Wat is een goede outdoorlaars waar je alles mee kan doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Wat is een goede outdoorlaars waar je alles mee kan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:57

Lastig hoor, ik zou zoiets echt willen passen. Ik heb diverse modellen van de ANWB gepast (3 verschillende) en de maat 39 (de maat ik die normaal heb) zat van alle modellen bij mij aan de kleine kant. Aangezien ik er ook nog dikke sokken in wil kunnen dragen, heb ik die 40 nodig. Maar als ze ingelopen zijn, zitten ze zonder hele dikke sokken wel ruim.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:05

Passen, is dus een probleem.
Ik heb wel graag dat ze ruim zitten, dan kan ik nog van die thermosokjes aandoen. zo'n blauwe, heerlijk warm zijn ze :D
Dus dan toch maat 40 waarschijnlijk.

bedankt voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:06

Te ruim is ook niet altijd fijn,en niet altijd op te lossen met dikkere sokken/inlegzolen,helaas...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:18

Precies, te klein is niet goed (krijg je koude voeten), maar te groot is ook zeker niet prettig!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:21

iana schreef:
Passen, is dus een probleem.
Ik heb wel graag dat ze ruim zitten, dan kan ik nog van die thermosokjes aandoen. zo'n blauwe, heerlijk warm zijn ze :D
Dus dan toch maat 40 waarschijnlijk.

bedankt voor de tip!

Denk dat je dan inderdaad beter maat 40 kan nemen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:18

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:47

_eefiej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:50

Ik heb ook de anwb laarzen gekocht vandaag! Ze vielen bij mij juist erg ruim: heb normaal maat 40-41, nu maat 39.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:02

Jup ook vanmiddag de Anwb winkel ingelopen.....op internet hadden ze mijn maat niet meer in bruin.

Zijn lekker warme laarzen en ben er net ook al mee door de blubber gedenderd, wat een verademing na mijn lekkende regenlaarzen!! merkte dat ik eerst nog heel voorzichtig liep,bang voor natte voeten :D

Ik heb overigens gewoon maat 40 en ook maat 40 gekocht, vond ze niet klein of groot vallen.

De vrouw van de anwb vertelde mij overigens wel (heb maar even verteld dat ze voor bij de paarden waren) dat je ze het beste even kunt afspoelen als je in de stal bezig bent geweest. De ammoniak zorgt er namelijk voor dat de zool op den duur loslaat.

Bimiap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 01:01

Dit topic al ff gevolgd omdat ik ook "all-day-laarzen" zocht. Mijn voorwaarden waren dat ze uiteraard goed moeten zitten, lekker warm zijn, waterdichte voeten, maar vooral dat je er prettig mee moet kunnen rijden en er in mijn ogen ook nog een beetje toonbaar zijn. Nu zijn er voor weinig thermoboots te krijgen, maar die vind ik vaak te lomp ogen en het lijkt me dat je er niet zo prettig mee rijdt.
Mijn oog viel op de Mondoni Iceland van Divoza:

Afbeelding

Deze dus besteld voor een zeer leuke prijs! 25% stickerkorting én een verjaardagsbon van een tientje ;)

Vanavond kreeg ik ze binnen! (Ja! Echt waar! Op zaterdagavond om ca. 19.30 bezorgd post.nl nog!!! :D ) Natuurlijk gelijk gepast en ze zaten heeeeeerlijk!!!! Helemaal met "bont" gevoerd, dus na tien minuten in huis met die laarzen al bijna zweetvoeten :P . De maat is goed, ik heb nog ruimte over voor extra sokken, maar ook weer niet te ruim. De kuit sluit goed aan, dus ik verwacht er goed mee te kunnen rijden. En dat gaan we morgen dan ook uitproberen (kan niet wachten.... lijk wel een penny).
Zal mijn ervaringen hier morgen posten...

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 11:14

Ik heb ervaring met het loslaten van de zool bij de ANWB laarzen, bij de laarzen van mijn dochtertje gebeurde dit na een jaar. Vond het niet de moeite terug te gaan voor de eventuele garantie dus gewoon naar de schoenmaker gegaan. Voor 9 euro kun je het laten plakken en vast naaien op een manier dat ze waterdicht blijven. Dus als dat gebeurd is het zeker geen reden ze weg te gooien.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:09

Sharani schreef:
Ik heb ervaring met het loslaten van de zool bij de ANWB laarzen, bij de laarzen van mijn dochtertje gebeurde dit na een jaar. Vond het niet de moeite terug te gaan voor de eventuele garantie dus gewoon naar de schoenmaker gegaan. Voor 9 euro kun je het laten plakken en vast naaien op een manier dat ze waterdicht blijven. Dus als dat gebeurd is het zeker geen reden ze weg te gooien.

