaart meer dan vijf tientjes kostten. De goedkope wijn werd nooit verkocht. Totdat de eigenaar de prijs omhoog gooide, naar hetzelfde niveau als de andere wijnen. Toen wilde men 'm ineens wel kopen.

Mensen zijn niet objectief, mensen kopen een 'gevoel', een 'idee', een 'beleving'.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:34

Alleen mijn rijbroeken, winterjas en 2 paar sokken zijn van de ruitersportwinkel. Verder rijd ik in sokken van de action, een paar vesten van de H&M en BB en wat simpele t-shirts. Verder vind ik het pure onzin. Het kan wel mooi zijn. Maar rijd net zo lekker met een ander merk vest of sokken. Bij de paarden hoef je toch niet "mooi" te zijn?

lukalisaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:42

Ik heb altijd mn goedkope standaard rijbroeken aan, een shirt van de hema en een trui van de bristol :) mn winterjas is wel van een duur merk, maar dat is gewoon een hele mooie lekkere warme jas, van la valencio. Dingen zoals laarzen en jassen enzo heb ik liever wel van een goed merk, betaal liever iets meer voor iets goeds... (Niet dat goedkope dingen slecht zijn hoor!)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 11:51

jasz schreef:
ik heb gewoon dezelfde jas die ik normaal ook heb

Maar dan gaat je jas toch helemaal naar paard ruiken? :')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:28

Ik weet niet of het met de jaren veranderd is in het algemeen. Bij mij persoonlijk wel maar ik weet niet of dat 20 jaar geleden ook zo was heeft te maken met hoe ik verder ben gegaan met de paarden eigenlijk.

Toen ik zelf begon had ik natuurlijk ook gewoon basic goedkope beginners spullen. Je weet niet hoe lang je het vol houdt en daarnaast begon ik met 1x in de week. Sinds ik mijn eerste pony had is dat wel veranderd. Maar goed je rijdt meer gaat dagelijks naar stal is toch even wat anders als 1x in de week naar de manege daarvoor ga je geen spullen aanschaffen. Ik koop wel kleding voor naar de paarden te gaan en nee niet duurste ook weleens afgedragen kleding die doorschuift maar vaak ook gewoon nieuw. Ik heb dagelijks nodig dus moet het sowieso wel fijn zitten. Vindt een goede jas van belang bv zeker in de winter is het wel zo lekker als die warm is een afgedragen winterjas die ik dus eerste gewoon gebruikte voor goede winterjas vindt ik niet geschikt voor bij de paarden omdat ik sowieso meer warmte nodig heb omdat ik meer buiten ben dan als ik ga werken bv. Zelfde met truien, ik heb nauwelijks warme truien voor het werk. En ik denk dat het voor veel mensen wel geldt dat het anders is als dan toen je begon.
Echt dure dingen koop ik niet in de ruitersport winkel maar ik het opzich niet raar ook niet dat mensen iets passend willen bij hun bestaand setje, ziet er leuk uit en als je dat geld hebt moet je dat doen. Mij maakt het op zich niet uit als me kleuren vloeken met die van het paard maar sommige vinden dat wel belangrijk.
Moet zeggen dat ik nu ook meer voor kwaliteit kies. Goedkoop is niet altijd minder maar met bepaalde zaken toch wel.

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:39

Heb zelf ook wel merk rijbroeken en sokken en laarsen maar ik had een keer een paar merk shirtjes gekocht en die zaten helemaal niet lekker

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:43

Sodeletuut schreef:
Geryon schreef:

Maar valt me wel op dat degene met de mindere kleding (goedkoop/minder mooi) ook minder kunnen rijden. Er is maar één iemand die ik ken met rubberen laarzen die imo goed kan rijden.

Ik heb eigenlijk ook altijd merken. Vaak is het veel mooiere kleding, van betere kwaliteit en zit het ook beter. Maar ik heb ook zat vaak mijn rubberen laarzen aan en een broek van maar hv polo bijv. Zal mij een worst wezen :+

Oei oei oei wat een vooroordeel! :=
Zo kan ik ook wel even.. Hoeveel dressuurmiepen met perfecte anky-setjes zie je hun paard in de krul trekken, lekker subtiel zagen en met de spoortjes in de buik porren.... Hmm... Dit is natuurlijk niet altijd zo, misschien maar af en toe... Maar zo'n vooroordeel slaat -net als die van jou- nergens op naar mijn mening.... :)

Maare, ik geloof dat het al wel duidelijk is dat ik niet aan dure kleding en setjes enzo doe.. Moet er niet aan denken, dan zou ik het niet eens durven te dragen. Het enige wat ik duur heb is een jas en laarzen, maar dat is puur om praktische redenen. Verder maakt het mij niets uit dat mijn rijbroeken vol met gaten zitten en dat mijn shirt compleet vloekt bij de broek haha.. :)

Uhm, misschien moet je wat aan je begrijpend lezen doen :D Ik zie nergens een vooroordeel staan, maar gewoon iets wat mij opvalt.

anneroxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:48

ik rij gewoon in mn oude slobbertrui alleen heb ik wel wat duurdere rijlaarzen omdat ik die plasic laarzen nooit uit kreeg dat was dan altijd een heel getrek

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:13

Geryon schreef:

.

