Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sundral schreef:@ itsmi ik snap je wel hoor. Ik moet zeggen dat ik nog nooit een bodyprotector van dichtbij heb gezien. Ik heb altijd jonge paard en met name hengsten gereden en heb nooit echt in een bodyprotector geloofd. Ik denk ook niet dat zo'n ding een gebroken rug kan voorkomen. Maar na afgelopen vrijdag besef ik wel hoe kwetsbaar je eigenlijk bent. Dus wie weet dat ik er in de toekomst wel een aanschaf.
itsmi schreef:Sundral schreef:@ itsmi ik snap je wel hoor. Ik moet zeggen dat ik nog nooit een bodyprotector van dichtbij heb gezien. Ik heb altijd jonge paard en met name hengsten gereden en heb nooit echt in een bodyprotector geloofd. Ik denk ook niet dat zo'n ding een gebroken rug kan voorkomen. Maar na afgelopen vrijdag besef ik wel hoe kwetsbaar je eigenlijk bent. Dus wie weet dat ik er in de toekomst wel een aanschaf.
Tuurlijk ben je kwetsbaar. Maar als je in de auto zit, ben je in feite net zo kwetsbaar. Met als verschil dat een paard wat onstabieler zit, dus als je een balansprobleem hebt, je valrisico wat hoger is te paard dan in de auto.
Ik snap dat als je een keer een situatie meegemaakt hebt waar bijvoorbeeld je paard op je gevallen was, dat je er dan over na gaat denken. Heb ik ook gedaan toen ik met paard en al in de hindernis viel. Maar toch denk ik niet dat een BP op dat moment enig letsel had kunnen voorkomen. Had er alleen een gebroken neus aan overgehouden, had zat erger gekunt en tuurlijk ga je erover nadenken, maar ik heb er eigenlijk ook nadien, nooit in geloofd...
ik heb weinig thorax-letsel gezien wat daadwerkelijk voorkomen had kunnen worden met een BP.
Het is je goed recht om er één aan te schaffen als je je daar veiliger door voelt.