Na een heel jaar erop gelopen te hebben vind ik t nog wel acceptabel hoor, na een maand ofzo vind ik snel maar een jaar? Acceptabel wat mij betreft... Gewone laarzen met een rubberen zool hebben dat ook vaak maar ach weer n goed excuus om nieuwe te kopen haha!! *edit als ze er na een naar nog goed uit zien en met die kleine ingreep en 9,- is t prima opgelost toch??

Bimiap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:44

Ik ben helemaal blij met mijn Icelands! Ze zitten als gegoten, zijn waterdicht en rijden prima!!! Heb geen koude voeten gehad vandaag en heerlijk gereden.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:01

Ik heb vandaag de mondoni lifestyle's besteld! Was nog in de stad vanmiddag en ik dacht: dan ga ik even passen bij de anwb, als ze nou supergoed zitten pak ik die. Was de anwb winkel dicht... dus toen heb ik mijn andere optie al besteld! Ben benieuwd! :)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:04

Hoe is de kuitmaat van de ANWB laarzen?

Ik heb een beetje dunne pootjes en het is geen zicht als zo'n laars te los zit.
Die van Horka en IR zitten veels te ruim, ik heb nu laarzen van de Hyporama, de Dublin, die zit wel mooi, maar is na 2 jaar blubber aan vervanging toe.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 23:08

LBLGypsyCobs schreef:

Die van Horka en IR zitten veels te ruim, ik heb nu laarzen van de Hyporama, de Dublin, die zit wel mooi, maar is na 2 jaar blubber aan vervanging toe.

Dan gaan die van de ANWB hem ook niet worden voor je denk ik, die zijn namelijk vergelijkbaar met die van IR en Horka. Vrijdag had een oud collega van mij ze aan, dus heb ze uitgebreid kunnen bekijken. :)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:09

Anoniem schreef:
Mountain Horse highriders.
Doe er eigenlijk in de wintermaanden alles mee.

Heerlijke laars doe nu al 3,5 jaar met die van mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:11

Ik heb besloten idd om de mijne te houden en heb ze van mp en boktmarkt afgehaald.
vandaag met 2 paar sokken en inlegzolen gedragen en dan gaat het wel.
geen koude voetjes.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:12

Lous schreef:
LBLGypsyCobs schreef:

Dan gaan die van de ANWB hem ook niet worden voor je denk ik, die zijn namelijk vergelijkbaar met die van IR en Horka. Vrijdag had een oud collega van mij ze aan, dus heb ze uitgebreid kunnen bekijken. :)

Jammer dan toch maar weer naar Hyporama.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:13

De kuitmaat vind ik vrij ruim omdat ik ze ook pas met mijn dikke kuiten, maar mijn dochtertjes hebben heel erg dunne kuiten en het misstaat niet. Al zijn die van hun kinderlaarzen dus misschien zijn die anders qua kuitmaat.

Champie: ik vind het ook niet gek, ze heeft er heel veel op gelopen en die van haar zus en mijn laarzen die net zo oud zijn zijn nog helemaal goed. Maar voor 9 euro geef ik ze graag een tweede kans (ook omdat ze de kindermaten niet meer hebben).

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 00:26

Lous schreef:
LBLGypsyCobs schreef:

ben ik niet helemaal mee eens hoor... het model Orebro zal niet geschikt voor je zijn aangezien dit een unisex laars is maar de damesmodellen zijn wel echt een flink stuk smaller! (vriendin van mij met spillebeentjes en echt geen kuit past die zelfs redelijk goed, wel wat ruimte over maar niet storend!) denk dan aan het model burlington (!)... pas deze eens bij de anwb ik denk dat deze zeker wel goed kunnen passen!

*edit: smalle kuitjes was zels bij maat 39 niet enorm breed!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 00:31

Sorry hoor, was bij de vraag uitgegaan van de Orebro...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 06:57

M'n vraag ging inderdaad over de Orebro, de andere modellen zullen anders zijn, maar in het kleine winkeltje van de ANWB hier hebben ze nooit genoeg staan om te passen.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:45

Mijn Mondoni Lifestyle's zijn binnen! Ze vallen wel ruim :) heb normaal maat 38/39, dus ik dacht ik bestel maat 39. Heb ze liever wat groter dan dat ze net te krap zijn!
Ach het zal wel op te lossen zijn met zo'n lekker schapenvachtzooltje erin! :)

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:37

die mondoni iceland is wel erg mooi zeg!
merk, nu ik weer kan rijden, toch gauw mn jodphurs en chaps aantrek.
En voor de snelle boodschap mn horkas aandoen.
Zit erover te denken ze te verkopen..
Ben er niet tevreden over, erg jammer..