Dus als ik in mijn door de weekse HH broek rij, van 7 jaar oud. rij ik slechter dan mijn wedstrijd broek van Anky?..
Valt me wel op dat goede leren laarzen beter ondersteunen dan rubberen. Ik rij altijd in mijn leren laarzen nu. Pas had ik ze mooi gepoetst voor een wedstrijd maar ging tussendoor nog een keer rijden dus ging even op mijn snowboots rijden. Ik had het gevoel dat mijn benen los zaten! totaal uit balans!

Aan kleding kan je een ruiter niet beoordelen.. Ik rij soms gewoon in een spijkerbroek, als ik er even snel op spring en de andere keer in een merkbroek. Ik ben en blijf dezelfde ruiter, en vele met mij op deze manier.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:36

Jij moet ook wat aan je begrijpend lezen doen :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:47

Mij valt t op dat mensen in nette merkkleding rondlopen erg vies zijn van de klusjes die erbij horen bij het hebben van een eigen paard.

Anders wordt het zo vies en dat is zonde he, flauwekul, trek dan ff lekker een ander kloffie aan, ze worden allemaal evenvies duur of goedkoop.

Het gaat erom dat je plezier hebt met je paarden en je hobby, toch.

Je bent niet aan t daten op de stallen, daar lijkt t anders wel op als ze er zo bijlopen hahahaha.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:20

Geryon schreef:
Jij moet ook wat aan je begrijpend lezen doen :D

Ik vind het gewoon een ontzettend naïeve opmerking die nergens op slaat.
Dat mensen die in "Mindere" kleding rijden "Minder" zouden rijden. Dus die rijden slecht? of ze zitten niet elke dag op een paard.
Dat kan je op 2 manieren opvatten, dat ligt aan je woordkeuze niet aan mijn begrijpend lezen.
Misschien steken met hun goedkope kleding liever hun geld in privélessen.
Je betaalt echt niet alleen meer geld voor de kwaliteit, het gaat ook zeker over het naamplaatje dat er op zit!
Ik heb hier ook een merkloze broek liggen, die zit echt fantastisch. Ik heb hier ook broeken liggen met merkplaatjes er op die ik nooit aan heb omdat ze niet lekker rijden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:22

Die nergens op slaat? Het slaat toch echt op wat ik gezien heb :')
Je tweede zin heb ik helemaal nergens gezegd. Het is mij op gevallen dat de mensen met mindere kleding in mijn omgeving ook gewoon minder kunnen rijden. Dat is geen oordeel. Dat is gewoon wat mij is opgevallen. Jij denkt dat ik het andersom bedoel.
Laatst bijgewerkt door Geryon op 30-12-12 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje911

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:22

Ik b ook zo'n meisje met dure merken maar gewoonweg omdat ik van mindere merken vaak last krijg. En dan vooral rond knieholtes etc

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:24

Geryon schreef:
Je tweede zin heb ik helemaal nergens gezegd. Het is mij op gevallen dat de mensen met mindere kleding in mijn omgeving ook gewoon minder kunnen rijden. Dat is geen oordeel. Dat is gewoon wat mij is opgevallen. Jij denkt dat ik het andersom bedoel.

Ik denk vooral dat je last hebt van selectieve perceptie, want het is natuurlijk onzin wat je zegt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:34

Hoe kan JIJ nou oordelen dat het onzin is wat ik zeg? Wat ik zeg is gewoon wat ik gezien heb. Daar kan jij NIETS over oordelen.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:36

Isegrim schreef:
Geryon schreef:

Ik denk vooral dat je last hebt van selectieve perceptie, want het is natuurlijk onzin wat je zegt.

+1, Als iemand met een belabberde houding in een pikeur broek gaat zitten heeft hij volgens mij nog steeds een belabberde houding..
Alleen dan wordt de aandacht afgeleid door de "mooie" broek! Dus dan valt het minder op :') Nieuwe theorie is geboren! :+