Ik rij zelf niet met bodyprotector, maar verstandig is het eigenlijk wel..
Frevanzon
Geplaatst: 03-06-13 17:20
Ik draag nooit een body protector. Ik heb het denk ik 3 keer gedragen jaren geleden maar het beperkt je houding met het rijden. Ik vind het heel verstandig omdat er veel ongelukken gebeuren maar het is niet soepel waardoor je met paardrijden beperkt bent en dat is juist weer onveilig. Ik snap het best als mensen er mee rijden vooral in het bos en met springen want het is niet prettig als je ergens op valt maar ik ga er nooit mee rijden.
LisaDubbe
Geplaatst: 12-06-13 19:31
bodyprotector vind ik zeker niet vervelend, ik heb em voor mijn veiligheid en mijn houding is erop vooruit gegaan. het hoeft dus helemaal niet te betekenen dat het erop achteruit gaat wat de meeste mensen zeggen..
ik draag het niet, nooit gedragen eigenlijk... lijkt me eigenlijk helemaal niet fijn, maar ja ik weet niet hoe ze voelen
Willemina_L
Geplaatst: 12-06-13 23:01
Heb een hele fijne, de vrouwenversie van Airowear. Eentje die niet stijf is, maar al soepel van zichzelf en met de juiste vormen!! Zit echt goed, voel hem absoluut niet zitten en belemmert niet! Ik draag hem altijd tijdens het rijden...
Laatst bijgewerkt door Willemina_L op 12-06-13 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Weenck
Geplaatst: 12-06-13 23:01
Ik in de manegelessen altijd met bodyprotector, verder op buitenritten of als de bak heel druk is. Als je bodyprotector goed past, dan voel je hem bijna niet en heb je er zéker geen last van. In de zomer is het wel altijd heet ja maar dat vind ik ook echt het enige nadeel. Ik rij in de lessen een stuk zekerder als ik hem aanheb.
dressuur518
Geplaatst: 12-06-13 23:03
ik gebruik mijn bodyprotector voor springen, maar wat ik me af vroeg ik ben aan een nieuwe toe en vindt die roze blokjes bodyprotector heel mooi, maar kun je als je dat roze zat bent de hoes wisselen?
Flint09
Geplaatst: 13-06-13 15:16
Ik rijd niet met een bodyprotector, zal wel veiliger zijn mét, maar cap, bodyprotector - wat volgt ?
Ik draag hem alleen bij springen en buitenritten... Want je kunt met bodyprotector harder vallen dan zonder, als de onderkant in je onderrug klapt of de bovenkant in je nek.. Ik ken iemand die had dat, maar ze had wel een goede bodyprotector.. En dat je, als je heeeeeeel lang alleen maar met rijd, je niet meer zonder durft te rijden.. maar of dat waar is dat weet ik niet.
Ik droeg eerder wel een maar nu niet meer omdat hij te klein is en ik ze niet heel fijn vind rijden
Piuni
Geplaatst: 17-06-13 14:31
Ik rijd soms wel en soms niet met bodyprotector. Ik rijd er alleen mee met springen of een buitenritje. Ik ga ook crossen en dan neem ik zeker mijn bodyprotector mee! Of als ik op een andere pony moet rijden die ik nog niet ken ofzo.
Ikzelf vind mijn bodyprotector best fijn. Het geeft gewoon een veilig gevoel. Ik heb verder dan ook geen last van mijn bodyprotector want ik heb een bodyprotector die ontploft als je valt. (HIT-AIR Bodyprotector) Zeker een aanrader. Maar hij is wel aan de dure kant...
x_simonee
Geplaatst: 17-06-13 16:24
ik draag mijn bodyprotector altijd als ik ga springen of met een jong paard naar buiten ga. ik ben er aangewend dus het niet niet vreemd of niet lekker.
mijn eigen paard staat nu al 2 maanden met een blessure. Als ik voor het eerst weer op hem stap doe ik mijn bodyprotector ook aan want het geeft me een veilig gevoel.
Bravour89
Geplaatst: 17-06-13 17:01
Ik draag zelf geen bodyprotector omdat ik het gevoel krijg dat het sommige bewegingen juist belemmerd en juist tegen je kan werken als je op een bepaalde manier valt
elinedeau95
Geplaatst: 17-06-13 17:03
Ik rij met bodyprotector bij het springen voor de veiligheid. Ik heb zelf een racesafe en die vorm met je lichaam mee, ik voel hem nu amper bij het springen dat vind ik een groot voordeel
Equita
Geplaatst: 21-06-13 07:49
Ik draag bijna altijd een bodyprotector behalve als het heel warm is en op dressuurwedstrijd
PandaTerra
Geplaatst: 22-06-13 15:06
alleen als ik (hoog) ga springen/op buitenrit ga en weet dat ik ga galopperen
ik heb echt nog NOOIT met zo'n ding gereden! mijn moeder vind dat ik dr eigenlijk wel een aan moet Duss, weet iemand nog een merk ofzo dat lekker zit?
Badeendje
Geplaatst: 22-06-13 17:56
xelinexiwi schreef:
ik heb echt nog NOOIT met zo'n ding gereden! mijn moeder vind dat ik dr eigenlijk wel een aan moet Duss, weet iemand nog een merk ofzo dat lekker zit?
Charles owen, maar beter ga je naar een fijne ruitershop en vraag je ter plekkke advies
Janine001
Geplaatst: 22-06-13 18:10
Ik draag hem wel, alleen dan bij springen en crossles. Eerst had ik een van Kieffer, dit was zo een zonder blokjes, zeg maar 1 plaat wat je voorhad. Later ging hier de rits van kapot, dus nu heb ik een USG bodyprotector (dacht is zo ) dit is wel een met blokjes en ik moet zeggen dat zit veel beter!