Ik had rubberen laarzen, maar ik heb sinds een tijdje leren rijlaarzen. Echt een lekker gevoel om mee te rijden xD alleen lopen ze niet echt goed xD maar dan heb ik ook minder de neiging om ze aan te houden waardoor ze eerder slijten.
In de zomer vind ik chaps handig (die heb ik overigens ook) Dan kan ik met de schoentjes lopen en zonder of met chaps rijden :p
Ik hou het bij m'n goedkope rubberen rijlaarzen. Makkelijk aan/uit te trekken en als ik koude voeten krijg passen er enkelsokjes over mijn rijsokken heen. Makkelijk met water schoonmaken dus bevalt mij prima. Ik heb stoffen chaos gehad maar dit beviel mij niet. Ook moet je dan elke x je sporen opnieuw omdoen etc. Als ik een keer geld over heb, ga ik wel kijken naar mooie leren laarzen.
Leren rijlaarzen vind ik fijn. echter in de zomer liever leren chaps, die kun je na het rijden lekker makkelijk uit doen als het warm is. In mijn rijlaarzen altijd plastic zakjes om er in en uit te kunnen, maar als het warm is..... bah..
toen ik begon met rijden had ik Swing rubberen rijlaarzen, maar nu zweer ik bij chaps! veel meer gevoel in de kuiten en als ik genoeg geld heb zou ik wel graag leren rij laarzen willen..(kan nog lang dromen hihi)
Ik heb alle bij, maar in de winter vind ik mijn leren rijlaarzen toch veel fijner. Draag ze alleen bij het rijden maar in een natte bak en kou zijn ze en makkelijker schoon te maken en warmer. In de zomer rij ik vaker met chaps allemaal net wat praktischer is. Een vaste regel voor mijzelf, weer of geen weer warm of bloedheet. Met springen altijd chaps(wedstrijd of geen wedstrijd) en schoenen en voor dressuur wedstrijden altijd laarzen.
xAnthea
Geplaatst: 22-02-13 16:16
Ik gebruikte vroeger chaps omdat mn benen zo dun waren dat gewone laarzen niet paste (waren véél te groot om mn kuiten). Ik was toen 12 en mama wou nog geen laarzen van 150 euro kopen haha Nu ben ik bijna 18 en nu heb ik toch van die lederen laarzen, ik vind dat veel mooier
ben een beginnende ruiter,maar ik heb ook chaps.laarzen kom ik niet in maar ze lijken mij ook stug zitten ( laarzen dus )
paardengek84
Geplaatst: 26-02-13 19:52
Voor mij ook chaps,... meer gevoel in de kuiten met aandrijven ed. Leren rijlaarzen zou ik op maat moeten laten maken, kom namelijk altijd de laatste 7cm tekort om de ritsen te kunnen sluiten
Ambertje2001
Geplaatst: 03-03-13 23:30
Ik ga binnenkort chaps kopen leer die zijn makkelijker schoon te houden En jophurs Lijkt me fijner dan laarzen