Leren laarzen 11-jarige ruiter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Re: Leren laarzen 11-jarige ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:36

Maar je vraag was toch of het overdreven was?

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:40

Ja, dat klopt. En als niemand mij dat had verteld waren het wellicht die van 150 euro geworden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:53

Nog een dochter nodig? Ik ben zindelijk, je zult geen studiekosten meer hebben en kan lekker koken en daarna zelfs de afwas nog doen? :D

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:54

Je bent welkom hoor haha ;)
Ik heb er alleen al 2.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:56

Geeft niet, ik ben nu ook het derde kind in het gezin :j

Nee hoor zonder gekheid, fijn dat ze is geslaagd! :) Ik mag niet klagen, mijn ouders betalen nog steeds het volledige onderhoud van mijn pony terwijl ik de 25 al even ben gepasseerd.
Haha dus ik ben ook wel verwend :D

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:42

haha ;)

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 01:40

@hackny ghehe Ariats zitten heerlijk op je 11de en super kwaliteit aangezien ze bij mij al 6 jaar meegaan wel hun moddersporen maar dat voorkom je nooit als kind zijnde op een vieze manege. Als ik ooit nog eens jodphurs koop worden het zeker weer ariats

Senna gefeliciteerd met je mooie laarzen hoop dat je er erg veel rijplezier aan beleeft!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 02:07

Mijn dochter had op die leefftijd jophurs en chaps (hoppiboots) beviel super. Tot aan nu, en ze is 18, wel meerdere schoenen versleten en 2 paar hoppiboots.
Mijn dochter had het probleem lang onderbeen en grote voet.

Ik ben van mening dat kleding en schoeisel goed moet zitten, met rubber rijlaarzen heb je niet de feeling als met leder.

Nu heeft mijn dochter nog steeds jodphurs met chaps van de Ariat, en leren laarzen voor de wedstrijden.
Hoppiboots staan op haar verlanglijst.

Zo jong en dan leren laarzen vind ik zonde, gezien het groeien. Voor een mooie en goede set schoenen en chaps ben je netzoveel kwijt maar mi gaan ze langer mee. :D

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:31

Air schreef:
Jodhpurs van 60 euro voor op stal? Laat me raden, de rubberen waren daarvoor ook niet goed genoeg?

k vraag mij serieus af waarom dit topic uberhaupt geopend is als kind toch de baas in huis is. :+

Inderdaad, wat is er mis met de goedkopere? Vraag me af hoe het er later aan toe gaat. Ik wil het graag dus dan krijg ik het, zo'n moeder zou ik ook wel willen.

senna1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 11:44

Ik heb er heel lang om gezeurd, en eerst was het nee. En ik heb trouwens 50 euro bijgelegd.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:49

Echt stelletje zeurmensen, Jodhpurs van 60 euro voor op stal is helemaal niet duur, wil je een beetje fatsoenlijk fijn kunnen lopen (en vooral als je er elke dag op loopt) dan wil je geen goedkoop rotschoentje die als je een keer door de modder loopt uitvalt omdat het een standaard model is wat nooit goed aansluit.

Ga je naar modellen met veters kijken of met rits zodat ze al beter aansluiten, dan heb je snel een hogere prijsklasse.

En ja, ik ben ook zo'n verwend kind dat geen rubberen rijlaars koopt om door de modder te lopen maar de Ariat Mudbusters of hoe die dingen ook heten van 90 euro... Want die lopen gewoon fijner en ik kon er dikkere sokken in aan... Goh, nu ben ik vast ook heel fout...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:50

Er zit wel een verschil tussen ze kopen net zo lang bij je moeder zeuren tot je ze krijgt...

Hoewel ik het netjes vind van Senna dat ze zelf geld heeft bijgelegd.

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:51

Ik zou voor de Cavallo junior gaan, die groeien mee ;)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:54

Ja, ook wel een beetje vervelend. Senna is hartstikke blij met haar nieuwe laarzen, gaat iedereen lopen roepen dat het veel te duur is bla bla bla. Ze heeft het al gekocht, en bovendien, als je voor jodhpurs/laarzen kiwel est met die prijs, dan geeft dat wel aan dat ze geld genoeg hebben. Dan is er dus, in mijn ogen niets verkeerds mee.

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:56

Heb even terug gelezen maar ze heeft dus de mondoni lak laarzen?
Veel plezier ermee Senna!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:59

Vind ik niet, kinderen die voor hun leeftijd gezien nog niet mogen werken, hebben geen andere keuze als ze iets willen om het te vragen? En ik vind het slim van haar moeder om te kijken naar de kwaliteit en wat je er aan hebt. Persoonlijk zou ik niet meer voor leren laarzen kiezen (qua rijden super, qua inlopen ik heb ze weer weggezet...) maar je kunt beter een goed iets kopen, dan elke keer een klein bedrag uitgeven omdat het snel kapot is, toch niet goed past/niet fijn loopt etc. En eerlijk is eerlijk, als ik wedstrijden zou rijden, had ik ze waarschijnlijk wel netjes ingelopen :p Tegen de tijd dat ik weer serieus ga rijden (dus niet alleen meer de buitenritjes) doe ik ze waarschijnlijk ook wel weer aan.. Maar het inlopen valt vies tegen :p

maar het was vooral de opmerking "zijn rubberen niet goed genoeg." die het hem deed ;) Ik weet namelijk van mezelf dat als ik een simpel goedkope rubberen laarzen/jodhpurs of wat dan ook koop, ze minder fijn lopen, dus ik ze toch niet vaak aandoe. (Ik heb met rubberen laarzen iig altijd dat ze nooit mooi aansluiten, ook bij mijn voet niet goed zitten en ik vind ze gewoon verschrikkelijk lopen?) Waar heb ik dan meer aan, aan laarzen van 25 euro die ik 10x draag of een duurdere laars, die ik bijna heel het natte seizoen aan heb?

Vooral als je er veel op loopt, dan kun je beter kijken naar kwaliteit en " gebruiksvriendelijkheid" dan naar de prijs (natuurlijk zijn er grenzen, maar die zijn voor iedereen verschillend).

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:01

@serendip90 als jouw ouders daar het geld voor hadden, dan mag je inderdaad zelf bepalen. Groot gelijk.
@vjestagirl Ja, ze heeft het topic evrn doorglezen, en toen kwam ze er zelf mee. Vind het zelf ook goed!
@Fleur bedankt namens Senna, heb het even tegen haar gezegd :)
Arc_En_Ciel inderdaad.
@serendip90 Dat is precies ook ons standpunt ;)

senna1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 12:11

Vjestagirl schreef:
Hoewel ik het netjes vind van Senna dat ze zelf geld heeft bijgelegd.

:o

Amazone001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:56

Welke laarzen zijn het geworden?

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 22:15

lees even een pagina terug daar staat het