Eigenlijk altijd kort. Ik kan dressuur ook gewoon niet met die bugels om mijn voeten ik doe het gek genoeg veel liever zonder zadel. Dan heb ik veel meer controle. Tja rare mensen bestaan sorry
Rayza
Geplaatst: 22-08-12 12:36
Niet te lang en niet te kort eigenlijk haha. Te kort krijg ik last van mijn enkel en TE lang dan ga ik heel slordig met mijn benen rijden. Hangt ook wel een beetje van het zadel af.
Net zoals Rayza: niet te lang en niet te kort. Te kort (deed ik voorheen op buitenrit wel) krijg ik last van mijn knieën. Te lang, dan wiebelen mijn benen alle kanten op.
Didoe
Geplaatst: 22-08-12 20:12
Ik heb liever kort dat vind ik zelf beter rijden en de ponys doen het nog steeds goed dus.
NoekAa_
Geplaatst: 22-08-12 20:18
lang! als ik mijn been los langs m'n paard laat hangen, hoef ik alleen m'n tenen op te tillen om m'n beugels te "vangen". Als ik korter ga zitten, neem ik gelijk zo'n springruiter-houding aan Langer kunnen ze nu niet, want dan moet ik op m'n tenen gaan staan tijdens het lichtrijden, ook niet geheel de bedoeling.
Ik heb zelf erg korte benen en rij dus graag ook vrij kort, ook al let ik er goed op om mijn benen goed lang te houden. Ligt ook aan het zadel waar ik op rij hoor. Met buitenrijden gaan ze altijd nog een gaatje korter, puur voor de extra stevigheid en dan rijdt ik de lange stukken galop altijd verlichte zit.
Noa12
Geplaatst: 25-08-12 14:29
Ik heb het meest lange beugels... zit beter en je hebt want meer contact vindt ik
Samantha
Geplaatst: 14-10-12 17:58
Lang, dan vind ik m'n houding vele malen mooier. Alhoewel korte dan wel weer wat stabieler zitten
Filipe
Geplaatst: 24-11-12 11:31
Britt_Mara schreef:
in de bak lekker lang maar buiten misschien toch gaatje korter
Ik rijd ook altijd met lange beugels, zit dan veel steviger dan met korte!
Af en toe rijd ik met een springzadeltje en dan moeten ze sowieso wel korter, maar dat doe ik dan alleen als ik een keer galoptraining doe of ga springen, zelden dus
annekeh
Geplaatst: 25-11-12 15:18
Kort! Als ik ze lang heb dan verlies ik heel snel mijn beugels in galop! Terwijl ik wel mijn hak naar beneden doe enzo!
Ik zoek gewoon wat het best zit, maar als ik twijfel neem ik wel het langste, dan heb ik het gevoel dat ik gemakkelijker mijn evenwicht ga kunnen houden. En dan heb ik nog dat irritante probleem dat ik altijd denk dat de ene stijgbeugel langer is dan de andere, terwijl iedereen aan wie ik het vraag er zeker van is dat ik gelijk zit!
annknowles
Geplaatst: 25-11-12 19:05
Ik heb mijn beugels altijd liever lang dan kort
Sterre98
Geplaatst: 25-11-12 19:12
altijd lang xd anders word ik net zo'n jockey haha. nee geef mij maar zo lang mogelijk
Ik ga toch meer de korte kant uit, op een of andere manier vind ik dat toch beter zitten. Alleen in periodes dat ik veel last heb van mn knieen kies ik toch weer liever voor lange beugels.
Esmee_RS
Geplaatst: 25-11-12 19:17
Ik zit het liefst 2 gaatjes langer dan "normaal" (wat ze altijd zeggen, de lengte van je arm ofzo ) Dressuurzadels vind ik ook het fijnst