Ik heb 2 paar leren laarzen en een paar Jodphurs met chaps, Met crossen en zo af en toe als ik een klein buitenritje ga maken doe ik m'n Jodphurs met chaps aan maar voor de rest altijd mijn leren laarzen. En ja ik ben zo erg, heb ook nog voorkeur, m'n 1e paar Derby laarzen met dressuur en m'n andere leren laarzen met springen... hoewel ik met springen ook nog wel eens m'n jodhpurs&chaps aan wil trekken. En in de winter rijdt ik vaak met thermo-laarzen, maar dan ook echt alleen als het echt koud is want anders trek ik toch weer m'n leren laarzen aan! Met sneakers/all stars rijden doe ik echt nooit, vind ik zo vervelend rijden!
ik heb alleen maar jodhpurrijbroeken (wijd van onder met een bandje onder je voet opdat ie niet opkruipt) daar doe ik geen laarzen over aan, dus ik rij met jodhpurs
fleur_yen
Geplaatst: 25-10-12 22:56
Ik rij in principe altijd met laarzen. Komt nog wel is voor dat ik m'n mountain horse stalschoenen aanheb als ik met een vriendin meega, en nog even op haar paard klim, maar echt gevaarlijk kan ik die niet noemen. Ik merk dan wel altijd dat ik wat mis bij mijn enkels en mijn benen ook minder stabiel liggen. Met mijn pony reed ik erg vaak met deze schoenen, maar met m'n paard eigenlijk nooit. Wel rij ik ook wel is met m'n Mondoni outdoor laarzen (dubarry idee), maar daar mis ik ook stabiliteit bij m'n enkels, wel zijn ze heerlijk voor een bosritje
Ik rij het liefst met Jophurs en chaps omdat ik mijn (rubber)laarzen echt met veel lichaamelijke inspanning uitkreeg. En met chaps gaat het een stuk makkelijker
Ik rijd met bergschoenen en chaps. Dit vind ik het prettigst rijden. Laarzen zijn te licht van gewicht voor mij waardoor ik te weinig lichaamsbesef heb in mijn voeten en onderbenen.
Wel grappig dat uit de poll komt dat 46% met laarzen rijd, 28 met jophurs en chaps en de rest veel minder maar als ik naar de reacties kijk ligt dit volgens mij iets anders haha